بیوگرافی آرنو الن پنزیاس

4 سال پیش
بیوگرافی آرنو الن پنزیاس
Rate this post

بیوگرافی آرنو الن پنزیاس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ۸۴ سال پیش در چنین روزی، آرنو الن پنزیاس – فیزیکدان سرشناس آمریکایی متولد شد. شهرت وی به کشف تابش زمینه کیهانی بازمی‌گردد.

زندگینامه آرنو الن پنزیاس

بیوگرافی آرنو الن پنزیاس

زندگی شخصی

۲۶ آوریل سال ۱۹۳۳، آرنو الن پنزیاس در شهر مونیخ آلمان و در یک خانواده یهودی متولد شد. به خاطر فعالیت حزب نازی آلمان در همان اوایل به انگلستان فرستاده شد و سپس با شروع جنگ جهانی دوم به همراه خانواده خود به آمریکا مهاجرت کرد.

پنزیاس در سال ۱۹۵۱ توانست از دبیرستان فنی بروکلین فارغ‌التحصیل شود. وی سپس وارد کالج شهر نیویورک شد و در رشته‌های شیمی و فیزیک به تحصیل پرداخت. پنزیاس در سال ۱۹۵۴ فارغ‌التحصیل شد و به ارتش پیوست و مدت ۲ سال در واحد رادار ارتش آمریکا خدمت کرد که این تجربه علاقه‌ی وی را به امواج رادیویی افزایش داد.

بعد از دوره‌ی خدمت در ارتش به دانشگاه کلمبیا رفت تا تحصیلات در رشته‌ی فیزیک و به‌خصوص در حوزه‌ی امواج رادیویی را ادامه دهد. در آزمایشگاه دانشگاه کلمبیا به‌شدت روی امواج رادیویی به تحقیق پرداخت. در این دوران وی زیر نظر دکتر چارلز تاونز فعالیت می‌کرد که بعدها موفق به کشف میزر شد.

دانشگاه کلمبیا

پنزیاس سرانجام در سال ۱۹۶۲ توانست از دانشگاه کلمبیا با مدرک دکترا فارغ‌التحصیل شود. بعد از پایان دوره‌ی دکترا به لابراتوار تحقیقاتی و معروف بل رفت و در آنجا نیز به تحقیقات خود در خصوص امواج رادیویی ادامه داد و به اخترشناسی علاقه‌مند شد. مهم‌ترین کشف دکتر آرنو الن پنزیاس به همین دوران بازمی‌گردد که موفق به کشف تابش زمینه کیهانی یا CMB شد. در علم کیهان‌شناسی تابش زمینه‌ی کیهانی، تابشی الکترومغناطیسی است که سراسر کیهان را پوشانده و بیشینه‌ی این تابش در محدوده‌ی ریزموج با بسامد ۱۶۰GHz و طول موج ۱٫۹mm است. کیهان‌شناسان تابش زمینه کیهانی را بهترین شاهد برای نظریه مهبانگ یا انفجار بزرگ می‌دانند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ریچارد فاینمن

دکتر پنزیاس به‌موجب همین کشف در سال ۱۹۷۷ مفتخر به دریافت جایزه نوبل فیزیک شد.

تاریخ تولد: ۲۶ آوریل ۱۹۳۳ (سن ۸۶ سال)، مونیخ، آلمان
همسر: اَن پیرل باراس (ازدواج ۱۹۵۴)
کتاب‌ها: Ideas and Information: Managing in a High-tech World، Harmony: Business, Technology, and the End of Paperwork
آموزش: سیتی کالج نیویورک، دانشگاه کلمبیا، Brooklyn Technical High School
جوایز: نشان هنری دراپر، جایزهٔ نوبل فیزیک
والدین: کارول پنزیاس، جاستین ایسنریک پنزیاس

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آرنو الن پنزیاس
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه