بیوگرافی پولیکارپ کوش

4 سال پیش
بیوگرافی پولیکارپ کوش
Rate this post

بیوگرافی پولیکارپ کوش به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ۲۲ سال پیش در چنین روزی یعنی ۲۰ مارچ سال ۱۹۹۳ پولیکارپ کوش فیزیکدان سرشناس آلمانی آمریکایی دیده از جهان فروبست. شهرت این فیزیکدان، بخاطر محاسبه‌ی دقیق گشتاور مغناطیسی الکترون است که به همین خاطر نیز جایزه‌ی نوبل فیزیک سال ۱۹۵۵ به ایشان تعلق گرفته است.

زندگینامه پولیکارپ کوش

بیوگرافی پولیکارپ کوش

زندگی شخصی

پولیکارپ کوش در تاریخ ۲۶ ژآنویه سال ۱۹۱۱ در امپراتوری آلمان متولد شد. بعد از مدتی به آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا برای تحصیل بعد از پایان دوره‌ی دبیرستان وارد دانشگاه کیس وسترن ریزرو شد. وی در سال ۱۹۳۱ موفق شد تا مدرک کارشناسی خود را از این دانشگاه دریافت کند. بعد از پایان دوره کارشناسی برای ادامه تحصیل به دانشگاه ایلینویز رفت و در سال ۱۹۳۳ موفق شد کارشناسی ارشد و در سال ۱۹۳۶، دکترای خود را در رشته‌ی فیزیک دریافت کند.

وی بیشترین زمان کاری خود را در دانشگاه کلمبیا و در شهر نیویورک سپری کرد و در این دانشگاه بود که دست به تحقیقات گسترده‌ای در خصوص الکترون زد. دکتر کوش تحقیقات بسیاری در خصوص پرتوهای مولکولی در حوزه فیزیک لیزر انجام داد که پایه و اساس مفاهیم فیزیک لیزر را تشکیل می‌دهد و شاگردان زیادی را نیز نظیر گردون گلد -مخترع لیزر پرورش داد.

دستاورد علمی دکتر کوش

مهمترین دستاورد علمی دکتر کوش به مطالعه در خصوص گشتاور مغناطیسی الکترون باز می‌گردد که تا قبل از تحقیقات ایشان به شکل غلطی محاسبه می‌شد. دکتر پولیکارپ کوش توانست با دقت بالا به محاسبه دقیق گشتاور مغناطیسی الکترون به پردازد و همین موضوع باعث شد تا مبحث الکترودینامیک کوانتومی که مدتی مورد بی توجهی قرار گرفته بود مجددا مطرح شود و مورد توجه قرار گیرد. هم میدان مغناطیسی و هم گشتاور مغناطیسی را می‌توان بردارهایی در نظر گرفت که دارای اندازه و جهت هستند. جهت گشتاور مغناطیسی از قطب جنوب آهن‌ ربا به قطب شمال آن است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی استفان پرسون

گشتاور مغناطیسی الکترون معیاری از تمایل آن به هم ‌خط شدن با یک میدان مغناطیسی است که در محاسبات تئوری و تا قبل از دستارود علمی دکتر کوش بشکل غلطی محاسبه می‌شد اما آزمایش‌های دکتر کوش میزان آن را بسیار فراتر از آنچه در مباحث تئوری مشخص بود را نشان داد و همین موضوع و تاثیر آن در حوزه الکترودینامیک کوانتومی باعث شد تا دکتر پولیکارپ کوش در سال ۱۹۵۵ مفتخر به دریافت جایزه نوبل فیزیک شود.

دکتر پولیکارپ کوش سرانجام درتاریخ ۲۰ مارچ سال ۱۹۹۳ و در ۸۲ سالگی دیده از جهان فروبست.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پولیکارپ کوش
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه