بیوگرافی ریچارد هریس

4 سال پیش
4.7/5 - (4 امتیاز)

بیوگرافی ریچارد هریس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ریچارد سنت جان هریس (به انگلیسی: Richard St John Harris) (زاده ۱ اکتبر ۱۹۳۰ – درگذشته ۲۵ اکتبر ۲۰۰۲) هنرپیشه، خواننده و آهنگساز ایرلندی بود.

زندگینامه ریچارد هریس

بیوگرافی ریچارد هریس

زندگی شخصی

هریس در لیمریک (در ایرلند) به دنیا آمد و یکی از نه فرزند ایون هریس و میلدرد هریس می‌باشد.

وی در بازی راگبی استعداد چشمگیری داشت و یکی از بازیکنان این بازی بوده است.

در سال ۱۹۹۶ در جشن صدسالگی سینما در ایرلند، تمبری با عکس وی چاپ شده است.

در سال ۲۰۰۲ در سن ۷۲ سالگی درگذشت.

آنابل والیس خواهرزاده اوست.

ریچارد هریس در سال ۱۳۸۰ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم ریچارد هریس در این سال، بازیگری در فیلم هری پاتر و سنگ جادو به کارگردانی کریس کلمبوس محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی ریچارد هریس بازی در فیلم هری پاتر و سنگ جادو بوده است. ریچارد هریس سال ۱۳۸۰ در ۷۱ سالگی در فیلم هری پاتر و سنگ جادو نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با کریس کلمبوس همکاری داشته است. ریچارد هریس توانست با بازی در فیلم هری پاتر و سنگ جادو تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر دنیل ردکلیف، روپرت گرینت، مگی اسمیت و رابی کالتران بر تجارب او افزود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شان ویلیام اسکات

ریچارد هریس علاوه‌بر فیلم هری پاتر و سنگ جادو، سال ۱۳۷۹ در ۷۰ سالگی در فیلم گلادیاتور نیز بازی کرده است. ریچارد هریس این‌بار با ریدلی اسکات یعنی کارگردان فیلم گلادیاتور و هنرمندانی چون راسل کرو، خوآکین فونیکس، کانی نیلسن و Oliver Reed همکاری داشت.

در این سال‌ها ریچارد هریس با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران Bo Derek با ۳ مرتبه، Jack Watson با ۳ مرتبه، Percy Herbert با ۳ مرتبه، دیوید همینگز با ۳ مرتبه و Julie Walters با ۳ مرتبه بیشترین همکاری را با ریچارد هریس داشته‌اند.

جایزه‌ها

نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد در سال ۱۹۶۴
نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد در سال ۱۹۹۱

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ریچارد هریس
4.7/5 - (4 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه