بیوگرافی پیر کوری

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی پیر کوری به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ۱۵۸ سال پیش در چنین روزی، پیر کوری، همسر ماری کوری و برنده‌ی جایزه نوبل، یکی از مشهورترین فیزیکدانان فرانسوی متولد شد.

زندگینامه پیر کوری

بیوگرافی پیر کوری

زندگی شخصی

پیر کوری فیزیکدان مشهور فرانسوی است که به خاطر مطالعات در زمینه‌های کریستالوگرافی، خاصیت‌های آهنربایی و پیروالکتریک‌ها مشهور شد. او در سال ۱۹۰۳ و به همراه همسرش ماری کوری و آنری بِکرِل، جایزه‌ی نوبل فیزیک را دریافت کرد. زمینه‌ی تحقیقاتی اصلی آن‌ها برای بردن جایزه‌ی نوبل، خاصیت‌های تابشی مواد بوده است.

پیر کوری در سال ۱۸۵۹ در پاریس متولد شد. او به‌وسیله‌ی پدرش که یک دکتر بود آموزش دید. پیر در همان سال‌های ابتدایی علاقه‌ی خود به ریاضیات و هندسه را نشان داد. زمانی که ۱۶ ساله بود، مدرک ریاضیات خود را دریافت کرد و در ۱۸ سالگی توانست مدرک تکمیلی این رشته را دریافت کند. او به خاطر فقر نتوانست تحصیلات خود را بدون وقفه تا دکترا ادامه دهد و به‌جای آن، در یک آزمایشگاه به تدریس مشغول شد. پیر در ۲۶ جولای ۱۸۹۵ با ماری اسکلودوسکا (ماری کوری) که در آن زمان شاگردش بود، ازدواج کرد.

خاصیت‌های آهنربایی

پیر کوری در مسیر تحقیقات خود در مورد خاصیت‌های آهنربایی، مطالعات فراوانی روی فرومغناطیس، پارامغناطیس و دیامغناطیس داشت. او توانست تأثیر دما بر خاصیت پارامغناطیس را پیدا کند که امروزه به‌عنوان قانون کوری شناخته می‌شود و ثابت دمای کوری در فیزیک نیز به نام این دانشمند ثبت شده است.

پیر و همسرش مطالعات وسیعی روی مواد پولونیم و رادیوم داشتند و اصطلاح رادیواکتیویته برای اولین بار توسط آن‌ها مطرح شد. پیر و یکی از دانشجویانش، آلبرت لابورد اولین کسانی بودند که انرژی هسته‌ای را با یافتن تشعشع همیشگی گرما از عناصر رادیوم کشف کردند. به همین دلیل، واحد رادیواکتیویته نیز به نام این دانشمند ثبت شده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آندری مارکوف

پیر کوری در ۱۹ آوریل سال ۱۹۰۶ و در اثر سانحه‌ی خیابانی و برخورد با کالسکه، جان خود را در پاریس از دست داد.

تاریخ تولد: ۱۵ مهٔ ۱۸۵۹، پاریس، فرانسه
تاریخ مرگ: ۱۹ آوریل ۱۹۰۶، Rue Dauphine، پاریس، فرانسه
همسر: ماری کوری (ازدواج ۱۸۹۵–۱۹۰۶)
آموزش: سوربن
تاریخ کشف: رادیم، پولونیم
کودکان: ایرن ژولیو-کوری، ایو کوری

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پیر کوری
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه