بیوگرافی رودولف دیزل

4 سال پیش
بیوگرافی رودولف دیزل
Rate this post

بیوگرافی رودولف دیزل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ۱۵۷ سال پیش در چنین روزی رودولف دیزل مهندس و مخترع بزرگ آلمانی متولد شد. شهرت این مخترعِ بزرگ، بخاطر ساخت موتورهای دیزل است که نقش بزرگی در تاریخ صنعت ماشین‌ها داشته است.

زندگینامه رودولف دیزل

بیوگرافی رودولف دیزل

زندگی شخصی

۱۸ مارچ سال ۱۸۵۸ دیزل در شهر پاریس و در خانوده مهاجران آلمانی که در فرانسه زندگی می‌کردند، متولد شد. با شروع جنگ میان امپراتوری پروس و فرانسه آن‌ها مجبور به ترک فرانسه شدند و به انگلستان رفتند. زمانی که رودولف ۱۲ سال داشت مادرش برای اینکه زبان آلمانی فرزندش را تقویت کند وی را نزد اقوامشان در آلمان فرستاد. رودولف زمانی که ۱۴ سال داشت تصمیم گرفت در رشته مهندسی به تحصیل بپردازد و زمانی که دوره دبیرستان خود را به پایان رساند وارد مدرسه‌ی صنعتی و تازه تاسیس اگزبورگ شد. بعد از دو سال یک بورسیه تحصیلی از دانشگاه پلی تکنیک سلطنتی مونیخ دریافت کرد و بر خلاف نظر پدر و مادرش که تمایل داشتند رودولف مشغول به کار شود این بورسیه را پذیرفت و به دانشگاه مونیخ رفت.

رودولف سال آخر تحصیل دچار بیماری حصبه شد و نتوانست در امتحانات پایان دوره شرکت کند و مجبور شد تا دور بعدی امتحانات صبر کند؛ اما در این فاصله از فرصت استفاده کرد و در یک کارخانه ماشین سازی مشغول به کار شد که تجربه‌ی عملی بسیار خوبی برای وی به همراه داشت.

بالاترین نمرات فارغ التحصیلی

سال ۱۸۸۰ رودولف دیزل توانست با بالاترین نمرات فارغ التحصیل رشته‌ی مهندسی شود و سپس به فرانسه رفت و زیر نظر استاد سابقش در پروژه ساخت یک کارخانه یخسازی مدرن مشغول به کار شد و بعد از یکسال توانست مدیریت این کارخانه را نیز کسب کند. در این دوران دیزل روی ساخت موتورهای بخار که با بخار آمونیاک کار می‌کرد، مشغول شد. در حین یکی از آزمایشات، موتور ساخته شده زیر نظر دیزل منفجر شد و رودولف دیزل نزدیک بود جانش را از دست بدهد. وی به شدت صدمه دید و ماه‌ها در بیمارستان بستری بود و بینایی خود را نیز تا حدی از دست داد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جیمز الن هندرسون

رودولف دیزل با مفاهیم ترمودینامیک آشنایی داشت و به خوبی می‌دانست موتورهای بخار در بهترین شرایط بین ۱۰ تا ۱۵ درصد راندمان ترمودینامیکی دارند که این موضوع خود به معنی از دست رفتن ۸۵ تا ۹۰ درصد انرژی بود. همین موضوع باعث شد تا وی دست به تحقیقات گسترده‌ای برای ساخت موتوری بزند که بتواند از هدر رفتن انرژی جلوگیری کند و راندمان ترمودینامیکی را افزایش دهد.

ساخت موتورهای حرارتی

سال ۱۸۹۳ رودولف دیزل کتابی را منتشر کرد که در آن تئوری ساخت موتورهای حرارتی جدید را به عنوان جایگزین موتورهای بخار و سایر موتورهای حرارتی آن زمان، تشریح کرده بود. این نوع موتورها خیلی سریع مورد استفاده قرار گرفتند و به احترام وی به نام موتورهای دیزلی شهرت یافتند. موتور دیزل گونه‌ای موتور درون‌سوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده می‌شود. فرق اصلی آن‌ها با دیگر موتورها استفاده از احتراق در اثر تراکم است. رودولف دیزل در تاریخ ۲۹ سپتامبر سال ۱۹۱۳ و در حین یک سفر کاری از طریق کشتی ناپدید شد و ۱۰ روز بعد جنازه وی بصورت شناور در رودخانه پیدا شد. هیچ گاه مشخص نشد که مرگ وی بخاطر خودکشی یا قتل عمد بوده است.

تاریخ تولد: ۱۸ مارس ۱۸۵۸، پاریس، فرانسه
تاریخ مرگ: ۲۹ سپتامبر ۱۹۱۳، کانال مانش
کارفرمایان: دویتس آگ ,ام‌آان ,Linde ,سولزر
معروف به: engine Diesel the Inventing
همسر: مارثا دیزل (ازدواج ۱۸۸۳–۱۹۱۳)
کودکان: یوگن دیزل، هدی دیزل، Rudolf Diesel Jr.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی رودولف دیزل
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه