بیوگرافی برد فیدل

4 سال پیش
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی برد فیدل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 برد فیدل (به انگلیسی: Brad Fiedel) متولد ۱۰ مارس ۱۹۵۱ در نیویورک سیتی، یک آهنگساز فیلم است که بیشتر به عنوان سازندهٔ موسیقی متن فیلم‌های نابودگر و نابودگر ۲: روز داوری شناخته می‌شود.

زندگینامه برد فیدل

بیوگرافی برد فیدل

زندگی شخصی

او کارش را در این زمینه در اواخر دههٔ ۱۹۷۰ شروع کرد و به طور گسترده برای فیلم‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی کوچک موسیقی می‌نوشت تا اینکه جیمز کامرون او را استخدام کرد تا برای فیلم علمی تخیلی نابودگر موسیقی متن بسازد و در دههٔ ۱۹۸۰ و بعد از آن هم بر روی چندین فیلم موفق عمدتاً در ژانر اکشن و مهیج کار کرد و در استفاده از سازهای الکترونیک و سینتی سایزر پیشرو بود.

او برای سبک خاص موسیقی‌اش، استایل سینث‌سایزر-هِوی شهره است و بیشتر برای همکاری با جیمز کامرون برای ساخت موسیقی فیلم‌ ترمیناتور و دنباله‌ی تحسین‌شده‌ی آن ترمیناتور: روز قضاوت شناخته می‌شود. فیدل بیشتر بر روی فیلم‌های سبک علمی تخیلی، اکشن و ترسناک موسیقی کار کرده‌است و کارنامه‌ی او شامل فیلم‌هایی همچون شب وحشت (۱۹۸۵) و دنباله‌ی آن، مار و رنگین کمان، فولاد آبی، دروغ‌های حقیقی و جانی منومیک است.

تولد

برد فیدل در بِیویل، شهر نیویورک در لانگ آیلند بزرگ شد و از مدرسه‌ی بارلو فارغ‌التحصیل شد. بعد از کالج، او به یک آهنگساز محبوب و مترقی تبدیل شد. در دهه‌ی ۸۰ میلادی بر روی چندین فیلم موفق عمدتاً در ژانر اکشن و هیجان‌انگیز کار کرد و پیشگام استفاده از سینث‌سایزر و سازهای الکترونیکی در موسیقی فیلم بود. با این حال در اواخر دهه‌ی ۹۰ میلادی دیگر در این حرفه فعالیت نکرد. او همچنین نوازنده‌ی کیبورد Hall & Oates، گروه دونفره‌ی پاپ راک آمریکایی بود. فیدل حرفه‌ی موسیقی فیلم را در اواخر دهه‌ی ۷۰ به صورت گسترده با فیلم‌های تلویزیونی و به صورت جزیی با آثار سینمایی آغاز کرد تا اینکه جیمز کامرون او را برای ساخت موسیقی فیلم علمی تخیلی The Terminator در سال ۱۹۸۴ استخدام کرد که شروع مسیر موفقیت او بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دنیل ردکلیف

موسیقی دو فیلم اول مجموعه ترمیناتور (نابودگر) مشهورترین و موفق‌ترین آثار کارنامه‌ی برد فیدل هستند و موسیقی تمی که او برای مجموعه فیلم‌های ترمیناتور ساخت درخشان‌ترین اثر اوست. فیدل در دوره‌ی اوج فیلم‌های علمی تخیلی در دهه ۸۰ میلادی برای یکی از مشهورترین فرنچایزهای این سبک تمی ساخت که در تاریخ سینما ماندگار است. در فیلم اول این تم در تیتراژ آغازین فیلم و چند صحنه‌ی مهم دیگر با تمپوهای مختلف به کار رفت که شامل یک نسخه‌ی پیانو در صحنه‌ی عاشقانه فیلم و نسخه‌ای آرام‌تر در یکی از صحنه‌های احساسی بود.

ترمیناتور

دو‌ ویژگی بارز این ساخته‌ی برد فیدل “ملودی ساده فریبنده” و “موسیقی سینث‌سایزر فراموش‌نشدنی” آن است. این تم در کسر میزان ۱۳/۱۶ است در حالی‌که که قصد فیدل چیز ساده‌تری مانند ۷/۸ بود اما زمانی‌که داشت با تجهیزاتش بر روی این موسیقی کار می‌کرد این ریتم را پسندید و تصمیم گرفت آن را نگه دارد و حتی توجهی به اعداد نداشت چون او اصلاً نت‌نویسی برای موسیقی انجام نمی‌داد.

فیدل این موسیقی را برای صحنه‌ی فرار ریس و کانر از ایستگاه پلیس ساخته‌ بود چون برای این صحنه‌ی قهرمانانه مناسب به نظر می‌رسید که البته جیمز کامرون این موسیقی برای این صحنه رد کرد چون فکر می‌کرد که هیجان مخاطب را از دست می‌دهد. برد فیدل همین تم را برای فیلم دوم یعنی روز قضاوت به کار برد که کمی از تم اول مدرن‌تر و گیراتر است، جالب است بدانید که صدای فلز تکرار شونده که در این تم می‌شنوید با ضربه‌ی چکش به یک تابه‌ی چدنی تولید شده‌است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کینگ ویدور

فیلموگرافی

Deadly Hero (1975)
Playing for Time (1980, TV movie)
The Bunker (1981, CBS TV movie)
Night School (1981)
Just Before Dawn (1981)
Cocaine: One Man’s Seduction (1983, TV movie)
Eyes of Fire (1983)
Right of Way (1983, TV movie)
Calendar Girl Murders (1984, TV movie)
The Terminator (1984)
Fraternity Vacation (1985)
Fright Night (1985)
Compromising Positions (1985)
The Midnight Hour (1985)
Popeye Doyle (1986, TV movie)
Desert Bloom (1986)
Let’s Get Harry (1986)
The Big Easy (1986)
Nowhere to Hide (1987)
The Serpent and the Rainbow (1988)
Fright Night Part 2 (1988)
The Accused (1988)
True Believer (1989)
Immediate Family (1989)
Blue Steel (1990)
Plymouth (1991)
Blood Ties (1991, TV movie)
Terminator 2: Judgment Day (1991)
Gladiator (1992)
Straight Talk (1992)
The Real McCoy (1993)
Striking Distance (1993)
Blink (1993)
True Lies (1994)
Johnny Mnemonic (1995)
Rasputin: Dark Servant of Destiny (1996)
Mistrial (1996, TV movie)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی برد فیدل
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه