بیوگرافی سزار میلستین

4 سال پیش
بیوگرافی سزار میلستین
Rate this post

بیوگرافی سزار میلستین به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ۲۴ مارچ سال ۲۰۰۲ میلادی درست ۱۳ سال پیش در چنین روزی سزار میلستین – زیست شیمیدان سرشناس آرژانتینی فوت کرد. شهرت وی بخاطر دستاوردهای علمی‌اش در خصوص سیستم ایمنی بدن انسان و کشف پادتن‌های تک تیره است.

زندگینامه سزار میلستین

بیوگرافی سزار میلستین

زندگی شخصی

سزار میلستین در تاریخ ۸ اکتبر سال ۱۹۲۷ در یک خانواده‌ی یهودی در آرژانتین متولد شد. بعد از پایان دوره ابتدایی و دبیرستان وارد دانشگاه بوینس آیرش شد و در این دانشگاه در رشته‌ی زیست شیمی به تحصیل پرداخت. سزار میلستین توانست در سال ۱۹۵۸ دکترای خود را در رشته‌ی زیست شیمی کسب کند.

تقریبا تمام دوران علمی دکتر میلستین به تحقیق در خصوص پادتن‌ها و مکانیزم تولید پادتن‌های مختلف سپری شد. پادتن یا آنتی ‌بادی نوعی پروتئین است که در دستگاه ایمنی و در پاسخ به حضور پاد ژن خاصی تولید می‌شود و در خون به گردش درمی‌‌آید. هر پادتن یا آنتی‌بادی یک پادژن یا آنتی ‌ژن ویژه را هدف خود قرار می‌دهد.

مهمترین دستاورد علمی

مهمترین دستاورد علمی دکتر میلستین به پادتن‌های تک تیره مربوط می‌شود. دکتر میلستین در خلال تحقیقات خود در لابراتوار کوندیش، موفق به کشف این نوع از پادتن‌ها و تشریح مکانیزم تولید آنها شد. پادتن‌های تک‌تیره جزو پادتن‌هایی محسوب می‌شوند که همگی بخاطر این موضوع که از یک نوع سلول تکثیر شده‌اند همانند یکدیگر هستند. البته معمولا این پادتن ها با تکثیر Recombinant ساخته می‌شوند. به عبارتی دیگر پادتن‌های تک ‌تیره پادتن‌هایی ‌اختصاصی و یکسانی هستند چون از سلول‌های ایمنی مشخص و یکسان تولید شده‌اند، برخلاف پادتن‌های پلی کلونال که از سلول‌های ایمنی متفاوتی ایجاد می‌شوند. پادتن‌های تک ‌تیره اتصال تک ظرفیتی دارند بدین معنی که همه به یک نوع Epitope متصل می‌شوند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پیتر گرونبرگ

دکتر سزار میلستین بخاطر کشف این نوع از پادتن‌ها و مکانیزم تولید آنها موفق شد در سال ۱۹۸۴ جایزه‌ی نوبل پزشکی را به همراه دکتر نیلز کاج کرنه و دکتر جورج کوهلر دریافت کند.

سرانجام دکتر سزار میلستین در تاریخ ۲۴ مارچ سال ۲۰۰۲ میلادی در شهر کمبریج انگلستان در سن ۷۴ سالگی دیده از جهان فروبست.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی سزار میلستین
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه