بیوگرافی اتو فریتز میرهوف

4 سال پیش
بیوگرافی اتو فریتز میرهوف
Rate this post

بیوگرافی اتو فریتز میرهوف به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ۱۳۱ سال پیش در چنین روزی اتو فریتز میرهوف پزشک و زیست شیمیدان سرشناس آلمانی متولد شد. بیشترین شهرت وی بخاطر کار روی متابولیسم عضلات بدن انسان است که به همین خاطر نیز در سال ۱۹۲۲ میلادی جایزه‌ی نوبل پزشکی به وی تعلق گرفته است.

زندگینامه اتو فریتز میرهوف

بیوگرافی اتو فریتز میرهوف

زندگی شخصی

۱۲ آوریل سال ۱۸۸۴ اتو فریتز میرهوف در هانوفر واقع در امپراتوری پروس و در یک خانواده‌ی ثروتمند یهودی متولد شد. اتو فریتز بیشتر دوران کودکی خود را در شهر برلین سپری کرد و در آنجا تحصیلات خود را تا مقطع دبیرستان به پایان رساند. بعد از دوره‌ی دبیرستان بخاطر علاقه به رشته‌ی پزشکی تحصیلات را در این رشته ادامه داد. وی در دانشگاه‌های استراسبورگ و هایدلبرگ پزشکی خواند و سرانجام در سال ۱۹۰۹ فارغ التحصیل شد.

سال ۱۹۱۲ اتو فریتز میرهوف به دانشگاه کیل نقل مکان کرد و چند سال بعد در سال ۱۹۱۸ به رتبه‌ی استاد تمامی دانشگاه رسید. در طول این سال‌ها وی به شدت روی فرایند متابولیسم در عضلات انسان تحقیق می‌کرد و سرانجام توانست ارتباط میان مصرف اکسیژن و متابولیسم اسید لاکتیک را در عضلات کشف کند و همین کشف موجب شد تا بنیاد نوبل وی را در سال ۱۹۲۲ شایسته دریافت جایزه نوبل پزشکی بداند.

تحقیقات دکتر میرهوف

در واقع تحقیقات دکتر میرهوف موجب شناسایی واکنش‌های درون یاختی شد که گلیکولیز یا قندکافت نام دارد. گلیکولیز از واکنش‌های درون یاخته‌ای است که توسط آن یک قند شش کربنه عموما گلوکز به ترکیبات کربن‌‌دار کوچک‌تری شکسته می‌شود. بسیاری از میکروب های بی‌هوازی برای تامین انرژی مورد نیاز خود کاملا به واکنش‌های قندکافت وابسته‌‌اند. با توجه به بررسی‌های توالی ژنی بسیاری از جانوران و حتی جو اولیه زمین فاقد اکسیژن بوده‌ است، پژوهشگران احتمال می‌دهند که قندکافت یکی از ابتدایی‌‌ترین مسیرهای تولید انرژی از مولکول‌های سوختی آلی در آن دوران بوده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ماری کوری

دکتر اتو فریتز میرهوف در دوران روی کار آمدن حزب نازی در آلمان با مشکلات فراوانی بخاطر یهودی بودن مواجه شد و سرانجام سال ۱۹۳۸ به فرانسه و شهر پاریس رفت و بعد از حمله آلمان به فرانسه در سال ۱۹۴۰ به آمریکا مهاجرت کرد در آنجا در دانشگاه فیلادلفیا مشغول به کار شد. دکتر میرهوف تا پایان عمر در آمریکا باقی ماند و در تاریخ ۶ اکتبر سال ۱۹۵۱ در سن ۶۷ سالگی دیده از جهان فروبست.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی اتو فریتز میرهوف
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه