بیوگرافی نائومی کمبل

4 سال پیش
بیوگرافی نائومی کمبل
4.9/5 - (64 امتیاز)

بیوگرافی نائومی کمبل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 نائومی کَمْبل (به انگلیسی: Naomi Campbell) (زادهٔ ۲۲ مه ۱۹۷۰ در لندن) سوپرمدل جامائیکایی تبار است.

زندگینامه نائومی کمبل

بیوگرافی نائومی کمبل

زندگی شخصی

کَمْبل اولین مُدل سیاه‌پوست است که تصویرش روی جلد مجلهٔ ووگ چاپ شده‌است. او با افراد معروفی هم‌چون مایک تایسن، رابرت دنیرو، آدام کلایتن و اریک کلپتن روابط عاشقانه داشته‌است و در ویدئوهای خوانندگانی هم‌چون آرتا فرانکلین، جورج مایکل و مایکل جکسون ایفای نقش کرده‌است. او همچنین در فیلم به وانگ فو، با تشکر برای همه چیز! جولی نیومر بازی کرده‌است.

پس از آنکه مشخص شد که نائومی کمپبل برنده جایزه نماد مد انجمن مد بریتانیا (BFC) برای سال ۲۰۱۹ خواهد بود، او در باره تنوع نژادی در صنعت مد سخن گفت.

پس از اعلام این خبر، کمپبل در مصاحبه با برنامه بی‌بی‌سی نیوزنایت درباره پیچیدگی‌های صنعت مد صحبت کرد و در مورد همه چیز از تنوع نژادی گرفته تا تبعیض سنی و کمپین #MeToo سخن گفت.

در زمینه تنوع نژادی، کمپبل پیشرفت‌های این صنعت را تحسین کرد ولی گفت این پیشرفت‌ها کافی نیست.

کمپل گفت:

«دیدن بیش از یک زن رنگین‌پوست بر روی جلد یک مجله چیز مهمی است اما در واقع نباید باشد. این هنوز به یک روند فراگیر تبدیل نشده است.»

این سوپر مدل همچنین به نبود تنوع نژادی در مجله بریتیش ووگ در مدتی که الکساندرا شولمان سردبیر این مجله بود اشاره کرد.

من خیلی خوشحالم و باعث افتخار است که قرار است ۲ دسامبر در مراسم جوایز مد ۲۰۱۹ در لندن، جایزه نماد مد را دریافت کنم. بعد از بیش از ۳۰ سال کار در صنعت مد و یادگرفتن آن، از تمام پرسپکتیوها گرفته تا سفر به سرتاسر جهان و یافتن هدف زندگیم در کنش‌گری، برای من اتفاق خیلی خاصی است که به لندن برمی‌گردم تا چنین جایزه بی‌نظیری را برای فعالیت‌هایم در طول زندگی کاری‌ام دریافت کنم. از تک تک افرادی که از روز اول مرا در این مسیر یاری کرده‌اند سپاس‌گزارم. و همینطور از @britishfashioncouncil به خاطر این افتخار سپاسگزارم. بی‌صبرانه منتظرم تا در ماه مارس دوباره شما را ببینم، لندن ♥️ #FashionAwards

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لنی جیمز
حاشیه ها

در سال ۲۰۱۷، کمپبل تصویر یکی از صفحات شماره ماه دسامبر این مجله را در اینترنت منتشر کرد. این تصویر حاوی عکسی از تیم تحریریه مجله بود که همه آنها سفیدپوست بودند.

کمپبل در این مصاحبه گفت: «او باید به این عکس نگاه کند و واضح ببیند که هیچ تنوعی وجود ندارد. حتی یک بچه می‌تواند این واقعیت را ببیند.»

این اولین بار نیست که کمپبل در مورد موضوع تنوع نژادی در صنعت مد صحبت می‌کند.

در سال ۲۰۱۳، او کمپین اتحاد برای تنوع را به راه انداخت که هدف آن، پرداختن به موضوع نژادپرستی در صنعت مد بود و در اوایل سال جاری باعث شد که عنوان «اجلاس زنان پیشگام آفریقا» در رأس اخبار Forbes Woman Africa قرار بگیرد.

این بانوی ۴۹ ساله، اولین مدل بریتانیایی سیاهپوست بود که عکس او روی جلد مجله بریتیش ووگ چاپ شد و با انتشار این عکس در سال ۱۹۸۷ تاریخ‌ساز شد. یک سال بعد از آن، او همچنین اولین مدل سیاهپوستی شد که عکسش روی جلد مجله فرنچ ووگ چاپ شد.

از آن زمان تاکنون، ۶۶ عکس کمپبل روی جلد مجله ووگ چاپ شده است. او برای نمایش مد برخی از بهترین طراحان مد جهان روی صحنه رفته است و در چند کمپین تبلیغاتی برای برندهای لوکس نظیر لویی ویتون، ورساچه و دولچه و گابانا نقش بازی کرده است.

جایزه نماد مد یکی از نشان‌های ویژه‌ای است که انجمن مد بریتانیا به پاس خدمات یک شخص در صنعت مد، به او می‌بخشد. یکی از افرادی که قبلا این جایزه را دریافت کرده است طراح مد ایتالیایی، دناتلا ورساچه، است که در سال ۲۰۱۷ آن را دریافت کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رابرت زمکیس
انجمن مد بریتانیا

انجمن مد بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که از کمپبل قدردانی خواهد شد به خاطر «خدمات بی‌نظیر او در صنعت مد، جایگاه او به عنوان یک سوپرمدل جهانی، به خاطر کمک‌های انسان‌دوستانه‌ای که به نهادهای خیریه کرده است و تلاش‌های بی‌نظیری که برای تنوع و یکسانی بیشتر در آینده، به ویژه در آفریقا، انجام داده است.»

کارولین راش، مدیر اجرایی انجمن مد بریتانیا، می‌گوید نمی‌تواند شخصی سزاوارتر از کمپبل برای دریافت این جایزه پیدا کند و او را به خاطر اینکه نماد قدرت بخشیدن به زنان است تحسین می‌کند.

راش می‌گوید: «ما نمی‌توانیم شخصی سزاوارتر از شخصیت مشهور لندنی، نائومی کمپبل، پیدا کنیم. او در صنعت مد کاری استثنایی کرده است. نائومی نماد قدرت بخشیدن به زنان، کنش‌گری و زیبایی شیفته‌کننده است و صدای او بسیار تأثیرگذار است.»

راش گفته است:

«ما بسیار خوشحالیم که جایزه نماد مد را به نائومی می‌بخشیم و از او به خاطر کمک بی‌نظیری که به صنعت جهانی مد کرده است قدردانی می‌کنیم، و بی‌صبرانه منتظریم تا در ماه دسامبر این موفقیت بزرگ را با او جشن بگیریم.»

در طول سال‌های گذشته کمپبل به خاطر کارهای خیریه‌اش نیز به شهرت رسیده است.

کمپبل در سال ۲۰۰۵، مؤسسه خیریه «مد برای کمک» را تأسیس کرد. این خیریه هر سال با برگزاری نمایش مد در کنار یک مراسم دیگر، از مد برای فعالیت بشردوستانه در راستای کمک به یک آرمان جهانی جدید استفاده می‌کند.

امسال، مؤسسه خیریه «مد برای کمک» به لندن،

یعنی جایی که اولین بار کارش را شروع کرد،

بازمی‌گردد و در ماه سپتامبر در هفته مد لندن نمایش مد برگزار می‌کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی عبدالعلی نوری

کمپبل در محل اعطای جوایز مد بریتانیا،

جایزه نماد مد را دریافت خواهد کرد.

طبق برنامه تعیین شده قرار است

مراسم اعطای جایزه در تاریخ ۲ دسامبر در سالن رویال آلبرت هال برگزار شود.

مشخصات کلی:

تاریخ تولد:
۲۲ مهٔ ۱۹۷۰ (سن ۴۹ سال)

لندن

بریتانیا
قد:
۱٫۷۸ متر
نام کامل:
Naomi Elaine Campbell
ملیت:
بریتانیایی
رنگ چشم:
قهوه‌ای
رنگ مو:
سیاه

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی نائومی کمبل
4.9/5 - (64 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه