بیوگرافی جک ما

4 سال پیش
بیوگرافی جک ما
Rate this post

بیوگرافی جک ما به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جک ما کارآفرین، صنعت‌گر و مدیر ارشد اجرایی چینی است، که در سال ۱۹۸۹ گروه علی‌بابا را تأسیس نمود. وی به‌عنوان مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره گروه علی‌بابا فعالیت کرد. جک ما در ماه اوت ۲۰۱۸ با دارایی خالص ۵۳/۷ میلیارد دلار در فهرست ثروتمندترین افراد چین قرار گرفت.

زندگینامه جک ما

بیوگرافی جک ما

زندگی شخصی

” ما ” معروف به ” جک ما ” در ۱۵ اکتبر ۱۹۶۴ در استان ژجیانگ چین متولد شده است. ” ما ” آموزش زبان انگلیسی را در سنین جوانی شروع کرد و روزانه با انگلیسی زبانان یک هتل در نزدیکی خانه‌اش تمرین می‌کرد. او آنها را به صورت رایگان در اطراف شهر می چرخاند و در مقابل زبان انگلیسی یاد می گرفت. او این کار را به مدت نه سال انجام می‌داد.

او با یکی از خارجی‌ها دوست همیشگی شد، که او ” ما ” را با نام مستعار ” جک ” صدا می‌کرد، چرا که تلفظ نام چینی ” ما ” بیش از حد مشکل بود. زندگی‌نامۀ جک ما به شدت عجیب است. شاید خواندن ” شکست های جک ما ” بیشتر از داستان موفقیت او به شما انگیزه بدهد. وی در اوایل زندگی خویش با رنج‌های بسیار روبرو بوده است. در تحصیلات ضعیف بوده و با شکست‌های فراوانی مواجه شده است، اما به خاطر تعهدی که به کارش داشت، توانست از پس آن‌ها بر بیاید. وی در آن دوران وضعیت مالی مساعدی نداشت. او معتقد بود بعد از هر شکست باید مجدداً ادامه دهد. او هرگز به خاطر کمبود منابع یا موقعیت‌ها شکایت نمی‌کرد و اعتقاد داشت که باید برای رسیدن به اهدافش تلاش کند.

” جک ما ” می‌گوید:

«اگر امروز سخت است، فردا بدتر خواهد بود. ولی پس فردا خورشید می‌درخشد!»

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نیکولاس بلومبرگن

اغلب ما هرگاه که با شکست مواجه می‌شویم، امید خود را از دست می‌دهیم. اما ” جک ما ” بعد از هر شکست انگیزۀ بیشتری می‌گرفت و بنابراین شکست‌های متعدد نتوانست مانع او شود. زندگی‌نامۀ جک ما مملو از شکست‌هایی است که وی در راهش برای رسیدن به موفقیت با آن‌ها مواجه شده. در این مقاله گریزی می زنیم به شکست های جک ما و برخی از شکست‌های وی را به طور خلاصه بیان خواهیم کرد؛

او می‌گوید: «اگر هرگز تسلیم نشوید، بدین معناست که هنوز شانس دارید»

” جک ما ” دو بار تلاش کرد تا از کالج پذیرش بگیرد، اما هر دو بار رد شد. مرتبۀ سوم هم که قبول شد، فقط نمرۀ قبولی را کسب کرد. پس از اینکه تحصیلات عالی خویش را از دانشکدۀ تجارت چئونگ کونگ به پایان رساند، سعی کرد از هاروارد پذیرش بگیرد اما ۱۰ مرتبه مردود شد. او اظهار داشت که یک مرتبه در امتحانات، نمرۀ ۱ از ۱۲۰ را کسب کرد و دو بار مردود شد. ” جک ما ” سه بار در آزمون ورودی دانشگاه چینی مردود شد در حالیکه وی در دانشکده، رئیس شورای دانش آموز بود. در نهایت، در مؤسسه دبیری هانگزو وارد شد و در سال ۱۹۸۸ با رشته دبیری انگلیسی تحصیلات خود را به اتمام رساند.

پس از فارغ‌التحصیلی، او در دانشگاه هانگزو دیانزی انگلیسی و تجارت بین‌المللی تدریس کرد. او بعدها درCKGSB ثبت نام کرده و در سال ۲۰۰۶ فارغ‌التحصیل شد. در یک سخنرانی جک ما می شنویم که وی در خصوص عدم پذیرش خود در هاروارد در حالی که با یادآوری خاطراتش می خندد ، خطاب به شنوندگان می گوید: من ۱۰ بار مردود شدم و موفق نشدم وارد هاروارد شوم و تحصیلاتم را در آنجا ادامه دهم اما اکنون این هاروارد است که به دنبال من است و از من می خواهد که در دانشگاه شان تدریس کنم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اتو فریتز میرهوف
شکست های جک ما پایان ندارد اما سرانجام” داستان موفقیت جک ما “را رقم میزند

جک ما پس رفت ‌ها را به عنوان یک موقعیت می‌نگریست. او در بیش از ۳۰ مصاحبۀ شغلی رد شد. بعد از اینکه هیچ شغلی به دست نیاورد، به ناچار معلم انگلیسی شد و فقط ۱۰ پوند دستمزد می‌گرفت که تفاوت چندانی با ۱۰ دلار نداشت.

جک ما برای اولین بار در سال ۱۹۹۴، در مورد اینترنت چیزهایی شنیده بود. در اوایل سال ۱۹۹۵، به آمریکا رفت و با کمک دوستان خود کار با اینترنت را یاد گرفت او برای اولین بار کلمه “آبجو” را جستجو کرد و با کمال تعجب دید که هیچ نتیجه ای از کشور خود چین نیافت در حالیکه اطلاعات مربوط به «آبجو» از بسیاری از کشورها در نتیجه جستجو آمد علاوه بر این، او سعی کرد اطلاعات کلی در مورد کشورش چین را جستجو کند و باز با کمال تعجب دید که هیچ اطلاعاتی وجود ندارد؛ بنابراین او و دوستش یک وب سایت مربوط به چین ایجاد کردند. هنوز پنج ساعت از ایجاد وب سایت نگذشته بود که او ایمیل‌هایی از برخی از کاربران چینی دریافت می کند که می‌خواستند بدانند او کیست.

در این زمان «ما» متوجه شد که اینترنت چیزهای بزرگی برای ارائه دارد. در آوریل ۱۹۹۵، «ما» با کمک همسر و دوستانش مبلغ ۲۰٬۰۰۰ دلار برای ایجاد یک شرکت اینترنتی صرف کرد. شرکت آنها صرفاً برای ایجاد وب سایت برای شرکت‌های خصوصی ایجاد شده بود. شرکت وی «صفحات زرد چینی» نامیده شد. در عرض سه سال، شرکت او ۵٬۰۰۰٬۰۰۰ یوان چین معادل ۸۰۰٬۰۰۰ دلار درآمد کسب کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لینوس کارن پاولینگ
دستاوردهای جک ما

زندگی جک ما مملو از دستاوردهای بزرگ است. برخی از این دستاوردها در لیست زیر آمده است:

در سال ۲۰۰۴، طبق گزارش تلویزیون مرکزی چین به عنوان یکی از ۱۰ رهبر تجاری برتر سال شناخته شد.
در سال ۲۰۱۴ جک ما در لیست قدرتمند‌ترین اشخاص جهان قرار گرفت که توسط مجلۀ فوربز منتشر شد.
همچنین جک ما در لیست ۱۰۰ چهرۀ تاثیرگذار مجلۀ تایم قرار گرفت.
در سال ۲۰۱۵ برندۀ جایزۀ کارآفرینان آسیا شد.

آشنایی جک ما با همسرش ژانگ یینگ به دوران تحصیلش برمی گردد. آن‌ها پس ار فارغ‌التحصیلی با هم ازدواج کردند و هر دو به‌عنوان معلم شروع به کار کردند. این زوج میلیاردر یک پسر و یک دختر دارند. جک ما هیچ‌گاه خانواده‌ی خود را در مرکز توجه رسانه‌ها قرار نداده است.

اگر می‌خواهید مقالات دیگری در رابطه با داستان موفقیت افراد بخوانید، اینجا کلیک کنید. راز موفقیت به شما کمک می‌کند داستان موفقیت سایرین را بخوانید تا برای حرفۀ خود انگیزه بگیرید.

مشخصات کلی

تاریخ تولد:
۱۰ سپتامبر ۱۹۶۴ (سن ۵۵ سال)، هانگژو، چین
قد:
۱٫۶۱ متر
همسر:
کتی ژنگ (ازدواج ۱۹۸۸)
شغل:
بنیانگذار; گروه علی‌بابا
فیلم:
گنگ شو دائو
آموزش:
Cheung Kong Graduate School of Business (۲۰۰۶)، Hangzhou Normal University (۱۹۸۸)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جک ما
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه