بیوگرافی کارلو آنچلوتی

6 سال پیش
بیوگرافی کارلو آنچلوتی
1/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی کارلو آنچلوتی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 کارلو آنچلوتی (Carlo Ancelotti) بازیکن فوتبال ایتالیایی‌ است که در ۱۰ ژوئن ۱۹۵۹ (۲۰ خرداد ۱۳۳۸) متولد شد. بیوگرافی کارلو آنچلوتی را بخوانید.

زندگینامه کارلو آنچلوتی

بیوگرافی کارلو آنچلوتی

شروع فعالیت ورزشی

کارلو فوتبال را در ۱۷ سالگی در تیم پارما آغاز کرد. او از دورانی که در خانه پدری‌اش گذراند، چیزهای زیادی یاد گرفته است؛ یعنی زمانی که اولین لگدش را به توپ زد او با فرهنگ کار سخت آشنا شد.

وی در این باره گفت: اگر به خاطر تلاش‌های پدر و مادرم نبود، اکنون هیچ چیز نبودم. من شاهد ایثاری بودم که آنها بدون ماشین با کار کردن در مزرعه انجام می‌دادند. همه آن کارها با دست انجام می‌شد. هر سال هرچیزی را که کاشته بودیم، درو می‌کردیم. برای ادامه دادن به صبر و قدرت نیاز داشتیم. من هنر آرامش را آنجا آموختم. زمانی که به عنوان بازیکن مصدوم شدم، به کمکم آمد و در زمان سرمربیگری بارها و بارها به من کمک کرد.

کارلو در سال ۱۹۷۹ به آ. اس. رم پیوست و با این تیم یک بار قهرمان لیگ و چهار بار قهرمان جام حذفی ایتالیا شد و در آنجا بود که تبدیل به یک بازیکن ثابت شده و ملی‌پوش شد. بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۷ به عنوان کاپیتان، تیمش را در میدان رهبری می‌کرد. بلافاصله پس از آن، از ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ برای میلان بازی کرد. او متعلق به تیم اسطوره‌های میلان است که در سال های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۰ قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا را کسب کردند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کپا آریزابالاگا

آنچلوتی در مجموع ۲۶ مرتبه پیراهن تیم بزرگسالان ایتالیا را به تن کرد. پس از انجام ۷ بازی برای تیم ملی زیر ۲۱ سال و تیم ملی المپیک، برای اولین مرتبه در تاریخ ۶ ژانویه ۱۹۸۱ در برابر تیم ملی فوتبال هلند به میدان رفت. او در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک و جام ملت‌های اروپا در سال ۱۹۸۸ در آلمان نیز حضور داشت و نامش در فهرست اسامی بازیکنان جام جهانی ۱۹۹۰ در کشورش ایتالیا هم که این تیم به مقام سوم جهان رسید، دیده می‌شد.

شروع مربیگری

پس از دوران موفقیت‌آمیز بازی، آنچلوتی تصمیم گرفت به عنوان مربی کار کند. ایستگاه اول او به عنوان مربی، تیم ملی ایتالیا بود. او در آنجا بین سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۵ به عنوان دستیار آریگو ساکی کار کرد و توانست با این تیم به فینال جام جهانی ۱۹۹۴ در آمریکا برسد. در آنجا ایتالیا در ضربات پنالتی مغلوب تیم ملی فوتبال برزیل شد.

آنچلوتی در تابستان سال ۱۹۹۵برای اولین بار به عنوان سرمربی با رجینا در سری B قرارداد بست و در اولین سال حضورش موفق شد این تیم را راهی سری A کند. بعد از سپری شدن یک فصل در رجینا، در تابستان سال ۱۹۹۶ به پارما رفت. در اولین فصل حضور در پارما ( ۹۷/۱۹۹۶) به طرزی باورنکردنی این تیم را به مقام نایب قهرمانی سری A رساند. در فوریه سال ۱۹۹۹ جانشین مارچلو لیپی در یوونتوس تورین شد که در این تیم، موفقیتی در آن فصل کسب نکرده بود. آنچلوتی در یوونتوس نتوانست عنوان‌های ملی یا بین‌المللی مورد اتنظار را به دست آورد. وی برای این تیم جام یوفا اینترتوتو را درسال ۱۹۹۹ به ارمغان آورد و دوبار در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱، این تیم را به نایب قهرمانی سری A رساند. وی در تابستان سال ۲۰۰۱ به دلیل عدم کسب نتایج مطلوب، دوباره جایش را به مارچلو لیپی داد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرانک ریبری

افتخارات ورزشی

افتخارات به عنوان بازیکن در تیم ملی:
تیم سوم جهان (۱۹۹۰)

افتخارات به عنوان بازیکن در باشگاه:
قهرمان جام حذفی: ۱۹۸۰، ۱۹۸۱، ۱۹۸۴، ۱۹۸۶
قهرمانی سری آ: ۱۹۸۳، ۱۹۸۸، ۱۹۹۲
قهرمانی سوپرجام ایتالیا: ۱۹۸۸
قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا: ۱۹۸۹، ۱۹۹۰
قهرمانی سوپرجام اروپا: ۱۹۸۹، ۱۹۹۰
قهرمانی جام باشگاه‌های جهان: ۱۹۹۰

افتخارات به عنوان کمک مربی تیم ملی:
نایب قهرمان جهان در جام جهانی (۱۹۹۴) در آمریکا

افتخارات به عنوان مربی باشگاهی:
نایب قهرمان سری آ: ۱۹۹۷، ۲۰۰۰، ۲۰۰۱، ۲۰۰۵، ۲۰۰۶
قهرمان جام حذفی ایتالیا: ۲۰۰۳
قهرمان سری آ: ۲۰۰۴
قهرمان سوپرجام ایتالیا: ۲۰۰۴
نایب قهرمان سوپرجام ایتالیا: ۲۰۰۳
قهرمان جام یوفا اینترتوتو: ۱۹۹۹
نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰۰۵
قهرمان لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰۰۳، ۲۰۰۷
قهرمان سوپرجام اروپا: ۲۰۰۳، ۲۰۰۷
قهرمان جام باشگاه‌های جهان: ۲۰۰۷
نایب قهرمان جام باشگاه‌های جهان: ۲۰۰۳

جوایز و افتخارات کارلو آنچلوتی
– جایزه باشگاه فوتبال یوفا: مربی سال: ۲۰۰۳، ۲۰۰۷
– برترین مربی باشگاهی جهان: ۲۰۰۷
– ورد ساکر: مربی سال: ۲۰۰۳
– ای.اس. ام: مربی سال اروپا: ۲۰۰۷
– مربی سال ایتالیا: ۲۰۰۱، ۲۰۰۴

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کارلو آنچلوتی
1/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه