بیوگرافی ژابی آلونسو

6 سال پیش
بیوگرافی ژابی آلونسو
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی ژابی آلونسو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
ژابی آلونسو اولانو «Xabi Alonso» در ۲۵ نوامبر ۱۹۸۱ به دنیا آمد. وی فوتبالیست اهل اسپانیا است و در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند. وی در باشگاه‌هایی نظیر رئال سوسیداد، لیورپول، رئال مادرید و بایرن مونیخ بازی کرده است. ژابی آلونسو در سن ۳۶ سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

زندگینامه ژابی آلونسو

بیوگرافی ژابی آلونسو

شروع فعالیت ورزشی

آلونسو کار خود را در ریال سوسیداد، آغاز کرد و پس از یک دوره کوتاه به‌صورت قرضی به تیم ایبر منتقل شد. وی در ماه اوت ۲۰۰۴ با قراردادی ۱۰٫۵ میلیون پوندی به لیورپول منتقل شد و در فصل اول بازی او در لیگ قهرمانان اروپا، تحت مدیریت رافائل بنیتز، گل مساوی در بازی فینال مقابل میلان را به ثمر نشاند.

تیم های ورزشی

ژابی آلونسو در شروع فصل ۲۰۰۹- ۲۰۱۰ به رئال مادرید رفت و با قراردادی به ارزش سی میلیون پوند به خدمت این تیم درآمد. وی با این تیم موفق به کسب مقام قهرمانی در لیگ اسپانیا در سال ۲۰۱۲ و قهرمانی لیگ قهرمانان در ۲۰۱۴ شد. وی پس از پنج فصل بازی در تیم رئال مادرید با قراردادی دوساله به تیم بایرن‌مونیخ آلمان رفت. قرارداد وی در این تیم یک سال دیگر تمدید شد و در هر سه فصل در بوندس لیگا موفق به قهرمانی با این تیم شد و سرانجام در تابستان ۲۰۱۷ در ۳۵ سالگی کفش‌هایش را آویخت و با دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

حضور در تیم ملی

ژابی آلونسو در آوریل ۲۰۰۳ اولین بازی خود را برای تیم اسپانیا در مقابل اکوادور انجام داد که در این بازی تیم اسپانیا موفق به شکست تیم اکوادور با نتیجه ۴ بر صفر شد. وی به در طول بازی در تیم ملی اسپانیا، به همراه این تیم موفق به کسب قهرمانی در یورو ۲۰۰۸، یورو ۲۰۱۲ و جام جهانی ۲۰۱۰ شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دیوید ترزگه

آلونسو در ۲۷ اوت ۲۰۱۴ از فوتبال ملی خداحافظی کرد و در ۱۱۴ بازی که برای تیم ملی اسپانیا انجام داد موفق شد ۱۶ گل وارد دروازه تیم حریف کند.

حاشیه ها

سبک بازی
ژابی آلونسو یکی از بهترین بازیکنان نسل خود شناخته‌شده است و وی فردی سخت‌کوش، کامل و یک هافبک همه‌کاره است. آلونسو در کار هافبک دفاعی با تکینک خاص خود کار را برای تیم حریف برای به ثمر رساندن گل سخت می‌کرد. او یک هافبک دفاعی به‌تمام‌معنا و حرفه‌ای بود.

زندگی شخصی
ژابی آلونسو فردی بسیار آرام و خوش‌اخلاقی است و راحت با دیگران رابطهٔ دوستانه برقرار می‌کند. وی با ناگور آرانبورو «Nagore Aranburu» ازدواج‌کرده است و اکنون دارای سه فرزند به نام‌های جانتخو، آنه و اما است.

آلونسو و همسرش در ۳۰ مارس ۲۰۱۰ دومین فرزند خود را به نام آنه آلونسو به دنیا آوردند و فرزند سوم آن‌ها در ۲ دسامبر ۲۰۱۳ به دنیا آمد.

آلونسو درحالی‌که در تیم رئال مادرید بازی می‌کرد در مصاحبه‌ای گفت من طرفدار تیم لیورپول هستم و همیشه خود را لیورپولی میدانم و این تیم باعث شد که من در فوتبال رشد کنم.

افتخارات ژابی آلونسو

افتخارات باشگاهی
لیورپول

جام حذفی: ۲۰۰۵- ۲۰۰۶
در جام خیریه: ۲۰۰۶
لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰۰۴- ۲۰۰۵
سوپر جام یوفا: ۲۰۰۵

رئال مادرید

لالیگا: ۲۰۱۱- ۲۰۱۲
کوپا دل ری: ۲۰۱۰- ۲۰۱۱، ۲۰۱۳- ۲۰۱۴
سوپر کاپ اسپانیا: ۲۰۱۲
لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰۱۳- ۲۰۱۴
بیوگرافی ژابی آلونسو فوتبالیست اسپانیایی

بایرن‌مونیخ

بوندس لیگا: ۲۰۱۴- ۲۰۱۵، ۲۰۱۵- ۲۰۱۶، ۲۰۱۶- ۲۰۱۷
جام حذفی: ۲۰۱۵- ۲۰۱۶
سوپر جام: ۲۰۱۶

افتخارات بین‌المللی

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شیخ دیاباته

اسپانیا

جام جهانی: ۲۰۱۰
مسابقات قهرمانی اروپا: ۲۰۰۸، ۲۰۱۲

فردی

بهترین اسپانیایی سال: ۲۰۰۳
بهترین گل ماه لیگ برتر: نوامبر ۲۰۰۴
FIFA / FIFPro جهانی XI (۲): ۲۰۱۱، ۲۰۱۲
بهترین بازیکن خط میانی لالیگا: ۲۰۱۲
در تیم برتر یوفا یورو: ۲۰۱۲
مدال طلا شایستگی از نظام سلطنتی اسپورتینگ: ۲۰۱۲
بهترین هافبک دفاعی جهان در سال‌های ۲۰۱۱ – ۱۲ – ۱۳

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ژابی آلونسو
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه