بیوگرافی ایوان اشپیگل

4 سال پیش
بیوگرافی ایوان اشپیگل
Rate this post

بیوگرافی ایوان اشپیگل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ایوان اشپیگل (به انگلیسی: Evan Spiegel) (زاده ۴ ژوئن ۱۹۹۰) کارآفرین اینترنتی آمریکایی است.

زندگینامه ایوان اشپیگل

بیوگرافی ایوان اشپیگل

زندگی شخصی

زندگی ایوان اشپیگل معرکه است. سهام کمپانی او، Snap Inc ماه گذشته در بازار بورس آمریکا عرضه و این شرکت ۳۳ میلیارد دلار ارزش گذاری شد با دارایی ۴٫۷ میلیارد دلاری، اشپیگل ۲۶ ساله یکی از جوان ترین میلیاردرهای جهان به شمار می رود.

و بله، او زندگی بسیار دلچسب و خوبی دارد و شرمی از آن ندارد. او یک بار در کنفرانس کسب و کار استنفورد، جایی که در آن تحصیل کرده گفت: «من یک مرد سفید پوستِ جوان و تحصیل کرده ام. من واقعا، واقعا شانس آوردم. زندگی منصفانه نیست.»

ایوان در پسیفیک پلسیدس، لس آنجلس بزرگ شده. والدین او زمانی که ایوان مشغول تحصیل در دبیرستان بود از یکدیگر جدا شدند.

وقتی ایوان ۱۶ ساله شد و گواهی نامه رانندگی اش را گرفت، یک Cadillac Escalade از والدینش هدیه گرفت!

او تحصیلات ابتدایی خود را در یک مدرسه فوق خصوصی به نام Crossroads در سانتا مونیکا گذراند که سالانه ده ها هزار دلار هزینه بر می داشت. شان رَد، کیت هادسن، جونا هیل و جک بلک از دیگر افراد برجسته ای هستند که در این مدرسه تحصیل کردند.

زمانی که وی وارد دوره انترنی با رِد بول شد، ایوان تصمیم گرفت که به یک خودروی بهتر و کم مصرف تر نیاز دارد تا راحت تر در سطح شهر بچرخد. بنابراین برای والدین خود در سال ۲۰۰۸ نامه ای نوشت و درخواست یک BMW 550i کرد که قیمتی حدود ۷۵ هزار دلار داشت. او در نامه اش نوشت: «ماشین ها برای من شادی مطلق را به ارمغان می آورند، واقعا متشکر می شوم اگر به من و تمام تلاش هایی که کرده ام با خرید یک BMW ارزش بگذارید»

مطلب مرتبط:  بیوگرافی همفری دیوی
کانادا

اگر همه این ها کافی نیست تا بدانید ایوان در چه ناز و نعمتی بزرگ شده این را م بگوییم که خانواده آن ها مرتبا به سفر دور اروپا می رفتند و حتی یک بار اسنوبورد با هلیکوپتر در کانادا را هم تجربه کرده اند.

همانند پدرش، ایوان هم به تحصیل در رشته طراحی محصول در استنفورد پرداخت. در استنفورد بود که او با رجی براون و بابی مورفی، هم موسسان اسنپ چت آشنا شد.

مورفی بعدها در گفتگو با فوربس گفت: «ما آدم های باحالی نبودیم، بنابراین تلاش کردیم چیزهایی بسازیم که باحال هستند.»

زمانی که در استنفورد مشغول تحصیل بود، یکی از دوستان خانوادگی اشپیگل به او اجازه داد تا سر کلاس دانشجویان ارشد بنشیند و در مورد کار آفرینی و سرمایه گذاری خطر پذیر از افرادی نظیر اریک اشمیت و چد هرلی، به ترتیب مدیرعامل گوگل در آن زمان و موسس یوتوب بشنود.

اسکات کوک، موسس Intuit در یکی از کلاس های اشپیگل سخنرانی داشت و پس از این کلاس، اشپیگل با او آشنا شد. در نتیجه، کوک به اشپیگل احازه داد تا روی یکی از پروژه های این شرکت برای کشور هند کار کند، در حالی که هنوز مقطع کارشناسی را تمام نکرده بود.

اسنپ چت

در استنفورد، ایوان اشپیگل به انجمن کاپا سیگما پیوست و با بابی مورفی آشنا شد. بابی مورفی بعدا مدیریت تکنولوژی اسنپ چت را بر عهده گرفت. این دو بر روی پروژه های مختلفی با یکدیگر همکاری کردند و یک وب سایت ثبت نام کالج تحت عنوان “سال اولی های آینده” را تاسیس کردند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ژآن باپتیست ون هلمونت

در بهار سال ۲۰۱۱، یکی دیگر از اعضای انجمن کاپا سیگما، رجی براون، ایده ی ارسال تصاویر غیب شونده را عنوان کرد. ایوان اشپیگل از این ایده استقبال کرد و هر دو مورفی را که پیش تر فارغ التحصیل شده بود، به این پروژه دعوت کردند.

در آن تابستان این سه نفر در خانه ی ایوان اشپیگل در سواحل اقیانوس آرام مستقر شدند و پایه های یک کسب و کار را به کمک تعیین دقیق وظایف مختلف پایه گذاری کردند: ایوان اشپیگل به عنوان مدیر عامل و طراح، مورفی به عنوان مدیر بخش تکنولوژی و توسعه و بروان به عنوان مدیر ارشد بازاریابی. در ماه ژوئیه، آن ها نسخه ی اولیه ی اسنپ چت با نام Picaboo را به بازار عرضه کردند. این اپلیکیشن امکان ارسال تصاویری که به سرعت ناپدید می شدند را به کاربران خود می داد.

فعالیت های غیر قانونی

با کمک این اپلیکیشن، بسیاری می توانستند مدارک فعالیت های غیر قانونی را برای یکدیگر ارسال کرده و به سرعت از بین ببرند. تا ماه آگوست، وعده ی اولیه ی پروژه به یک دردسر بزرگ تبدیل شد. ایوان اشپیگل و مورفی، بروان را برکنار کردند و با تغییر نام اپلیکیشن به “اسنپ چت” فصل جدیدی را در زندگی حرفه ای خود آغاز کردند. فروش این اپلیکیشن در پاییز چشم گیر نبود اما در زمستان همان سال، همه چیز تغییر کرد و اپلیکیشن توانست رکورد ۲۰ هزار کاربر در ژانویه ی ۲۰۱۲ را به ثبت برساند. این رکورد در پاییز همان سال به عدد ۱۰۰ هزار نفر ارتقا پیدا کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رودولف کلازیوس

افزایش استقبال ها از این اپلیکیشن سبب شد تا هزینه های مرتبط با سرور ها افزایش چشم گیری پیدا کند اما بنیانگذاران این اپلیکیشن با سرمایه گذاری شرکت Lightspeed Venture Partners به ارزش ۴۸۵ هزار دلار توانستند به خوبی بر این مشکل نیز فائق آیند. اشپیگل تنها چند هفته پیش از فارغ التحصیلی خود، از دانشگاه استنفورد اخراج شد.

تاریخ تولد:
۴ ژوئن ۱۹۹۰ (سن ۲۹ سال)

لس آنجلس

کالیفرنیا

آمریکا
ثروت خالص:
۲٫۹ میلیارد دلار آمریکا (۲۰۲۰)
همسر(ها):
میراندا کر

(ا. ۲۰۱۷)
همسر:
میراندا کر

(ازدواج ۲۰۱۷)
آموزش:
Crossroads School، Otis College of Art and Design، دانشگاه مرکز هنر طراحی، دانشگاه استنفورد
کودکان:
هارت اشپیگل، مایلز اشپیگل

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ایوان اشپیگل
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه