بیوگرافی ویلارد بویل

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی ویلارد بویل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ۶ سال پیش در چنین روزی (۷ می سال ۲۰۱۱ میلادی)، ویلارد بویل، فیزیکدان سرشناس کانادایی آمریکایی دیده از جهان فروبست.

زندگینامه ویلارد بویل

بیوگرافی ویلارد بویل

زندگی شخصی

ویلارد استرلینگ بویل در تاریخ ۱۹ آگوست سال ۱۹۲۴ میلادی متولد شد. پدر ویلارد پزشک بود و خانواده‌اش به خاطر شغل وی به شهر کبک در کانادا نقل مکان کردند. تا سن چهارده سالگی تحصیلات ویلارد زیر نظر مادر و در خانه آن‌ها پیگیری شد سپس با قبولی در امتحانات ورودی، ویلارد وارد کالج لووِر کانادا شد که در واقع یک دبیرستان خصوصی بود. او بعد از پایان دوره دبیرستان وارد دانشگاه مک گیل شد؛ اما تحصیلاتش در سال ۱۹۴۳ و به‌واسطه جنگ جهانی دوم با وقفه مواجه شد و ویلارد به خدمت نیروی دریایی کانادا درآمد.

ویلارد پس از پایان جنگ تحصیلات خود را ادامه داد و در سال ۱۹۴۷ کارشناسی و سال ۱۹۴۸ کارشناسی ارشد و سپس سال ۱۹۵۰ دکترای خود را در رشته‌ی فیزیک کاربردی از دانشگاه مک گیل کسب کرد. بعد از پایان دوره‌ی دکترا، ویلارد بویل حدود یک سال در لابراتوار تشعشعات کانادا سپری کرد و به مدت ۲ سال به تدریس فیزیک در کالج نظامی سلطنتی کانادا پرداخت. سال ۱۹۵۳، ویلارد بویل دعوت به کار آزمایشگاه بل را پذیرفت و در آنجا اولین لیزر سرخ متوالی را همراه دان نلسون در سال ۱۹۶۲ اختراع کرد. همچنین نام او در بین اولین کسانی که حق اختراع دستگاه لیزر تزریق نیمه‌رسانا را ثبت کرده‌اند، به چشم می‌خورد. وی در سال ۱۹۶۲ به‌ عنوان سرپرست تیم تحقیقات فضایی آزمایشگاه بل نیز انتخاب شد و نقشی کلیدی در برنامه فضایی آپولو ایفا کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ویلیام رمزی
تحقیقات فضایی

دکتر ویلارد بویل در سال ۱۹۶۴ بعد از پایان مأموریت در تیم تحقیقات فضایی مجددا به آزمایشگاه بل بازگشت و تحقیقات خود را در خصوص مدار مجتمع آغاز کرد. تحقیقات دکتر بویل سرانجام در سال ۱۹۶۹ منجر به اختراع دستگاه بار جفت‌شده (Charged-Coupled device) شد که یک حسگر تصویربرداری برای ثبت تصاویری باکیفیت و رزولوشن بالا است و آن را دستگاه رنگ ‌بردار (Color-Capture Device) هم می‌نامند.

در آن دوران، ناسا یا اداره ملی هوانوردی و فضایی آمریکا از این دستگاه برای عکس‌برداری در پروژه‌های فضایی خود و ارسال عکس‌های شفاف و دقیق به زمین استفاده کرد و به‌مرور در صنعت تصویربرداری مورد استفاده قرار گرفت. CCD قلب دوربین‌های نظارت تصویری و یک تکنولوژی دیجیتال است که تصاویری بسیار شفاف با رزولوشن بالا ارائه می‌دهد و در نور کم هم تصاویر بسیار خوبی نمایش می‌دهد. دکتر ویلارد بویل به خاطر این اختراع همراه با دکتر جورج اسمیت در سال ۲۰۰۹ جایزه نوبل فیزیک را دریافت کرد.

دکتر ویلارد بویل در تاریخ ۷ می سال ۲۰۱۱ میلادی دیده از جهان فروبست.

تاریخ تولد: ۱۹ اوت ۱۹۲۴، امهرست، کانادا
تاریخ مرگ: ۷ مهٔ ۲۰۱۱، ترورو، کانادا
معروف به: دستگاه بارجفت‌شده
فرزندان: ۴
آموزش: Lower Canada College، دانشگاه مک‌گیل
جوایز: جایزه چارلز استارک دراپر، جایزه موریس لیبمن انجمن مهندسان برق و الکترونیک آمریکا، جایزهٔ نوبل فیزیک

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ویلارد بویل
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه