بیوگرافی ژوزف هوتون تیلور

4 سال پیش
بیوگرافی ژوزف هوتون تیلور
Rate this post

بیوگرافی ژوزف هوتون تیلور به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ۷۳ سال پیش در چنین روزی یعنی ۲۹ مارچ سال ۱۹۴۱، ژوزف هوتون تیلور – اختر فیزیکدان سرشناس آمریکایی متولد شد. شهرت این دانشمند بزرگ بخاطر کشف تپ اختر است که به همین خاطر نیز در سال ۱۹۹۳ جایزه نوبل فیزیک به ایشان تعلق گرفته است.

زندگینامه ژوزف هوتون تیلور

بیوگرافی ژوزف هوتون تیلور

زندگی شخصی

ژوزف در ایالت فیلادلفیا متولد شد. در دوران دبستان و دبیرستان به شدت در درس ریاضیات ضعیف بود و تقریبا در اکثر امتحانات نمی‌توانست نمره‌ی قبولی در درس ریاضیات را کسب کند و به همین خاطر نیز پدر و مادر وی تصور می‌کردند که وی قادر به ورود به دانشگاه نیست. با وجود سختی فراوان سرانجام ژوزف توانست دوره دبیرستان را با موفقیت به پایان برساند و سپس وارد کالج هاورفورد شد و مدرک کارشناسی خود را از این کالج در سال ۱۹۶۳ دریافت کرد.

ژوزف به شدت به ستاره شناسی علاقه‌مند بود و تصمیم گرفت تا ادامه‌ی تحصیلات خود را در رشته‌ی ستاره‌شناسی ادامه دهد و در سال ۱۹۶۸ توانست دکترای خود را در رشته‌ی ستاره‌شناسی و نجوم از دانشگاه هاروارد دریافت کرد. مهمترین دستاورد علمی دکتر ژوزف هوتون تیلور به کشف تپ اخترها باز می‌گردید که همین کشف باعث انتخاب وی به عنوان برنده جایزه‌ی نوبل در سال ۱۹۹۳ شد. تپ اخترها ستاره‌‌های نوترونی چرخانی هستند که با سرعت بسیار زیادی دوران می‌کنند و پالس‌های مداومی از انرژی تابشی به همراه خطوط میدان مغناطیسی قوی را از خود منتشر می‌کنند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ویلارد بویل
تپ‌اختری

برخی از تپ‌اخترها نیز پرتوهای ایکس تابش می‌کنند. ستاره‌های نوترونی در حقیقت بقایای هسته‌ی ستاره‌ی منفجر شده‌ای هستند که حجم کوچک و چگالی بسیار بالایی دارند. برای نمونه تپ‌اختری به قطر ۲۰ کیلومتر ۱٫۵ برابر جرم خورشید را در خود جای داده‌ است. تپ اخترها هنگام تولد دمایی در حدود چند میلیون درجه سلسیوس دارند و بلافاصله شروع به سرد شدن می‌کنند. نحوه و سرعت سرد شدن نیز به مواد تشکیل دهنده و چگالی آن‌ها بستگی دارد.

کشف دکتر ژوزف هوتون تیلور تاثیر بسیار مهمی در مطالعه نیروی گرانش داشت و مسیرهای تحقیقاتی بسیاری را برای مطالعه بیشتر نیروی گرانش باز کرد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ژوزف هوتون تیلور
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه