بیوگرافی تایرا بنکس

4 سال پیش
بیوگرافی تایرا بنکس
Rate this post

بیوگرافی تایرا بنکس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 تایرا بَنْکْس (به انگلیسی: Tyra Banks) (زادهٔ ۴ دسامبر ۱۹۷۳) مجری برنامه‌های تلویزیونی، بازیگر، مُدل پیشین و بازرگان اهل آمریکا است.

زندگینامه تایرا بنکس

بیوگرافی تایرا بنکس

زندگی شخصی

او ابتدا به عنوان مُدل در پاریس، میلان، لندن، توکیو و نیویورک به شهرت رسید اما در سال‌های بعد، اجرای برنامه‌های تلویزیونی باعث دستیابی‌اش به موفقیت تجاری شد.

بنکس مدتی مجری برنامهٔ تلویزیونی «مدل برتر بعدی آمریکا» بوده‌است و مؤسس و اجرا کنندهٔ برنامهٔ پربینندهٔ خودش با نام «شو تایرا بنکس» نیز هست. «شو تایرا بنکس» که توسط شبکهٔ تلویزیونی سی دابلیو تهیه می‌شود با نام «شوی تایرا» یا به اختصار «تایرا» هم شناخته می‌شود. این برنامه به‌صورت روتین شامل گفتگوی رودرروی بنکس با مهمانانی-که اغلب خانم هستند- است و پخش آن از سال ۲۰۰۷ تاکنون ادامه دارد.

بنکس در سال ۲۰۰۹ از سوی «اتحاد ضد افترا به گی‌ها و لزبین‌ها» به‌خاطر برخی موضوعاتی که در برنامه‌اش به آن‌ها می‌پردازد نشان افتخار دریافت کرد.

خانواده

تابرا بنکس در خانواده‌ای چهار نفره به دنیا آمد. مادر او کارولین لندن، در رشته‌ی عکاسی پزشکی فعالیت می‌کرد و پدرش کارشناس کامپیوتر بود. او یک برادر دارد که پنج سال از او بزرگتر است. وقتی ۶ سال داشت، پدر و مادرش از هم جدا شدند.

مهم‌ترین دغدغه‌ی کودکی‌اش، نارضایتی از بابت چهره‌اش بود و خودش را جوجه اردک زشت می‌نامید. همین موضوع باعث شد در سن ۱۱ سالگی، در مدت ۳ ماه موفق شود ۱۴ کیلوگرم وزن کم کند و از لحاظ قدی ۸ سانتی‌متر بلندتر شود. بر اساس آزمایشات دی ان ای نسبت شناسی، نژاد اولیه‌ی او آفریقایی و انگلیسی و بومی آمریکا می‌باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهراوه شریفی‌نیا

او هیچ‌گاه از دوران نوجوانی و روابط عاطفی‌اش به صورت شفاف صحبت نکرده و اسم شخصی را نگفته است ولی درباره‌ی روابط خشونت‌آمیز و آثار مخربی که بر روح و روانش داشته، صحبت کرده‌است. اگرچه اظهار کرده است که این روابط باعث قوی شدن او شده‌اند. او در سال ۲۰۱۰ با عکاس معروف نوروژی اریک آلسا روابط عاطفی‌اش را شروع کرد. در سال ۲۰۱۶ صاحب پسری شد به اسم یورک بنکس آلسا. البته او برای تولد فرزندش از روش رحم جایگزین استفاده کرده است.

فعالیت حرفه‌ای

تایرا به‌خاطر علاقه‌ی خاصی که به حوزه‌ی مد و زیبایی داشت، از سن نوجوانی تلاش فراوانی کرد تا بتواند به آرزویش برسد. او در سن ۱۵ سالگی توانست وارد حوزه‌ی فشن شود. قطعا حمایت‌های مادرش نقش اساسی در موفقیت وی داشت زیرا او به‌دلیل آشنایی و سابقه کاری که با آژانس‌های مختلف مدلینگ داشت، توانست شرایط ورود به این حوزه را برای دخترش فراهم کند.

البته تایرا ۴ مرتبه توسط آژانس‌های مدلینگ رد شد تا سرانجام توسط آژانس لس‌آنجلس پذیرفته شد. یک سال بعد، در سن ۱۶ سالگی به آژانس الیت که یکی از معتبرترین آژانس‌های مدلینگ در دنیا است، پیوست. به دنبال رشد در حوزه مورد علاقه‌اش، اروپا را مکان مناسبی برای فعالیتش دید و به میلان مهاجرت کرد. در اولین فصل از حضورش به عنوان مدل، برای ۲۵ اجرا به روی صحنه رفت.

تایرا برای برندهای مختلفی به صحنه رفت که به عنوان مهم‌ترین آنها می‌توان به ایو سن لوران، کریستین دیور، کلوین کلاین، شنل، مارک جاکوبز، فندی، ولنتینو، مایکل کورس، جیورجیو آرمانی و… اشاره کرد. او در کنار مدلینگ، در مجلات مختلف ووگ نیز به عنوان ویراستار مشغول به کار بود. این میزان فعالیت به او کمک کرد تا هرچه زودتر به شهرت برسد. عکس‌های او در مجلات مختلف از جمله مجله ووگ، ال، هارپرز بازار و… به چاپ رسیده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمدرضا هدایتی
چهره‌ شاخص

پس از مدتی تایرا بنکس به یکی از چهره‌های شاخص این حوزه تبدیل و از طرف برندهای معروف دنیا دعوت به همکاری شد. او به عنوان چهره‌‌ی تیزرهای تبلیغاتی برندهای ایو سن لوران، دولچه اند گابانا، تامی هیلفیگر، رالف لورن، نایکی، پپسی، ویکتوریا سیکرت و… انتخاب شد. در سال ۱۹۳۳، او با کمپانی لوازم آرایش کاور گرل قراردادی را امضا کرد و در کمپین‌های تبلیغاتی متفاوتی با این کمپانی همکاری کرد.

مدل تا سوپرمدل

تایرا یکی از معدود مدل‌های سیاه‌پوستی است که توانست به یک سوپر مدل تبدیل شود. او اولین زن آفریقایی- آمریکایی است که عکسش به عنوان کاور مجله GQ به چاپ رسید. و اولین زن سیاه‌پوستی است که عکسش در کاور مجله ویکتوریا سیکرت چاپ شد و در سال ۲۰۱۰ نامش به لیست فرشتگان ویکتوریا سیکرت افزوده شد. تایرا بنکس در چهارمین فصل از برنامه‌ی THE FRESH PRINCE OF BEL-AIR به تلویزیون پا گذاشت. بعد از آن در چند برنامه‌ی دیگر نیز شروع به کار کرد مانند all that ،felicity ،madTV.

موسیقی

او در زمینه‌ی موسیقی نیز فعالیت می‌کند و در موزیک‌شوهای مختلفی حضور پیدا کرده است؛ از جمله ویدیوی black or white مایکل جکسون و یا too funky جورج مایکل و dont wana lose you لیونل ریچی. او اولین آهنگ خود را به نام shake your body در سال ۲۰۰۴ ضبط کرده است.

نویسندگی

او در زمینه‌ی نویسندگی و چاپ کتاب نیز فعالیت می‌کند. در سال ۱۹۹۸ کتابی را با نام tyra banks inside outside به چاپ رسانید. تایرا بنکس در سال ۲۰۱۱ کتابی با نام modelland را نوشت که داستان زندگی کاری‌اش در طول سال‌هایی که به عنوان مدل فعالیت می‌کرده، است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فاکسز

لوازم آرایشی

در سال ۲۰۱۴ او برند لوازم آرایشی خودش را افتتاح کرد. او به منظور آشنایی و گسترش برندش، دوره‌های بازرگانی دانشگاه هاروارد را گذراند و برای بازاریابی از چند روش مختلف استفاده کرد. با شرکت بازاریابی محصولات بهداشتی و آرایشی قرار‌داد بست. برای تبلیغات مدل‌های مختلفی را استخدام کرد و از میان آنها چند نفر را به عنوان چهره‌های این برند انتخاب نمود.

تدریس
در سال ۲۰۱۶، تایرا جایگاه تدریس “برندسازی شخصی” در دانشگاه استنفورد را پذیرفت و مشغول به تحصیل شد.

او هم‌اکنون در مجله ووگ ایتالیا همکاری می‌کند ولی تمرکزش روی تهیه‌ی فیلم و اجرای برنامه شوی تلویزیونی‌اش است.

مشخصات کلی مدل:

تاریخ تولد:

۴ دسامبر ۱۹۷۳ (سن ۴۶ سال)

اینگل وود

کالیفرنیا

آمریکا
قد:

۱٫۷۸ متر
رنگ چشم:

سبز
رنگ مو:

سیاه
کودکان:

York Banks Asla

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی تایرا بنکس
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه