بیوگرافی رئونا ایزاکی

4 سال پیش
بیوگرافی رئونا ایزاکی
Rate this post

بیوگرافی رئونا ایزاکی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ۹۰ سال پیش در چنین روزی رئونا ایزاکی مشهور به لئو ایزاکی فیزیکدان سرشناس ژاپنی متولد شد. شهرت وی بخاطر کشف پدیده‌ی تونل زنی کوانتومی در فیزیک است که به همین خاطر نیز جایزه نوبل فیزیک سال ۱۹۷۳ به ایشان تعلق گرفت.

زندگینامه رئونا ایزاکی

بیوگرافی رئونا ایزاکی

زندگی شخصی

۱۲ مارچ سال ۱۹۲۵ رئونا ایزاکی در شهر اوزاکای ژاپن متولد شد. بعد از پایان تحصیلات در مقطع مقدماتی و متوسطه وارد دانشگاه توکیو شد و در این دانشگاه به تحصیل در رشته‌ی فیزیک پرداخت. در سال ۱۹۴۷ و بعد از پایان جنگ جهانی دوم توانست کارشناسی خود را در رشته‌ی فیزیک از دانشگاه توکیو دریافت کند و سپس با ادامه تحصیل در مقطع دکترا در سال ۱۹۵۹ نیز دکترا گرفت. در سال ۱۹۵۸ و قبل از پایان دوره‌ی دکترا رئونا ایزاکی در تحقیقات مهمی فعالیت کرد و نقش کلیدی در کشف پدیده تونل زنی کوانتومی بازی کرد.

فرایندی کوانتومی

تونل زنی کوانتومی اشاره به فرایندی کوانتومی دارد که در آن ذره در حرکت کوانتومی خود از سدی که از نظر تئوری کلاسیک قادر به عبور آن نیست عبور می‌کند. به عبارت ساده‌تر پدیده‌ی تونل زنی کوانتومی توضیح رفتارهایی است که در تئوری‌های کلاسیک فیزیک کوانتومی قابل تشریح نیست و رفتاری را بررسی می‌کند که بر خلاف نظریه‌های کلاسیک فیزیک کوانتوم است.

این پدیده یکی از اصلی‌ترین پدیده‌ها در توضیح همجوشی هسته‌ای و حرکت الکترون‌ها است که برای مثال در سطح خورشید اتفاق می‌افتد. همچنین بر اساس همین پدیده نیز دستگاه‌های فوق پیشرفته‌ای نیز نظیر دیود تونلی توسط بشر تولید شده است. دیود تونلی یک نوع دیود است که قابلیت عملکرد بسیار سریع در حد فرکانس‌های ریزموج را داراست این نوع دیودها به احترام دکتر لئو ایزاکی به دیودهای ایزاکی نیز شناخته می‌شوند. لئو ایزاکی در سال ۱۹۶۰ به دعوت از شرکت IBM به آمریکا رفت و در مرکز تحقیقات فوق پیشرفته این شرکت مشغول به تحقیق شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پل نرس

وی تحقیقات بسیاری در خصوص نیمه هادی‌ها انجام داده است. در حال حاضر نیز ریاست علمی بسیاری از دانشگاه‌های ژاپن نظیر دانشگاه تسوکوبا را برعهده دارد و کماکان به کارهای تحقیقاتی خود ادامه می‌دهد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی رئونا ایزاکی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه