بیوگرافی آلبرتو ایگلسیاس

4 سال پیش
بیوگرافی آلبرتو ایگلسیاس
Rate this post

بیوگرافی آلبرتو ایگلسیاس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 آلبرتو ایگلسیاس (انگلیسی: Alberto Iglesias؛ زادهٔ ۱۹۵۵) یک آهنگساز اهل اسپانیا است.

زندگینامه آلبرتو ایگلسیاس

بیوگرافی آلبرتو ایگلسیاس

زندگی شخصی

او اغلب به خاطر آهنگسازی موسیقی فیلم‌های اسپانیایی و عمدتاً آهنگسازی فیلم‌های پدرو آلمودوار و خولیو مِدِم شناخته می‌شود. به مروز زمان ایگلسیاس درحرفه خود از اسپانیا فراتر رفت و بین‌المللی شد و در نهایت در هالیوود هم کار کرد. او سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم سال برای فیلم‌های “باغبان وفادار” (۲۰۰۵)، “بادبادک‌باز” (۲۰۰۷) و “بندزن خیاط سرباز جاسوس” (۲۰۱۱) شد. از دیگر آثار برجسته‌ی آلبرتو ایگلسیاس می‌توان به موسیقی فیلم “چه” از استیون سودربرگ و موسیقی فیلم “دو چهره ژانویه” از امین ‌حسینی اشاره کرد.او همچنین موسیقی‌ باله و دیگر کارهای موسیقی کلاسیک نیز انجام داده‌است.

زیباترین اثر آلبرتو ایگلسیاس

به یکی از زیباترین آثار آلبرتو ایگلسیاس از فیلم “Talk to Her” یا “با او حرف بزن” و در زبان اصلی و اسپانیایی “Hable con ella” گوش می‌کنیم. Talk to Her یک فیلم درام اسپانیایی محصول ۲۰۰۲ به نویسندگی و کارگردانی پدرو آلمودوار و نقش‌آفرینی خاویر کامارا، داریو گراندینتی، لئونور واتلینگ، جرالدین چاپلین و روساریو فلورس است. موسیقی فیلم با او حرف بزن یکی دیگر از همکاری‌های درخشان ایگلسیاس با آلمودواراست. موسیقی تم این فیلم با نام Hable con ella که هم‌نام با خود فیلم است را آلبرتو ایگلسیاس با همکاری ویسنته آمیگو آهنگساز و گیتاریست فلامنکو برجسته‌ی اهل سویا نوشته‌است که گیتار اسپانیایی فوق العاده‌ی این تم را هم خود ویسنته آمیگو نواخته‌است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سام کبودوند

ملودی این آهنگ بسیار زیباست و فکر می‌کنم نوای سازهای زهی آن با سلیقه‌ی موسیقی ما ایرانی‌ها جور باشد. حالتی از موسیقی تلفیقی بین موسیقی کلاسیک و لاتین در آهنگ وجود دارد که وجه تمایزدوست‌داشتنی و فوق العاده‌ای برای این آهنگ است. نوای گوش‌نواز و دلربای گیتار اسپانیایی ویسنته آمیگو که نقطه‌ی اوج زیبایی این کار است نیازی به تعریف ندارد و باید خودتان حتماٌ بشنوید. از ابتدای این آهنگ دوست دارید چشمانتان را ببندید، غرق لذت شوید و هر لحظه منتظر سر رسیدن نوای دل‌انگیز گیتار آمیگو باشید که احساسات را تسخیر می‌کند.

مشخصات کلی

تاریخ تولد: ۲۱ اکتبر ۱۹۵۵ (سن ۶۴ سال)، سن سباستین، اسپانیا
جوایز: جایزهٔ گویا برای بهترین موسیقی فیلم، بیشتر
کتاب‌ها: Alberto Iglesias: Selections from Tinker Tailor Soldier Spy – Piano Solo
نامزد دریافت جایزه: جایزهٔ اسکار بهترین موسیقی فیلم
آلبوم‌ها: Lucía y el sexo، Dolor y Gloria (Banda Sonora Original)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آلبرتو ایگلسیاس
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه