بیوگرافی جان مک‌ آفی

4 سال پیش
بیوگرافی جان مک‌ آفی
Rate this post

بیوگرافی جان مک‌ آفی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جان مک آفی ( John McAfee ) متولد سال ۱۹۴۵ است. او یک برنامه نویس کامپیوتر، کارآفرین و یکی از پیشگامان امنیت اطلاعات کامپیوتری است. مک آفی هم چنین اولین شرکت نرم‌افزاری آنتی‌ ویروس تجاری را در دنیا تاسیس کرده است.

زندگینامه جان مک‌ آفی

بیوگرافی جان مک‌ آفی

زندگی شخصی

جان مک‌ آفی در گلاکسترشایر انگلستان به دنیا آمد. پدرش یک سرباز آمریکایی بود که با ارتش آمریکا در انگلیس مستقر شد و آنجا با مادر جان آشنا شد و ازدواج کرد. تولد جان مصادف بود با اوج جنگ جهانی دوم و به همین دلیل، چند سال بعد والدینش برای حفاظت از او، انگلیس را ترک کردند. پدر، شغل نظامی خود را ترک کرد و به‌عنوان یک نقشه‌ بردار جاده مشغول به کار شد. آنها به شهر رانوک در ویرجینیای آمریکا مهاجرت کردند.

جان مک‌ آفی به‌عنوان یک نوجوان زندگی ساده‌ ای نداشت. اعتیاد پدرش به الکل، زندگی او و مادرش را سخت کرده بود و جان در ۱۵ سالگی با چشمان خود شاهد این بود که پدرش با شلیک به خودش، خودکشی کرد.

جان کارشناسی ریاضی خود را در سال ۱۹۶۷ از دانشگاه رانوک دریافت کرد و بعدها در کالج نورث ایست لوئیزیانا، تحصیلاتش را ادامه داد؛ هرچند مدرک دکترای او به خاطر سوء رفتار توقیف شد.

مک آفی ولین حرفه‌ خود را در سنین ابتدایی جوانی شروع کرد. او گروهی تشکیل داد که مجلات مختلف را به درب منازل می‌ رساندند.

در اواخر دهه‌ ۶۰، او در شرکتی مشغول به کار بود که سیستم‌ های پانچ کارت را کد گذاری می‌کرد. جان در همین شرکت برنامه‌ نویسی و پردازش کامپیوتری را یاد گرفت و با استفاده از همین تجربه‌ ها، شغلی در شرکت راه‌ آهن پیدا کرد و به این شرکت کمک کرد که از جدید ترین کامپیوترهای IBM، برای برنامه‌ ریزی زمان‌ بندی حرکت قطارها، استفاده کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ورنر کارل هایزنبرگ
مشاغلی که جان مک آفی در آن فعالیت می کرد:

برنامه‌ نویس کامپیوتر در موسسه‌ مطالعات فضایی ناسا در نیویورک (۱۹۶۸ تا ۱۹۷۰)
طراح نرم‌افزار در یونیواک
معمار سیستم‌ عامل در زیراکس
مشاور نرم‌افزار در شرکت کامپیوتر ساینس (۱۹۸۷)
مشاور برنامه‌ نویسی و نرم‌ افزار در شرکت بوز آلن همیلتون (۱۹۸۰-۱۹۸۲)
تاسیس شرکت آنتی ویروس مک آفی

در دهه ۸۰ میلادی که کامپیوتر های جدیدی معرفی شدند، جان مک آفی با ویروسی به نام Pakistani Brain رو به رو شد. این شروع فعالیت وی برای مقابله با ویروس های کامپیوتری بود. او در سال ۱۹۸۷ ، شرکت نرم‌افزاری آنتی‌ ویروس مک‌ آفی را تأسیس کرد.

شرکت او اولین شرکتی بود که به‌ طور تخصصی فقط در زمینه‌ آنتی‌ ویروس کار می‌کرد و اگرچه مردم هنوز زیاد به اهمیت کاربرد نرم‌افزارهای امنیتی آشنا نبودند، ولی بسیاری از شرکت‌ های بزرگ، مشتریان مک‌ آفی بودند و جان توانست درآمد خود را به ۵ میلیون دلار در سال برساند.

درست زمانی که شرکت جان مک‌ آفی در اوج بود، او شرکت خود را با شرکت کامپیوتری دلاوِر ادغام کرد و خود از مقامش استعفا داد. ۲ سال پس‌ازاینکه سهام شرکت مک‌ آفی اسوشیتس عرضه‌ عمومی شد، جان مابقی سهم خود را از این شرکت فروخت.

شرکت مک‌ آفی در سال ۲۰۱۱ توسط اینتل خریداری و پس‌ازآن اینتل سیکوریتی Intel Security نامیده شد. البته این شرکت نام برند مک‌ آفی را سال‌ها برای نرم‌ افزارهای خود حفظ کرد. ثروت مک‌ آفی در سال ۲۰۰۷ و پیش از اینکه سرمایه‌ گذاری‌های او در شرایط بحران اقتصادی آن سال، اموال او را تنزل بها دهد، به ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دارن هاردی
ادامه فعالیت های جان مک آفی

جان مک آفی پس از خروج از شرکت آنتی ویروس مک آفی به فعالیت های مختلفی روی آورد از جمله:

مشاوره به کارآفرینان جوان و سخنرانی در دانشگاه های بزرگ مانند استنفورد
راه اندازی یک شبکه اجتماعی و پیام رسان به نام PowWow
خرید و فروش ملک در آریزونا، هاوایی، تگزاس و نیومکزیکو
تاسیس شرکت ورزشی Sky Gypsies
حمل و نقل اسلحه و مواد مخدر
تاسیس شرکت Future Tense Central
مدیرعامل و مدیر اجرایی شرکت MGT Capital Investments

مک‌آفی MGT را تشویق کرد که از بیت‌ کوین و سایر پول‌ های رمزگذاری شده استفاده کند. این اقدام او دو دلیل داشت: یکی کسب درآمد برای این شرکت و دیگری افزایش مهارت MGT در ارتباط با بلاک‌ چین‌. او در جولای ۲۰۱۷ در توییتر خود پیش‌ بینی کرد که ارزش بیت‌ کوین در عرض سه سال به ۵۰۰ هزار دلار می‌ رسد.

او هم چنین با خبر هایی از جمله افشای هویت ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین نام خود را در صدر اخبار نگه داشته است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جان مک‌ آفی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه