بیوگرافی فردریک راین

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی فردریک راین به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ۹۷ سال پیش در چنین روزی فردریک راین – فیزیکدان سرشناس آمریکایی در شهر پترسون نیوجرسی متولد شد. شهرت این دانشمند بزرگ بخاطر آزمایش مشهور نوترینو و کشف نورترینوها است که به همین خاطر نیز جایزه‌ی نوبل سال ۱۹۹۵ به وی تعلق گرفته است.

زندگینامه فردریک راین

بیوگرافی فردریک راین

زندگی شخصی

فردریک در یک خانواده‌ی یهودی که از روسیه به آمریکا مهاجرت کرده بودند، متولد شد. خانواده در کودکی به شهر نیویورک نقل مکان کرد و فردریک دوران کودکی خود را در این شهر گذراند و تحصیلات خود را در آنجا آغاز کرد. در کودکی به آواز علاقه داشت و عموما به عنوان تکخوان در گروه‌های کر فعالیت می‌کرد و حتی به عنوان استعداد در این حوزه شناسایی شد اما بخاطر اینکه خانواده‌ی وی توان پرداخت شهریه تحصیل در موسیقی را نداشتند نتوانست در این حوزه ادامه فعالیت دهد.

فردریک در دوران دبیرستان همیشه بالاترین نمره را در درس‌های تاریخ و ادبیات می‌گرفت و عموما نمره متوسطی در درس‌های علوم و ریاضیات داشت. بعد از پایان دوره دبیرستان وارد دانشگاه MIT شد و از این دانشگاه در سال ۱۹۳۹ مدرک کارشناسی در رشته مهندسی مکانیک گرفت. سپس سال ۱۹۴۱ توانست فوق لیسانس خود را در رشته ریاضی فیزیک از این دانشگاه کسب کند و در ادامه نیز دانشگاه MIT را به مقصد دانشگاه نیویورک برای دوره دکترا ترک کرد و سال ۱۹۴۴ توانست دکترای خود را نیز کسب کند.

مهمترین دستاورد علمی

ریچارد فیمند، بعد از پایان دوره‌ی دکترا در سال ۱۹۴۴، راین را در پروژه منهتن زیر نظر آزمایشگاه تحقیقاتی لوس آلاموس استخدام کرد و فردریک راین در بخش تحقیقات تئوری این پروژه مشغول به فعالیت شد. وی به مدت ۱۵ سال در این بخش به فعالیت‌های علمی خود ادامه داد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نیلز هنریک دیوید بوهر

مهمترین دستاورد علمی فردریک راین به کشف نوترینوها مربوط می‌شود که سال‌ها قبل توسط ولفگانگ پاولی وجود آن برای توصیف یک انرژی ناشناس پیش بینی شده بود. نوترینو یک ذره بنیادی است که از نظر الکتریکی خنثی بوده و به ندرت وارد واکنش می‌شود. نوترینو به معنی کوچک خنثی است و معمولاً با سرعتی نزدیک به سرعت نور حرکت می‌کند، از نظر الکتریکی خنثی بوده و قادر است از درون مواد تقریباً بدون هیچ واکنشی عبور کند و به همین خاطر نیز تا مدت‌ها مخفی باقی مانده بود. نوترینوها دارای جرم بسیار کوچک، اما غیر صفر هستند.

دکتر فردریک راین در سال ۱۹۹۵ بخاطر دستاوردهای علمی خود در خصوص نوترینو‌ها مفتخر به دریافت جایزه نوبل فیزیک شد. وی در تاریخ ۲۶ آگست سال ۱۹۹۸ در سن ۸۰ سالگی بعد از سال‌ها بیماری دیده از جهان فروبست.

تاریخ تولد: ۱۶ مارس ۱۹۱۸، پترسون، نیو جرسی، آمریکا
تاریخ مرگ: ۲۶ اوت ۱۹۹۸، اورنج، کالیفرنیا، آمریکا
رشته: فیزیک
کتاب‌ها: Neutrinos and Other Matters: Selected Works of Frederick Reines
آموزش: دانشگاه نیویورک (۱۹۴۴)، مؤسسه فناوری استیونز، Union Hill Middle School، دانشگاه كيس وسترن رزرو
جوایز: National Medal of Science for Physical Science

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی فردریک راین
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه