بیوگرافی زویی دشانل

4 سال پیش
بیوگرافی زویی دشانل
Rate this post

بیوگرافی زویی دشانل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 زویی کلر دشانل (به انگلیسی: Zooey Claire Deschanel) (زاده ۱۷ ژانویه ۱۹۸۰) بازیگر، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی است.

زندگینامه زویی دشانل

بیوگرافی زویی دشانل

زندگی هنری

او در سال ۱۹۹۹ با بازی در فیلم مامفورد و در سال بعد با بازی در فیلم تقریباً مشهور به شهرت رسید. پس از آن در فیلم‌های زیادی بازی کرد که می‌توان به فیلم‌های اتفاق و مرد بله‌گو اشاره کرد.

همچنین او از سال ۲۰۰۱ وارد کار موسیقی شد و تا کنون کارهایی را منتشر کرده‌است.

او همراه با ام وارد عضو گروه دو نفره شی اند هیم است.

زندگی شخصی
زویی در لس‌آنجلس کالیفرنیا به دنیا آمد. او دختر کارگردان و نامزد جایزه اسکار کلب دشانل می‌باشد و مادر او بازیگر مری جو است. او از تبار ایرلندی و فرانسوی است.

زوئی خواهر بزرگتری به نام امیلی دشانل دارد که او هم بازیگر است.

زویی دشانل نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۷۸ در ۲۰ سالگی در فیلم Mumford به کارگردانی لارنس کاسدان بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال دختر جدید، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای زویی دشانل محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون Loren Dean، Hope Davis، Jason Lee و Alfre Woodard را تجربه کرد.

عرصه سینما و تلویزیون

زویی دشانل در سال ۱۳۹۰ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در ۳ فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم زویی دشانل در این سال، بازیگری در سریال دختر جدید، فیلم برادر ابله ما به کارگردانی Jesse Peretz و فیلم اعلیحضرت به کارگردانی David Gordon Green محسوب می‌شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی داین لین

زویی دشانل سال ۱۳۹۰ در ۳۲ سالگی در سریال دختر جدید نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. زویی دشانل توانست با بازی در سریال دختر جدید تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر Jake Johnson، ماکس گرینفیلد، Hannah Simone و Lamorne Morris بر تجارب او افزود.

زویی دشانل علاوه‌بر سریال دختر جدید، سال ۱۳۸۶ در ۲۸ سالگی در فیلم پلی به سوی ترابیتیا نیز بازی کرده است. زویی دشانل این‌بار با Gabor Csupo یعنی کارگردان فیلم پلی به سوی ترابیتیا و هنرمندانی چون Josh Hutcherson، آناسوفیا راب، رابرت پاتریک و بـِیلی مَدیسـِن همکاری داشت.

در این سال‌ها زویی دشانل با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران Jason Lee با ۳ مرتبه، دنی مک براید با ۳ مرتبه، Paul Schneider با ۲ مرتبه، کیت هادسون با ۲ مرتبه و اد اسنر با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با زویی دشانل داشته‌اند.

مشخصات کلی

تاریخ تولد: ۱۷ ژانویهٔ ۱۹۸۰ (سن ۴۰ سال)، لس آنجلس، کالیفرنیا، آمریکا
قد: ۱٫۶۸ متر
همسر: جیکوب پکنیک (ازدواج ۲۰۱۵)
کودکان: چارلی ولف پکنیک، السی اوتر پکنیک
گروه موسیقی: شی اند هیم (از ۲۰۰۶)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی زویی دشانل
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه