بیوگرافی استن لی

4 سال پیش
بیوگرافی استن لی
Rate this post

بیوگرافی استن لی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 استن‌لی نویسنده، ویراستار و منتشر کننده کتاب‌های کمیک، بازیگر، تهیه‌کننده و مجری تلویزیونی اهل آمریکا است.

زندگینامه استن لی

بیوگرافی استن لی

زندگی شخصی

استنلی مارتین لیبر(Stanley Martin Lieber) معروف به استن‌لی (Stan Lee) زاده نيويورك در سال ۱۹۲۲ است. او معروف ترين خالق در دنياي سينمايي مارول است.

او به همراه چند هنرمند دیگر از جمله جک کربی و استیو دیتکو، شخصیت‌های کمیک زیادی از جمله مرد عنکبوتی، مرد آهنی، هالک، مردان ایکس و چهار شگفت‌انگیز را خلق کرده‌است.

استن لی در سال ۱۳۹۵ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در ۳ فیلم مهم سینما خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم استن لی در این سال، بازیگری در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی به کارگردانی آنتونی روسو و جو روسو، فیلم دکتر استرینج به کارگردانی اسکات دریکسون و فیلم یوگا هوزرز به کارگردانی Kevin Smith محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی استن لی بازی در فیلم دکتر استرینج بوده است. استن لی سال ۱۳۹۵ در ۹۴ سالگی در فیلم دکتر استرینج نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با اسکات دریکسون همکاری داشته است. استن لی توانست با بازی در فیلم دکتر استرینج تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر ریچل مک آدامز، بندیکت کامبربچ، بندیکت ونگ و مدس میکلسن بر تجارب او افزود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فخر رازی
مرد عنکبوتی

استن لی علاوه‌بر فیلم دکتر استرینج، سال ۱۳۹۶ در ۹۵ سالگی در فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه نیز بازی کرده است. استن لی این‌بار با Jon Watts یعنی کارگردان فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه و هنرمندانی چون تام هلند، مایکل کیتون، رابرت داونی جونیور و Marisa Tomei همکاری داشت.

با اینکه استن لی را بیشتر بعنوان بازیگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. استن لی علاوه‌بر بازیگر به‌عنوان نویسنده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار استن لی در حرفه‌ی نویسنده، فیلم پلنگ سیاه، فیلم انتقامجویان: جنگ ابدیت، فیلم Ant-Man and the Wasp، فیلم Avengers: Age of Ultron، فیلم مرد آهنی ۲، فیلم مرد عنکبوتی ۲، فیلم هالک، فیلم مرد عنکبوتی و سریال دردویل – فصل ۱ قسمت ۸ است.

در این سال‌ها استن لی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است

اما جالب است بدانید که در میان بازیگران کریس ایوانز با ۷ مرتبه،

کریس همسورث با ۵ مرتبه، اسکارلت جوهانسون با ۴ مرتبه،

ساموئل ال. جکسون با ۴ مرتبه و Leigh Holland با ۴ مرتبه بیشترین همکاری را با استن لی داشته‌اند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی استن لی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه