بیوگرافی ریچارد فاینمن

4 سال پیش
4.3/5 - (6 امتیاز)

بیوگرافی ریچارد فاینمن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ۹۹ سال پیش در چنین روزی ریچارد فاینمن فیزیکدان سرشناس آمریکایی متولد شد. از وی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین دانشمندان قرن ۲۰ میلادی یاد می‌شود.

زندگینامه ریچارد فاینمن

بیوگرافی ریچارد فاینمن

زندگی شخصی

۱۱ می سال ۱۹۱۸ میلادی ریچارد فاینمن در شهر نیویورک متولد شد. پدر و مادر وی جزو مهاجران یهودی روس و لهستانی به شمار می‌رفتند که به آمریکا مهاجرت کرده بودند. هرچند آن‌ها مذهبی نبودند.

ریچارد خیلی دیر شروع به سخن گفتن کرد و تا سه سالگی حتی یک کلمه نیز به زبان نیاورد و این موضوع باعث نگرانی پدر و مادرش شده بود. ریچارد در کودکی به شدت تحت تاثیر پدر خود قرار داشت که وی را تشویق به پرسیدن سوال‌های گوناگون می‌کرد و حس کنجکاوی کودکانه ریچارد هر آنچه که می‌توانست را به چالش می‌کشید.

زمانی که ریچارد کمی بزرگتر شد خصوصیت کنجکاوی خود را حفظ کرد و در خانه یک آزمایشگاه کوچک راه اندازی کرد و به انجام آزمایش‌های علمی می‌پرداخت. وی در نوجوانی، یک سیستم دزدگیر برای خانه خود اختراع کرد و زمانی که پدر و مادرش برای پیاده روی بیرون می‌رفتند فعال می‌شد. ریچارد فاینمن تحصیلات خود را در دبیرستان راکوی به پایان رساند و در همان دوران در مسابقات ریاضی دانشگاه نیویورک قهرمان شد. بعد از پایان دوره دبیرستان برای تحصیلات تکمیلی درخواست خود را به دانشگاه کلمبیا ارسال کرد، اما بخاطر تکمیل ظرفیت دانشجویان یهودی، درخواست وی رد شد.

دانشگاه MIT

سپس ریچارد درخواست خود را به دانشگاه MIT ارسال کرد که مورد پذیرش این دانشگاه قرار گرفت و دوره‌ی کارشناسی خود را در این دانشگاه سپری کرد و سال ۱۹۳۹ موفق به دریافت مدرک کارشناسی شد. وی برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه پرینستون شد و سال ۱۹۴۲ توانست دکترای خود را نیز این دانشگاه دریافت کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی برادران مک دونالد

در خلال جنگ جهانی دوم دکتر ریچارد فاینمن یکی از دانشمندان فعال در پروژه منهتن برای ساخت بمب اتم بود. همچنین وی بعد از پایان دوره‌ی دکترای خود همزمان با پروژه منهتن به عنوان استاد فیزیک دانشگاه ویسکانسین-مدیسون مشغول به کار شد. بعد از پایان جنگ دکتر فاینمن به تدریس در دانشگاه کورنل مشغول شد و تا سال ۱۹۵۰ در آنجا باقی ماند و سپس وارد دانشگاه کلتک شد که مهمترین دستاوردهای علمی وی در این دانشگاه شکل گرفت. وی در دوران فعالیت‌های علمی خود نقش مهمی در شکل گیری و توسعه حوزه‌هایی نظیر فرمول بندی انتگرال مسیر داشت که اصل علم مکانیک کلاسیک را عمومیت می‌بخشد.

مکانیک کوانتومی

مکانیک کوانتومی که شاخه‌ای بنیادی از فیزیک نظری است و با پدیده‌های فیزیکی در مقیاس میکروسکوپی، نظریه الکترو دینامیک کوانتومی و همچنین ابرشاره‌ها سرو کار دارد. وی به‌خاطر کارهای علمی خود در خصوص تئوری الکترودینامیک کوانتومی در سال ۱۹۶۵ جایزه‌ی نوبل فیزیک را دریافت کرد. ریچارد فاینمن در سال ۱۹۵۹ در انجمن فیزیک آمریکا در سخنرانی مشهور خود به بررسی بعد رشد نیافته علم مواد پرداخت و توجه دانشمندان را به توانایی بشر برای دست‌کاری مواد در مقیاس اتمی جلب کرد. سخنرانی که می‌‌توان آن‌ را اولین بحث در زمینه فناوری نانو دانست.

ریچارد فاینمن سرانجام در تاریخ ۱۵ فوریه سال ۱۹۸۸ میلادی در سن ۶۹ سالگی دیده از جهان فروبست.

تاریخ تولد: ۱۱ مهٔ ۱۹۱۸، نیویورک، ایالت نیویورک، آمریکا
تاریخ مرگ: ۱۵ فوریهٔ ۱۹۸۸، لس آنجلس، کالیفرنیا، آمریکا
همسر: گوئنث هاوارت (ازدواج ۱۹۶۰–۱۹۸۸)، مری لوئیز بِل (ازدواج ۱۹۵۲–۱۹۵۸)، آرلاین گرینبام (ازدواج ۱۹۴۲–۱۹۴۵)
آموزش: کتابخانه دانشگاه پرینستون (۱۹۴۲)، موسسه فناوری ماساچوست (۱۹۳۹)، Far Rockaway High School
کودکان: کارول فاینمن، میشل لوئیز فاینمن

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لینوس کارن پاولینگ
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ریچارد فاینمن
4.3/5 - (6 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه