بیوگرافی برنارد هوسی

4 سال پیش
بیوگرافی برنارد هوسی
Rate this post

بیوگرافی برنارد هوسی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ۱۲۸ سال پیش در چنین روزی یعنی ۱۰ آوریل سال ۱۸۸۷ برنارد هوسی زیست شناس و کالبد شناس سرشناس آرژانتینی متولد شد. شهرت وی بخاطر کشف عملکرد هورمون‌های غدد هیپوفیز در تنظیم میزان گلوکوز خون حیوانات بوده است که به همین خاطر نیز جایزه‌ی نوبل پزشکی سال ۱۹۴۷ به ایشان تعلق گرفته است.

زندگینامه برنارد هوسی

بیوگرافی برنارد هوسی

زندگی شخصی

برناردو در شهر بوینس آیرس آرژانتین متولد شد. از کودکی نبوغ سرشنار خود را نشان داد و زمانی که تنها ۱۴ سال داشت تحصیلات آکادمیک در رشته‌ی داروشناسی را آغاز کرد. وی در ۱۷ سالگی رشته‌ی پزشکی را شروع کرد و در خلال سال‌های ۱۹۰۴ تا ۱۹۱۰ به تحصیل در این رشته پرداخت.

برناردو بعد از فارغ التحصیلی بلافاصله به عنوان محقق و استاد راهنمای رشته‌ی پزشکی در دانشگاه بوینس آیرس مشغول به کار شد. وی به عنوان پایان نامه دوره‌ی دکترا در خصوص ترشحات غدد هیپوفیز به تحقیق پرداخت و دانش مناسبی در خصوص نحوه‌ی عملکرد آنها بدست آورد و نتایج تحقیقات خود را در سال ۱۹۱۱ در قالب مقاله ای منتشر ساخت. این مقاله سرآغاز تحقیقات وسیعی بود که تمام عمر تحقیقاتی دکتر هوسی را در بر گرفت و در نهایت بزرگ‌ترین دستاورد علمی وی را نیز در پی داشت.

ریاست دانشکده پزشکی دانشگاه بوینس آیرس

برناردو در سال ۱۹۱۸ به ریاست دانشکده پزشکی دانشگاه بوینس آیرس انتخاب شد. در این دوران دکتر هوسی در خصوص موارد بی شماری نظیر سیستم‌های عصبی، سیستم گوارشی بدن، سیستم‌های تنفسی، سیستم گردش خون و … به تحقیق پرداخت. اما مهمترین دستاورد علمی وی که جایزه‌ی نوبل پزشکی سال ۱۹۴۷ را برای وی به همراه داشت به تحقیقات در خصوص هورمون‌های غدد هیپوفیز و تاثیر آنها در متابولیسم بدن باز می‌گردد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ژرمیا هوروکس

وی در خلال آزمایش‌های خود در دهه‌ی ۱۹۳۰ کشف کرد که هورمون‌های غدد هیپوفیز نقش کلیدی در تنظیم غیر مستقیم گلوکوز خون در حیوانات ایفا می‌کنند. این کشف دکتر برناردو هوسی تحولی بزرگ در نگرش دانشمندان غدد درون ریز و متابولیسم بدن جانداران ایجاد کرد و زیربنای علم اندوکرینولوژی که شاخه ای از بیولوژی است را شکل داد.

دکتر برناردو هوسی سرانجام در تاریخ ۲۱ سپتامبر سال ۱۹۷۱ و در ۸۴ سالگی دیده از جهان فروبست.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی برنارد هوسی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه