بیوگرافی ادوارد موری

4 سال پیش
بیوگرافی ادوارد موری
Rate this post

بیوگرافی ادوارد موری به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ۹۶ سال پیش در چنین روزی یعنی ۱ آوریل سال ۱۹۱۹، ژوزف ادوارد موری – پزشک و جراح پلاستیک سرشناس آمریکایی متولد شد. شهرت وی به‌خاطر اجرای اولین پیوند موفقیت آمیز کلیه بر روی انسان در سال ۱۹۵۴ است و همچنین ایشان بخاطر تحقیقاتی که در خصوص پیوند اعضا انجام داده است در سال ۱۹۹۰ موفق به دریافت جایزه‌ی نوبل پزشکی شده است.

زندگینامه ادوارد موری

بیوگرافی ادوارد موری

زندگی شخصی

ژوزف ادوارد موری در میلفورد پنسیلوانیا متولد شد. در دوران جوانی استعداد فراوانی در رشته‌های ورزشی از خود نشان می‌داد و در رشته‌های هاکی روی یخ، بیسبال و فوتبال در تیم مدرسه خود فعال بود. هرچند در دورانی که وارد کالج هولی کراس شده بود بخاطر تداخل زمان کلاس‌های آزمایشگاهی و تمرینات تیم کالج مجبور شد تیم ورزشی کالج را ترک کند و بر روی کارهای علمی و تحصیلی خود تمرکز کند.

ژوزف ادوارد موری در آغاز در رشته‌ی ادبیات انگلیسی و فلسفه به تحصیل پرداخت و در رشته انسان شناسی در سال ۱۹۴۰ فارغ التحصیل شد. علاقه‌ی وی به پزشکی و علوم طبیعی باعث شد تا بعد از پایان دوره‌ی کارشناسی خود وارد دانشکده پزشکی هاروارد شود. وی از همان دانشگاه مدرک پزشکی گرفت.

پایان دوره‌ی پزشکی

بعد از پایان دوره‌ی پزشکی به عنوان جراح پلاستیک در بیمارستان دانشگاه پنسیلوانیا مشغول به کار شد. در این دوران بیشترین زمان خود را صرف کمک به مجروحان جنگ جهانی دوم می‌کرد تا بتوانند به زندگی عادی خود بازگردند. کار بر روی مجروحان جنگی که بیشتر آن‌ها با نقص یا قطع عضو مواجه شده بودند دکتر موری را به فکر پیدا کردن راهی برای پیوند اعضای بدن به ویژه کلیه انداخت. تحقیقات دکتر موری سرانجام نتیجه داد در تاریخ ۲۳ دسامبر سال ۱۹۵۴ میلادی اولین پیوند کلیه موفق انسان میان دو دوقلو یکسان در بیمارستان پیتر بنت برایتهام صورت پذیرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لویی پاستور

که یک موفقیت بزرگ در علم پزشکی به حساب می‌آمد. بیماری که کلیه را از دوقلوی خود دریافت کرد ۸ سال بعد از عمل به زندگی عادی خود ادامه داد. بنیاد نوبل در سال ۱۹۹۰ بخاطر دستاوردهای مهم علمی دکتر موری در خصوص پیوند اعضا جایزه‌ی نوبل پزشکی را به ایشان اهدا کرد.

دکتر ژوزف ادوارد موری در تاریخ ۲۶ نووامبر سال ۲۰۱۲ میلادی و در ۹۳ سالگی دیده از جهان فروبست.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ادوارد موری
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه