بیوگرافی راجر ایستون

4 سال پیش
بیوگرافی راجر ایستون
Rate this post

بیوگرافی راجر ایستون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ۳ سال پیش در چنین روزی، راجر ایستون، دانشمند سرشناس آمریکایی دیده از جهان فروبست. شهرت این دانشمند و فیزیکدان بزرگ به خاطر اختراع سامانه موقعیت‌یاب جهانی یا GPS است.

زندگینامه راجر ایستون

بیوگرافی راجر ایستون

زندگی شخصی

راجر لی ایستون در تاریخ ۳۰ آوریل سال ۱۹۲۱ در شهر کرفتسبری متولد شد. او بعد از پایان تحصیلات ابتدایی و دبیرستان، وارد کالج میدلبری شد و در آنجا در مقطع کارشناسی به تحصیل در رشته فیزیک پرداخت. ایستون بعد از پایان تحصیل در مقطع کارشناسی، شروع به کار و تحقیق در مراکز تحقیقاتی مختلفی کرد. او در سال ۱۹۵۵ و در حالی که ۳۴ سال سن داشت، یکی از کسانی بود که طرح مهمی تحت نام سامانه موقعیت‌یاب جهانی به وزارت دفاع آمریکا ارائه کرد. این طرح یکی از ایده‌هایی بود که راجر ایستون آن را پرورش داده بود؛ اما در آن سال طرح ایستون مورد تأیید وزارت دفاع آمریکا قرار نگرفت و اجرا نشد.

ایستون به کار خود ادامه داد و در سال ۱۹۵۷ طرح اصلاح‌شده و پیشرفته‌تری آماده کرد. طرح ایستون تا اواخر دهه ۱۹۶۰ و اواسط دهه ۱۹۷۰ میلادی مورد استقبال قرار نگرفت تا اینکه سرانجام ایستون تأییدیه پیاده‌سازی سیستم در حالت آزمایشی را دریافت کرد و در ابتدا با ۴ ماهواره شروع به پیاده‌سازی سیستم موقعیت‌یاب جهانی کرد. آزمایش راجر ایستون در سال ۱۹۷۷ با موفقیت به انجام رسید و ماهواره NTS-2 اولین سیگنال‌های GPS را به زمین ارسال کرد. طرح اولیه GPS با اهداف نظامی بود؛ اما از سال ۱۹۸۰ میلادی این سیستم با اهداف غیر نظامی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کیم وو چونگ
سامانه موقعیت‌یاب جهانی

سامانه موقعیت‌یاب جهانی یا Global Positioning System سامانه منظومه‌ای متشکل از ۲۴ ماهواره است که به‌ دور زمین در گردش هستند و در هر مدار، ۴ ماهواره قرار دارد. به این ماهواره‌‌ها، نوستار (NAVSTAR) نیز گفته می‌شود. این ماهواره‌‌ها از محاسبات ریاضی ساده‌ای برای پخش اطلاعات استفاده می‌کنند که به‌عنوان طول و عرض و ارتفاع جغرافیایی، توسط گیرنده‌های زمین دریافت می‌شوند. جی‌پی‌اس در تمام شرایط به‌صورت ۲۴ ساعت در شبانه‌روز و در تمام دنیا قابل استفاده ‌است و هیچ‌گونه بهایی بابت این خدمات اخذ نمی‌‌شود. ماهواره‌های جی‌پی‌اس، هر روز دو بار در یک مدار دقیق دور زمین می‌گردند و سیگنال‌های حاوی اطلاعات به زمین می‌فرستند.

راجر ایستون در تاریخ ۸ می سال ۲۰۱۴ و در ۹۳ سالگی دیده از جهان فروبست.

تاریخ تولد: ۳۰ آوریل ۱۹۲۱، Craftsbury، ورمونت، آمریکا
تاریخ مرگ: ۸ مهٔ ۲۰۱۴، هانوفر، نیوهمپشایر، آمریکا
آموزش: کالج میدلبری
جوایز: مدال ملی فناوری و نوآوری، Magellanic Premium

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی راجر ایستون
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه