بیوگرافی رزا سلزار

4 سال پیش
4.6/5 - (109 امتیاز)

بیوگرافی رزا سلزار به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 رُزا سَلِـزار (انگلیسی: Rosa Salazar؛ زادهٔ ۱۶ ژوئیهٔ ۱۹۸۵) یک هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است.

زندگینامه رزا سلزار

بیوگرافی رزا سلزار

زندگی شخصی

وی از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.وی پس از بازی در فیلم دونده هزار تو به شهرت رسید و پس از آن در فیلم آلیتا فرشته جنگ ، نقش اصلی را ایفا کرد.

فیلم های او

این بازیگر جوان پس از نقل مکان به شهر نیویورک، همکاری با سایت کامیک آمریکایی، CollegeHumor را آغاز کرد. رزا در چندین موزیک ویدیوی کوتاه حضور یافت، به کلاس های بازیگری رفت و سپس به لس آنجلس نقل مکان کرد.

اولین نقش جدی او در سریال “داستان ترسناک آمریکایی” (American Horror Story) بود که اولین فصل آن در دسامبر ۲۰۱۱ از شبکه FX پخش شد. رزا با سلبریتی هایی چون کونی بریتون، ایوان پترز، جسیکا لانگ و غیره، همبازی بود.

این بازیگر نقش مکمل یک روح پرستار به نام ماریا را برعهده داشت که باعث شهرت رزا شد، زیرا سریال امتیاز بالایی داشت و در قسمت بهترین سریال تلویزیونی نامزد گلدن گلوب و سپس امی شد.

این بازیگر در همان زمان در سریال “پرنتهود” (Parenthood) نقش آفرینی کرد. یک درام خانوادگی از ران هاوارد در سال ۲۰۱۰، با داستانی درباره سه نسل از بریورمن ها.

رزا سلزار بازهم نقش فرعی دیگری را برعهده گرفت که در عین حال مهم هم بود. این بازیگر ریزنقش با قد ۱۶۳ سانتی متر و وزن ۵۰ کیلوگرم توجه هزاران طرفدار را به خود جلب کرده است. رزا در نقش خود درخشید و حتی بی اهمیت ترین نقش را نیز به زیبایی ایفا کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی روبی دی‏

در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ در سریالهای Ben and Kate و Body of Proof نقش آفرینی کرد. همچنین در کارتون Epic در سال ۲۰۱۳ و در بازی Batman: Arkham Origins صداپیشگی کرد.

در سال ۲۰۱۴، درام Jamesy Boy از ترور وایت و فیلم Search Party از اسکات آرمسترانگ، ضبط شدند. با این حال، رزا سالزار نقش هایی را ایفا کرد که در سال ۲۰۱۵ او را مشهور کردند. این سلبریتی در فیلم پادآرمان شهری “سنت‌ شکن: شورشی” (The Divergent Series: Insurgent) نقش لین را ایفا کرد. روبرت شونتکه کارگردان این فیلم بود که از کتاب ورونیکا روث اقتباس شد.

سایر آثار بیوگرافی رزا سلزار

رزا در این فیلم با شایلن وودلی، تئو جیمز، کیت وینلست، مایلز تلر، تونی گلدوین، نائونی واتس، ری استیونسون، زو کراویتز، اشلی جاد و مگی کیو، همکاری داشت. این فیلم در سال ۲۰۱۶ اکران شد و به سرعت توجه طرفداران را به خود جلب کرد، گرچه با واکنش منفی منتقدین مواجه شد.

رزا سالزار برای بازی در این فیلم پادآرمان شهری ظاهر خود را تغییر داد. در این داستان یک زن جوان باید موی خود را می تراشید. این بازیگر از کارگردان خواست تا بخشی از مو را نگه داشته و موی خود را از مشکی به سفید تغییر داد.

نقش بعدی مهم او در فیلم “دونده مارپیچ: مشقت‌های اسکُرچ” (Maze Runner: The Scorch Trials) بود. در سال ۲۰۱۸ و در فیلم چهارم “دونده مارپیچ: علاج مرگ” (Maze Runner: The Death Cure) نقش برندا را ایفا کرد.

سال ۲۰۱۶ هم برای سالزار سال موفقی بود. در این سال در تریلر “زیر آب” (Submerged) و “مرد در جستجوی زن” (Man Seeking Woman) حضور یافت. در سال بعد با همکاری با دکس شپارد و در کنار مایکل پنا، ادم برودی و کریستن بل در فیلم CHiPs حضور یافت. در همین زمان در سریال انیمیشن Big Mouth در نقش قهرمان صداپیشگی کرد و فیلم کوتاه Good Crazy را اکران نمود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حشمت‌الله لرنژاد
بخشی از فیلمشناسی

از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به آثار زیر اشاره کرد.

حماسه (فیلم) (۲۰۱۳)
سنت‌شکن: شورشی (۲۰۱۵)
دونده مارپیچ: مشقت‌های اسکرچ (۲۰۱۵)
دونده مارپیچ: علاج مرگ (۲۰۱۸)
آلیتا: فرشته جنگ (۲۰۱۸)
داستان ترسناک آمریکایی: خانه قتل (۲۰۱۱)
بن و کیت (۲۰۱۲)
سلام خانم‌ها (۲۰۱۳)
جعبه پرنده (۲۰۱۸)

مشخصات کلی:

تاریخ تولد: ۱۶ ژوئیهٔ ۱۹۸۵ (سن ۳۴ سال)، واشینگتن، دی.سی.، آمریکا
قد: ۱٫۶۳ متر
ملیت: آمریکایی
آموزش: Eleanor Roosevelt High School
نامزد دریافت جایزه: Audie Award for Short Stories/Collections

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی رزا سلزار
4.6/5 - (109 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه