بیوگرافی نهمیا گرو

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی نهمیا گرو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ۲۵ مارچ سال۱۷۱۲ میلادی درست ۳۰۳ سال پیش در چنین روزی نهمیا گرو زیست شناس معروف انگلیسی دیده از جهان فروبست. از این دانشمند بزرگ به عنوان پدر علم کالبدشناسی گیاهان یاد می‌شود که تحقیقات بسیاری در خصوص ساختار داخلی گیاهان انجام داده است.

زندگینامه نهمیا گرو

بیوگرافی نهمیا گرو

زندگی شخصی

نهمیا گرو در تاریخ ۲۶ سپتامبر سال ۱۶۴۱ در انگلستان متولد شد. سال ۱۶۶۱ در سن ۲۰ سالگی توانست از کالج پمبروک در کمبریج فارغ التحصیل شود. نهمیا علاقه‌ی خاصی به زیست شناسی و پزشکی داشت و برهمین اساس در رشته پزشکی وارد دانشگاه لیدن شد و در سال ۱۶۷۱ توانست مدرک پزشکی خود را نیز از این دانشگاه دریافت کند.

نهمیا گرو از سال ۱۶۶۴ شروع به تحقیق و مطالعه آناتومی گیاهان و ساختار داخلی آنها کرد و سال ۱۶۸۲ یک مجموعه کتاب چهار جلدی از نتایج تحقیقات خود در خصوص کالبدشناسی گیاهان منتشر کرد که برای مدت‌ها به عنوان رفرنس در این حوزه به حساب می‌آمد. این مجموعه شامل کالبدشناسی سبزیجات، کالبدشناسی ریشه، کالبدشناسی ساقه و کالبدشناسی برگ، گل، میوه و دانه بود. همچنین نهمیا گرو، اولین کسی بود که به تشریح دقیق و علمی گرده پرداخته بود.

تحقیقات و دستاوردهای علمی

تحقیقات و دستاوردهای علمی که نهمیا گرو از خود در مطالعه ساختار داخلی گیاهان برجای گذاشت زیربنا و پایه‌ی رشته کالبدشناسی گیاهی را شکل داد و به همین خاطر نیز از وی به عنوان پدر علم کالبدشناسی گیاهان یاد می‌کنند. در کنار تحقیقات در خصوص کالبدشناسی گیاهان نهمیا گرو از پیشگامان تحقیق در خصوص اثر انگشت نیز به حساب می‌آید، وی اولین فردی است که دست به تحقیق و مطالعه سطح دست و پای انسان کرده است و به تشریح اثرانگشت پرداخته است. اثر انگشت برجستگی‌های بسیار ریز (قابل رؤیت با چشم غیره مسلح) است که در لایه اپیدرم پوست کف دست‌ها و پاها وجود دارد. از اثر انگشت می‌توان برای شناسایی افراد استفاده کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فیروز نادری

این روش در تعیین هویت از دقت ۱۰۰٪ برخوردار است و حتی در دوقلوهای یکسان نیز اثر انگشت به شکلی متفاوت است که امکان شباهت اثر انگشت دو نفر انسان حدود یک شصت و چهار میلیاردم است. ایجاد اثر انگشت یک صفت ارثی- محیطی است که هرعامل قبل از تولد مانند فشارهای روحی و روانی بر مادر و حتی فشاری که نوزاد وقت تولد متحمل می‌شود و حتی کمی تفاوت در درازای بند ناف باعث تغییر خطوط سرانگشت می‌شود، اما کمی بعد از تولد اثر انگشت تثبیت شده و غیر قابل تغییر است. در سال ۱۶۸۴ میلادی نهمیا گرو در مقاله‌ای به تشریح دقیق اثرانگشت دست و پا پرداخت.

نهمیا گرو که به عنوان پدر علم کالبدشناسی گیاهان شناخته می‌شود سرانجام در تاریخ ۲۵ مارچ سال ۱۷۱۲ دیده از جهان فروبست.

تاریخ تولد: ۲۶ سپتامبر ۱۶۴۱، وارویک‌شر، بریتانیا
تاریخ مرگ: ۲۵ مارس ۱۷۱۲، لندن، بریتانیا
والدین: Obadiah Grew
رشته: فیزیولوژی
آموزش: Pembroke College، دانشگاه لیدن

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی نهمیا گرو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه