بیوگرافی سرگی برین

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی سرگی برین به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 سرگی برین دانشمند کامپیوتر آمریکایی و کارآفرین اینترنتی است که همراه با لری پیج، شرکت گوگل را در سال ۱۹۹۸ تأسیس کرد. برین در سن نوجوانی در سال ۱۹۷۹ به همراه خانواده از اتحاد جماهیر شوروی به ایالات متحده مهاجرت کرد. او قبل از رفتن به دانشگاه استنفورد برای کسب مدرک دکتری، در رشته علوم کامپیوتر در کالج به خواندن ریاضیات و کامپیوتر پرداخت. به عنوان یک پژوهشگر، فعالیتهای او در حوزه های استخراج اطلاعات از منابع سازمان نیافته، موتورهای جست و جو و داده کاوی مجموعه بزرگی از داده‌ها می‌شد.

زندگینامه سرگی برین

بیوگرافی سرگی برین

زندگی شخصی

او در دوره دکترا در دانشگاه استنفورد با پژوهشگر دیگری به نام لری پیج آشنا شد و با او بر روی یک پروژه تحقیقاتی شروع به کار کرد. این دو از لحاظ فکری با یکدیگر ارتباط خوبی برقرار کردند و طرح‌ موتور جست و جو جدید خود را بر روی کامپیوترهای دانشگاه آزمایش کردند. در ابتدا پروژه آن‌ها BackRub نامیده می‌شد و هزینه‌های آن توسط بنیاد ملی علوم تامین می‌شد.

برین و پیج با کمک یکدیگر الگوریتم PageRank را به وجود آوردند که با استفاده از آن گوگل صفحات وب را رتبه‌بندی می‌کرد. اجرای موفقیت‌آمیز پروژه‌ برای چند ماه در کامپیوترهای دانشگاه، آن‌ها را متقاعد کرد تا شرکت خود را تاسیس کنند. سرگی و لری هردو دکتری خود را رها کردند و با سرمایه‌گذاری یکی از بنیان‌گذاران سان مایکروسیستمز، اندی بچتولشیم، با چکی به ارزش ۱۰۰هزار دلار به طور رسمی شرکت خود با نام گوگل را در کالیفرنیا تاسیس کردند.

دوران کودکی و اوایل جوانی

سرگی برین در مسکو از والدینی یهودی، مایکل برین و یوجینیا برین متولد شد. پدر او استاد دانشگاه ریاضی و مادرش یک محقق در مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا بود. خانواده‌اش زمانی که او شش سال داشت به آمریکا مهاجرت کردند زیرا دنبال کردن تحصیلات عالی و انتخاب حرفه برای یهودیان در مسکو بسیار دشوار بود. برین در مدرسه نقاشی مونته‌سروی در مریلند درس خواند. پدرش او را تشویق می‌کرد تا در خانه ریاضی بخواند. پس از دوران دبیرستان، او به دانشگاه مریلند رفت تا در رشته ریاضیات و علوم کامپیوتر به تحصیل بپردازد و در سال ۱۹۹۳ مدرک کارشناسی خود را دریافت کرد. او برای تحصیلات تکمیلی خود در زمینه علوم کامپیوتر با کمک هزینه بنیاد ملی علوم در دانشگاه استنفورد ثبت‌نام کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جان هاسبروک ون ولک
تاسیس شرکت گوگل

ایده گوگل زمانی که سرگی برین با لری پیج در یک پروژه تحقیقاتی بر روی پایان‌نامه خود کار می‌کردند، آغاز شد. آن‌ها با همکاری یکدیگر پروژه‌ای به نام BackRub را آغاز کردند. برین، همراه با پیج، الگوریتم PageRank را به وجود آوردند. پس از تجزیه و تحلیل کردن خروجی BackRub با استفاده از این الگوریتم، آن‌ها متوجه شدند که یک موتور جست و جوگر بر پایه PageRank نتایج بهتری را نسبت به تکنیک‌های موجود به دست می‌آورد.

آن‌ها فرضیه خود را بر روی کامپیوترهای دانشگاه آزمایش کردند که نتایج بسیار خوبی را نیز به همراه داشت. پروژه آن‌ها برای چندین ماه بر روی کامپیوترهای استنفورد اجرا شد. در اصل، این پروژه از وب سایت دانشگاه از دامنه google.stanford.edu استفاده می‌کرد.

در سال ۱۹۹۷، آن‌ها دامنه google.com را ثبت کردند. این شرکت به صورت قانونی در تاریخ ۴ سپتامبر سال ۱۹۹۸ در گاراژ یک دوست در پارک منلو کالیفرنیا تاسیس شد. اندی بچتولشیم، یکی از بنیان‌گذاران سان مایکروسیستم، اولین کمک مالی به گوگل را با یک چک به مبلغ ۱۰۰هزار دلار به این شرکت نوپا اهدا کرد. تا سال ۱۹۹۹، این شرکت هشت کارمند را اداره می‌کرد و دفتر خود را به پالو آلتو در کالیفرنیا، جایی که سبب رشد بیشتر این شرکت شد، انتقال دادند. مجتمع اداری گوگل به نام Googleplex شناخته می‌شود.

در طی چند سال آینده، گوگل سرویس های جدیدی را راه‌اندازی کرد، چندین شرکت اینترنتی دیگر را خریداری کرد و به مشارکت با شرکت‌های دیگر پرداخت تا به یکی از بزرگترین شرکت‌های اینترنتی در حال رشد جهان تبدیل شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ورنر فون براون
کارهای عمده

تاسیس گوگل بزرگ‌ترین موفقیت سرگی برین تاکنون بوده است. شرکتی که او با پیج در یک گاراژ در سال ۱۹۹۸ تاسیس کردند شاهد رشد و موفقیتی بزرگ در یک مدت زمان کوتاه بود. برین و پیج موجب انقلابی در چگونگی جست و جوی آنلاین مردم جهان برای کسب اطلاعات شدند.

Google.org، دست بشر دوستانه شرکت گوگل، در سال ۲۰۰۴ برای کار در زمینه‌هایی که بر جامعه تاثیرگذار بود، شکل گرفت. این شرکت فن‌آوری‌‎هایی را توسعه می‌دهد که به حل مسائل جهانی مانند آموزش، بحران انرژی، مدیریت گرسنگی و غیره کمک می‌کند.

جوایز و دستاوردها

برین همراه با لری پیج، به عنوان یکی از ۱۰۰ نوآور برتر جهان زیر ۳۵ سال توسط نشریه تکنولوژی ام‌آی‌تی TR100 برگزیده شدند.

برین و پیج، مدرک افتخاری MBA را از مدرسه بازرگانی IE “برای تجسم روحیه کارآفرینی و نیروی عزم برای ایجاد کسب و کارهای جدید” را دریافت کردند.

جایزه بنیاد مارکُنی، که به عنوان “بالاترین جایزه مهندسی” شناخته می‌شود در سال ۲۰۰۴ به برین و پیج اعطا شد و آن‌ها به عنوان عضوی از بنیاد مارکُنی در دانشگاه کلمبیا انتخاب شدند.

در سال ۲۰۰۴، برین به اکادمی ملی مهندسی برای “رهبری در توسعه سریع نمایه‌سازی و بازیابی اطلاعات مربوط به شبکه جهانی وب اعزام شد.

زندگی شخصی و میراث او

سرگی برین در سال ۲۰۰۷ با یکی از موسسان ۲۳andMe آن وجچیکی ازدواج کرد. این زوج در سال ۲۰۰۸ صاحب یک پسر و در سال ۲۰۱۱ صاحب یک دختر شدند. این زوج در سال ۲۰۱۵ از یکدیگر طلاق گرفتند. سرگی و همسر سابق او، بنیاد برین ووجچیکی که برای اهداف مختلف اجتماعی پول اهدا می‌کند را اداره می‌کنند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فیروز نادری

جزئیات دیگر
گوگل یک بازی با کلمات با کلمه “گوگول” است، که گوگول به معنی بزرگ‌ترین عدد می باشد. (۱ با ۱۰۰صفر)

لری دارای جهش ژن LRRK2 است که احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون را در میان‌سالی افزایش می‌دهد.

او و لری پیج صاحب یک بوینگ ۷۶۷-۲۰۰ و جت آلفا دورنیر هستند.

ارزش خالص دارایی
در ماه جولای سال ۲۰۱۷، ارزش خالص دارایی برآورد شده او ۴۵ میلیارد دلار بوده و او ۱۲مین مرد ثروتمند جهان است.

مشخصات سرگی برین:
همچنین شناخته شده به نام: سرگی میخالویچ برین

مشهور به: دانشمند کامپیوتر

ملیت: آمریکایی

تاریخ تولد: ۲۱ اوت ۱۹۷۳

سن: ۴۴ سال

نماد خورشیدی: لئو

قد: ۱٫۷۳ متر

متولد: مسکو، روسیه SFSR، اتحاد جماهیر شوروی

پدر: مایکل برین

مادر: یوجین برین

همسر: آن وجچیکی (ازدواج سال ۲۰۰۷؛ طلاق سال ۲۰۱۵)

مذهب: یهودی

شخصیت: INTP

سمت: یکی از بنیان‌گذاران شرکت گوگل

اختراع: موتور جستجوی گوگل

دارایی خالص: ۴۵٫۹ میلیارد دلار

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی سرگی برین
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه