بیوگرافی لانا دل ری

4 سال پیش
بیوگرافی لانا دل ری
Rate this post

بیوگرافی لانا دل ری به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 لانا دل ری خواننده و ترانه سرای مشهور آمریکایی است. او طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد و در ایران نیز از شهرت نسبتا زیادی برخوردار است. لانا دل ری با انتشار آلبوم Born to Die در سال ۲۰۱۲ توانست جزو نام خود را بر سر زبان ها بیاندازد و به شهرت دست یابد. این آلبوم در بسیاری از کشورهای اروپایی، رتبه اول را از آن خود کرد.

زندگینامه لانا دل ری

بیوگرافی لانا دل ری

زندگی شخصی

لانا دل ری به مدرسه کاتولیک رفته و برای یک سال در دبیرستانی که مادرش در آنجا تدریس می کرد، درس خوانده است. لانا در ۱۵ سالگی به دلیل وابستگی شدید به مصرف مشروبات الکلی، توسط والدین خود به یکی از مدارس شبانه روزی کانکتیاک رفت و پس از ۴ سال به نیویورک بازگشت. او پس از فارغ التحصیلی از مدرسه، در دانشگاه قبول شد؛ اما تصمیم گرفت به آنجا نرفته و برای حدود ۱ سال به همراه اقوام خود در لانگ آیلند زندگی کند. او در این مدت به پیشخدمتی در رستوران مشغول بود.

در نهایت در ۱۹ سالگی به دانشگاه رفته و در رشته فلسفه مشغول به تحصیل شد.

روابط عاشقانه

لانا دل ری از سال ۲۰۱۱ با خواننده و ترانه سرای اسکاتلندی “بری جیمز نیل” رابطه داشت که در سال ۲۰۱۴ به پایان رسید. قبل از آن نیز با استیون مرتنز، تهیه کننده و خواننده سبک راک، که تهیه کننده آلبوم Born to Die لانا دل ری نیز می باشد، رابطه داشت. لانا در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ با Francesco Carrozzini عکاس و کارگردان ایتالیایی، و سپس در سال ۲۰۱۷ با G-Eazy رپر آمریکایی رابطه داشت. علاوه بر این ها، او اولین عشق زندگی خود را “الکل” می داند!

روابط دوستی
لانا دل ری از دوران مدرسه و کالج، در پیدا کردن دوست مشکلاتی داشته است. از این رو در یکی از مصاحبه های خود بیان کرده که در ابتدا انگیزه کمی برای شروع کار خود داشته است؛ چراکه دوستان زیادی نداشته و امید داشته تا بتواند مردم را ملاقات کرده، عاشق شود و مثل دهه ۶۰ میلادی، برای خود یک اجتماع درست کند.

فعالیت های اجتماعی

لانا دل ری برای مدت ۵ سال در حال کمک و امداد رسانی به افراد بی خانمان بود. علاوه بر آن، به توانبخشی افراد الکلی و مصرف کنندگان مواد مخدر نیز مشغول بوده است.

استایل
اگر یکی از طرفداران لانا دل ری باشید، این نکته را می دانید که او معمولا از استایل های ساده و معمولی استفاده می کند. پوشیدن لباس های سفید ساده یکی از نشانه های بارز لانا می باشد. همچنین گل های جذابی که روی سر خود می زند نیز جزو آیتم های معمول استایلش می باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مت ديمون
تتوهای لانا دل ری

لانا دل ری ۶ عدد تتو برروی بدن خود دارد. تتوی حرف M که در روی دست چپ او قرار دارد، از نام مادربزرگش، مدلین، گرفته شده است. تتوی دیگری که در قسمت کناری کف دست چپ او قرار دارد، کلمه Paradise یا بهشت می باشد. همچنین او در قسمت کناری کف دست راست خود، جمله Trust no one را تتو کرده است که به معنای “به کسی اعتماد نکن” می باشد.

لانا برروی استخوان ترقوه سمت راست خود، عبارت “Withney Amy” را تتو کرده است که به یاد دو خواننده مشهور، ایمی واینهاوس و ویتنی هوستون می باشد. همچنین در سمت چپ ترقوه اش، نام های “Nina Billie” را تتو کرده است که این نیز به یاد دو نفر دیگر از خوانندگان مورد علاقه لانا، یعنی نینا سیمون و بیلی هالیدی می باشد. او همچنین برروی یکی از انگشتان دست راست خود عبارت “Die Young” را تتو کرده است.

زندگی حرفه ای
هنگامی که عموی لانا شش کلید اصلی گیتار را به او آموزش داد، زندگی او را برای همیشه عوض کرد. در همان زمان بود که لانا فهمید می تواند با همین چند کلید، میلیون ها آهنگ بسازد. او از ۱۸ سالگی در نیویورک به نوازندگی در کلاب مشغول بود. هنگامی که لانا دل ری ۲۰ ساله بود، قرارداد ضبطی به ارزش ۱۰ هزار دلار را امضا کرد و بعد از آن، به همراه یک پارکینگ تریلر به خارج از شهر رفت.

آلبوم های ابتدایی

آلبوم اول لانا دل ری به نام Kill Kill یا بکش بکش در سال ۲۰۰۸ منتشر شده و تنها ۳ قطعه داشت. پس از آن در سال ۲۰۱۰، اولین آلبوم بلند لانا دل ری به نام ” Lana Del Ray a.k.a. Lizzy Grant” به معنای “لانا دل ری شناخته شده با لیزی گرنت” منتشر شد. این آلبوم با برچسب یک ناشر مستقل انگلیسی منتشر شد و به علت مشکلات مالی ناشر، فقط از طریق سایت و مدتی هم از طریق آی تیونز قابل دانلود بود.

آهنگ Video Games

لانا دل ری پس از آپلود کردن چند نمونه از قطعات خود در سایت یوتیوب، توانست توجهات را به سمت خود جلب کند. همین شهرت کم، موجب عقد قراردادی با Stranger Records برای اولین تک آهنگ لانا، به نام Video Games شد. او در یکی از مصاحبه های خود بیان کرد که این آهنگ را فقط و فقط به خاطر علاقه ای که به آن داشته منتشر کرده است و قصد نداشته که آن را به عنوان تک آهنگ اصلی خود انتخاب کند. اما با توجه به علاقه و توجه زیاد مردم به این آهنگ، عقیده خود را تغییر داد. جالب است بدانید که او برای همین آهنگ خود، موفق به دریافت یک جایزه Q با عنوان “چیز بزرگ بعدی” در اکتبر ۲۰۱۱ و جایزه “بهترین آهنگ معاصر” در سال ۲۰۱۲ شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رایان

آلبوم Born to Die

پس از این موفقیت نسبتا بزرگ در زندگی لانا، او قدم به سوی موفقیت های بزرگتر برداشت. در سال ۲۰۱۲ او قراردادی برای انتشار دومین آلبوم خود، به نام Born to Die را امضاء کرد. انتشار این آلبوم را می توان سکوی پرش لانا دانست. درصد زیادی از آهنگ های این آلبوم نظیر Summertime Sadness و Blue Jeans با توجه زیادی از سوی مخاطبان مواجه شد. این آلبوم در سال ۲۰۱۲ مبلغی حدود ۳٫۴ میلیون نسخه فروش داشت که به همین دلیل به پنجمین آلبوم پرفروش سال تبدیل شد. این آلبوم همچنین توانست در ۱۱ کشور، رتبه اول را به دست آورد.

آلبوم Paradise

سال ۲۰۱۲ را می توان جزو مهم ترین و در عین حال بهترین سال های زندگی لانا دل ری دانست. در سپتامبر ۲۰۱۲ آلبوم دیگری به نام “Paradise” توسط اچ اند ام از این خواننده پرطرفدار منتشر شد. لانا این کار را نسخه پارادایسی از آلبوم Born to Die وصف کرده است. او برای انتشار این آلبوم توانست بار دیگر در لیست ۲۰ آلبوم برتر دنیا و ۱۰ آلبوم برتر در آمریکا جایگاه ویژه ای را از آن خود کند. همچنین آلبوم Paradise در هفته اول توانست حدود ۶۷ هزار نسخه فروش داشته باشد.

آلبوم های دیگر
علاوه بر این ۲ آلبوم مشهور و پرطرفدار لانا دل ری که شروعی بر درخشش این خواننده جذاب بود، آلبوم های دیگری نیز از او منتشر شده است. آلبوم هایی نظیر Ultraviolence، Honeymoon و Lust for Life که همگی مورد توجه طرفداران او قرار گرفتند.

مشکلات حقوقی
لانا دل ری برای ساخت موزیک ویدیو آهنگ Video Games از قطعه فیلم های موجود در یوتیوب استفاده کرد که این کار عواقبی را برای او به دنبال داشت. لانا دل ری در این مورد گفت: از من برای انتشار این کلیپ شکایت شد. واقعاً روز بدی بود. موزیک ویدیو یک میلیون بیننده داشت اما آن را از روی یوتیوب برداشتند. به همین دلیل من در حال حاضر با فردی کار می‌کنم که متخصص اخذ اجازه برای انتشار تصاویر است.

جوایز و افتخارات

لانا دل ری تا کنون موفق به دریافت جوایزی نظیر جایزه Q برای بزرگترین چیز بعدی، جایزه بهترین موزیک ویدیو پاپ در UK Music Awards for Best Pop Video، جایزه بهترین خواننده زن بین المللی در Brit Awards، جایزه بهترین خواننده زن پاپ/راک بین المللی درEcho Awards، در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ برنده جایزه Best Alternative درMTV Europe Music Awards شده است. همچنین ۴ مرتبه در Grammy Awards نامزد دریافت جایزه شده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نیکولاس کیج
بحث فمینیسم

با انتشار موزیک ویدیو Blue Velvet و Video Games بحثی مبنی بر ضدفمینیستی و فحشاگری لانا دل ری بیان شد. در نهایت در سال ۲۰۱۴ لانا در این مورد پاسخ داد؛ او بیان کرد: برای من مسائل فمینیسمی مبحث جذابی حساب نمی شود. من به مسائلی مانند اسپیس ایکس و تسلا یا هر اتفاق میان کهکشانی که در حال افتادن است علاقه ای ندارم! هر زمان که افرادی در مورد بحث فمینیسم صحبت می کنند من می گویم که خدایا من واقعا علاقه ای به این بحث ندارم!

او همچنین از خود در مورد اتهامات وارد شده بر وی، مبنی بر ضد فمینیست بودن خود، اینگونه دفاع کرد: به نظر من، فمینیست زنی است که هر کاری که دوست داشته باشد انجام می دهد. اگر من انتخاب کرده ام که با مردان زیادی رابطه داشته باشم یا از روابط فیزیکی لذت می برم، لزوما دلیل بر ضد فمینیست بودن من نیست. از نظر من، جنگ و جدال های مربوط به فمینیسم در مورد من از ابتدا نباید بیان می شد. چراکه من هیچ چیزی در رابطه با گذشته فمینیسم نمی دانم و در نتیجه شخص مناسبی برای صحبت کردن در مورد آن نیستم. هرچیزی که من می نوشتم، کاملا مربوط به شخص من بود؛ این واقعا می تواند مربوط به شخصیت من باشد.

فیلم ها

Poolside (2010)
National Anthem (2012)
Ride (2012)
Tropico (2013)
Hi, How Are You Daniel Johnston? (2015)
Freak (2016)
Tower of Song: A Memorial Tribute to Leonard Cohen (2017)
The Kacey Musgraves Christmas Show (2019)
Norman Fucking Rockwell (2019)

آلبوم های موسیقی

Lana Del Ray (2010)
Born to Die (2012)
Ultraviolence (2014)
Honeymoon (2015)
Lust for Life (2017)
Norman Fucking Rockwell! (2019)
Violet Bent Backwards Over the Grass (2020)
White Hot Forever (2020)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی لانا دل ری
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه