بیوگرافی آندریاس وسالیوس

4 سال پیش
بیوگرافی آندریاس وسالیوس
Rate this post

بیوگرافی آندریاس وسالیوس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

  ۳۱ دسامبر سال ۱۵۱۴ آندریاس وسالیوس در خانواده‌ای به دنیا آمد که حرفه پزشکی، شغل خانوادگی آن‌ها به حساب می‌آمد. پدرش داروساز بود. برهمین اساس آندریاس نیز به پزشکی روی آورد و در این رشته به تحصیل پرداخت. در خلال تحصیل به قدری در این رشته از خود مهارت نشان داد که بلافاصله پس از فارغ التحصیلی از شهر پادوا به وی پیشنهاد کار به عنوان پزشک و جراح شد. وی همچنین در دانشگاه‌های پادوا و پیزا شروع به تدریس به عنوان استاد مهمان کرد.

زندگینامه آندریاس وسالیوس

بیوگرافی آندریاس وسالیوس

زندگی شخصی

در آن سال‌ها بیماری جذام در ایتالیا شایع شده بود؛ آندریاس برای کمک به مردم ایتالیا به تمام نقاط این کشور سفر کرد و تلاش کرد با توصیه‌های بهداشتی و کمک به مردم، این بیماری را کنترل و درمان کند. بعد از این دوران آندریاس شروع به تحقیق در خصوص آناتومی بدن انسان کرد و با کمک نقاشان مطرح آن زمان سعی کرد اعضای بدن انسان را به شکلی دقیق روی کاغذ بیاورد. در طول سال‌های ۱۵۳۸ و ۱۵۳۹ اولین کتاب‌های خود را در خصوص آناتومی بدن انسان که به نوعی اصلاح کتب قدیمی بود٬ ارائه کرد.

وسالیوس سال ۱۵۳۹ کتابی را در خصوص حجامت نوشت که در آن زمان یک روش درمانی برای تمام بیماری‌ها به حساب می‌آمد و بسیار پرکاربرد بود؛ اما آندریاس به این روش مشکوک بود و در خصوص نواحی که باید از آنجا خون خارج شود با سایر پزشکان اختلاف نظر داشت. بر اساس کتب قدیمی یونانی، خون در این روش از نزدیکی قسمتی که بیماری وجود داشت باید خارج می‌شد و در کتب اسلامی اشاره بر این بود که باید خون از قسمت‌های خاص که گاها فاصله بسیاری با محل درد و بیماری داشت، خارج شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آلبرت آبراهام مایکلسان
آناتومی بدن انسان

همین موضوع باعث شد تا آندریاس بیشتر در خصوص آناتومی بدن انسان کنجکاو شود. بعد از مدتی تحقیق٬ آندریاس وسالیوس دریافت که بیشتر کتب یونانی و رومی در خصوص آناتومی بدن انسان و روش‌های درمانی آنها بر اساس آناتومی بدن حیوانات نوشته شده نه بدن انسان٬ زیرا در آن دوران کسی حق کالبدشکافی و مطالعه آناتومی بدن انسان را نداشت. این موضوع باعث شد تا آندریاس وسالیوس شروع به تحقیق در خصوص آناتومی بدن انسان کند و مطالب قدیمی یونانی را بر اساس آناتومی بدن انسان اصلاح کند که البته تا مدتها نیز مورد پذیرش قرار نگرفت.

سال ۱۵۴۳ جسد یک جنایتکار بدنام در اختیار وی قرار گرفت تا برای مطالعات خود از آن استفاده کند. آندریاس به دقت تمام اندام و استخوان‌های این مجرم را مطالعه کرد و به کمک نقاشان و طراحان آن زمان شکل تمام اندام و اجزای داخلی بدن انسان را ثبت کرد. در نهایت تمامی استخوان‌های وی را سرهم کرد و به بصورت یک اسکلت کامل از انسان به دانشگاه بازل تقدیم کرد که کماکان در موزه این دانشگاه نگهداری می‌شود.

مخالفت‌های شدید

آندریاس وسالیوس با وجود اینکه با مخالفت‌های شدید از سوی کلیسا و بعضی پزشکان قدیمی روبرو بود، اما اعتقاد داشت که آینده دانش پزشکی به شناخت بهتر بدن انسان وابسته است و بدون انجام این تحقیقات نمی‌توان جان انسان‌ها را نجات داد برای همین نیز با وجود تمام فشارها و مخالفت‌ها به تحقیقات خود ادامه داد و تمام دستاوردهای خود را ثبت و منتشر کرد.

آندریاس وسالیوس سرانجام در تاریخ ۱۵ اکتبر سال ۱۵۶۴ در سن ۴۹ سالگی در حالی که مشغول یک سفر دریایی بود بخاطر غرق شدن کشتی، جان خود را از دست داد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لری پیج

مشخصات کلی

تاریخ تولد: ۳۱ دسامبر ۱۵۱۴، بلژیک
تاریخ مرگ: ۱۵ اکتبر ۱۵۶۴، جزیرهٔ زاکینتوس، یونان
نام کامل: Andries van Wesel
معروف به: فابریکا
آموزش: سوربن، دانشگاه مونپلیه، دانشگاه کی یو لون، Catholic University of Leuven، دانشگاه پادووا

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آندریاس وسالیوس
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه