بیوگرافی ارنست کلادنی

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی ارنست کلادنی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ۱۸۸ سال پیش در چنین روزی یعنی ۳ آوریل سال ۱۸۲۷، ارنست کلادنی – دانمشند سرشناس آلمانی متولد شد. از وی به عنوان پدر علم صوتشناسی و همچنین پدر علم مطالعه شهاب‌سنگ ها یاد می‌شود.

زندگینامه ارنست کلادنی

بیوگرافی ارنست کلادنی

زندگی شخصی

ارنست کلادنی در شهر ویتنبورگ و در یک خانواده تحصیل کرده و روشنفکر متولد شد. پدر و پدربزرگ وی هر دو هم کشیش و هم استاد رشته‌ی الهیات در دانشگاه ویتنبورگ بودند. همچنین عموهای ارنست کلادنی نیز در رشته‌های حقوق و تاریخ استاد دانشگاه بودند و ارنست کلادنی در محیطی پرورش یافت که فراگیری علم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود.

ارنست کلادنی به شدت به علوم طبیعی و فیزیک علاقه داشت اما پدرش با درخواست ارنست مبنی بر ادامه تحصیل در رشته‌ی فیزیک مخالفت کرد و اعلام کرد که وی باید در رشته حقوق به تحصیل به پردازد. ارنست کلادنی بر اساس درخواست پدر در رشته‌ی حقوق و فلسفه در دانشگاه ویتنبورگ و لایپزیک تحصیل کرد و در سال ۱۷۸۲ مدرک خود را دریافت کرد. در همان سال پدر ارنست از دنیا رفت و بلافاصله ارنست کلادنی تصمیم گرفت تا تحصیل در رشته‌ی فیزیک را آغاز کند و با علاقه فراوان به تحصیل و به انجام آزمایش‌های گوناگون در این رشته پرداخت.

مهمترین دستاوردهای علمی

از مهمترین دستاوردهای علمی ارنست کلادنی در فیزیک می‌توان به مطالعه موج‌های صوت اشاره کرد. ارنست کلادنی در سال ۱۷۸۷ نتیجه‌ی تحقیقات خود در خصوص صوت را در قالب کتابی به نام کشف‌هایی در نظریه‌ی صوت منتشر کرد که یکی از مهمترین منابع در خصوص صوت به حساب می‌آید و باعش شد تا از ارنست کلادنی به عنوان پدر علم صوت شناسی یاد شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ایوار جیار

وی در سال ۱۷۹۴ با مطالعه بعضی از سنگ‌ها نتیجه گرفت که این سنگ‌ها باید منشا خارج از کره زمین داشته باشد و اعلام کرد که احتمال زیاد این سنگ‌ها که از فلز و سنگ تشکیل شده بودند از خارج از جو کره زمین به این کره برخورد کرده‌اند. به همین خاطر نیز از ارنست کلادنی به عنوان پدر علم مطالعه شهاب سنگ‌ها یاد می‌شود. از دیگر دستاوردهای ارنست کلادنی در خصوص علم صوت شناسی به اندازه گیری سرعت صوت باز می‌گردد که یک کشف مهم در دوران خود به حساب می‌آید.

ارنست کلادنی فیزیکدان سرشناس آلمانی در تاریخ ۳ آوریل سال ۱۸۲۷ دیده از جهان فروبست.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ارنست کلادنی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه