بیوگرافی فیلیپ شووالتر هنچ

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی فیلیپ شووالتر هنچ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

  ۵۰ سال پیش در چنین روزی یعنی ۳۰ مارچ سال ۱۹۶۵ دکتر فیلیپ شووالتر هنچ – پزشک سرشناس آمریکایی دیده از جهان فروبست. شهرت این دانشمند بزرگ بخاطر کشف هورمون کورتیزون است که بخاطر این کشف و بکارگیری آن برای درمان بیماری رماتیسم مفصلی جایزه نوبل پزشکی سال ۱۹۵۰ را دریافت کرد.

زندگینامه فیلیپ شووالتر هنچ

بیوگرافی فیلیپ شووالتر هنچ

زندگی شخصی

فیلیپ شووالتر هنچ در تاریخ ۲۸ فوریه سال ۱۸۹۶ در پیتسبورگ پنسیلوانیا متولد شد. بعد از پایان دوره‌ی دبیرستان وارد کالج لافایت شد و کارشناسی خود را در سال ۱۹۱۶ دریافت کرد. بعد از پایان این دوره، به ارتش پیوست و در آنجا در دوره های پزشکی شرکت کرد و سپس به دانشگاه پیتسبورگ رفت و مدرک پزشکی خود را از این دانشگاه در سال ۱۹۲۰ دریافت کند.

بعد از چند سال کار در رشته‌ی پزشکی در خلال سال‌های ۱۹۲۸ و ۱۹۲۹ به آلمان رفت و مشغول گذراندن دوره‌های تخصصی در حوزه پزشکی شد. دکتر هنچ در سال ۱۹۲۳ تحقیقات خود را در خصوص بیماری رماتیسم مفصلی یا آرترید روماتوئید در کلینیک تحقیقاتی مایو آغاز کرد.

بیماری رماتیسم

دکتر هنچ بعد از سال‌ها تحقیق در خصوص بیماری رماتیسم مفصلی و راه‌های درمان آن سرانجام توانست هرمونی را کشف کند که می‌توانست به درمان این بیماری کمک کند که بعدها این هورمون به نام کورتیزون شهرت یافت. در دوران جنگ جهانی دوم دکتر هنچ به عنوان پزشک به ارتش ملحق شد و کمی در میان تحقیقاتش وقفه ایجاد شد؛ اما با پایان جنگ تحقیقات خود را تکمیل کرد و اولین آزمایش هورمون کورتیزون بر روی نمونه انسانی را در خلال سال‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۴۹ با موفقیت به انجام رساند و به همین خاطر نیز به همراه دو شیمیدان به نام‌های ادوارد کالوین کندال و تادیوس ریشتاین توانست در سال ۱۹۵۰ جایزه‌ی نوبل پزشکی را دریافت کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ژوزف هوتون تیلور

روماتیسم مفصلی یک بیماری سیستمیک و مزمن است، شیوع این بیماری در جهان حدود یک درصد است و در میان زنان بیش از مردان شایع است. این بیماری بیشتر در دهه‌های اول، سوم تا پنجم بیشتر دیده می‌شود. کشف هورمون کورتیزن و بکارگیری آن برای درمان بیماری رماتیسم مفصلی کمک بسیاری به بیماران کرد؛ هرچند که کماکان نیز درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد.

دکتر فیلیپ شووالتر هنچ در تاریخ ۳۰ مارچ سال ۱۹۶۵ و در ۶۹ سالگی دیده از جهان فروبست.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی فیلیپ شووالتر هنچ
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه