بیوگرافی چارلز پروتیوس اشتینمتز

4 سال پیش
بیوگرافی چارلز پروتیوس اشتینمتز
Rate this post

بیوگرافی چارلز پروتیوس اشتینمتز به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ۱۵۰ سال پیش در چنین روزی چارلز پروتیوس اشتینمتز ریاضیدان و مهندس برق آلمانی-آمریکایی دیده به جهان گشود. بیشترین شهرت وی بخاطر پرورش تئوری جریان متناوب و مشخص کردن فرمول‌های ریاضی آن است که باعث یک انقلاب در صنعت برق آمریکا و جهان شد.

زندگینامه چارلز پروتیوس اشتینمتز

بیوگرافی چارلز پروتیوس اشتینمتز

زندگی شخصی

۹ آوریل سال ۱۸۶۵ چارلز اشتینمتز در یک خانواده‌ی یهودی در امپراتوری پروس با نام کارل آگوست رودولف اشتینمتز متولد شد. وی همانند پدر و پدربزرگش از بیماری کوتولگی رنج می‌برد. چارلز در دوران تحصیل باعث شگفتی تمام معلمان خود بخاطر قدرت بسیار بالا در درک و یادگیری ریاضیات و فیزیک بود.

وی سال ۱۸۸۳ تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی آغاز کرد و تا مقطع دکترا پیش رفت. سال ۱۸۸۸ و زمانی که تقریبا در پایان راه دوره دکترا بود بخاطر فعالیت‌های سیاسی مورد بازجویی پلیس وقت آلمان قرار گرفت و هیچ گاه نتوانست دوره دکترای خود را به پایان برساند. در همان سال بخاطر فعالیت‌های سیاسی از آلمان به آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا نام خود را به چارلز تغییر داد. زمانی که به آمریکا وارد شد کارش را در شرکت رودولف آیکمیر آغاز کرد و زیر نظر وی به تحقیق پرداخت. این شرکت بعدها توسط کمپانی تازه تاسیس General Electric خریداری شد و چارلز به نام جادوگر GE بخاطر کارهای خارق‌العاده‌اش به شهرت رسید.

مهمترین دستاورد چارلز پروتیوس اشتینمتز به تشریح ریاضی و فرمول‌بندی جریان متناوب برق باز می‌گردد که باعث یک انقلاب در صنعت برق آمریکا و سپس جهان شد. فرمول‌های ریاضی چارلز باعث شد تا مهندسان و دانشمندان حوزه صنعت برق بتوانند موتورهای الکتریکی، ژنراتورها و نیروگاه‌های عظیم برق متناوب را طراحی کنند و بسازند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فروچیو لامبورگینی
فرمول‌های ریاضی چارلز اشتینمتز

بدون فرمول‌های ریاضی چارلز اشتینمتز امکان بکارگیری نیروی برق جریان متناوب وجود نداشت، در واقع با کشف فرمول‌های ریاضی، دنیای جدیدی پیش روی سایر دانشمندان باز شد. جریان متناوب، جریان الکتریکی است که در آن اندازه‌ی جریان به صورت چرخه‌ای تغییر می‌کند که بر خلاف جریان مستقیم است که در آن اندازه‌ی جریان مقدار ثابتی است. برق تحویل داده شده به شرکت‌های تجاری، منازل مسکونی به صورت متناوب (AC) است. شکل یک مدار AC معمولا به صورت یک موج سینوسی کامل است ولی در کاربردهای خاص شکل موج های مختلفی استفاده می‌شود مانند امواج مثلثی یا مربعی. سیگنال‌های صوتی و رادیویی حمل شده روی سیم‌های برق نیز نمونه‌هایی از جریان متناوب است.

از چارلز پروتیوس اشتینمتز عموما به عنوان کاشف برق جریان متناوب یاد نمی‌شود ولی بدون کشف فرمول‌های ریاضی برق متناوب، بشر هیچگاه نمی‌توانست در این صنعت تا به این حد پیشرفت کند. چارلز اشتینمتز جادوگر جنرال الکتریک در تاریخ ۲۶ اکتبر سال ۱۹۲۳ در سن ۵۸ سالگی در آمریکا دیده از جهان فروبست.

تاریخ تولد: ۹ آوریل ۱۸۶۵، وروتسواف، لهستان
تاریخ مرگ: ۲۶ اکتبر ۱۹۲۳، سکنکتدی، ایالت نیویورک، آمریکا
مکان استراحت: Vale Cemetery and Vale Park
آموزش: دانشگاه برسلاو
کودکان: جوسیف لیروی هایدن

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی چارلز پروتیوس اشتینمتز
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه