بیوگرافی جاس استون

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی جاس استون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جاس استون (به انگلیسی: Joss Stone) (زاده شده با نام جاسلین ایو استوکر (به انگلیسی: Joscelyn Eve Stoker) در ۱۱ آوریل ۱۹۸۷) خوانندهٔ سبک سول و بازیگر انگلیسی است.

زندگینامه جاس استون

بیوگرافی جاس استون

زندگی شخصی

استون با آلبوم مولتی-پلاتین جلسه‌های سول معروف شد. این آلبوم در سال ۲۰۰۴ یکی از نامزدهای جایزه مرکوری شد. آلبوم دوم وی که به مانند آلبوم اول به درجهٔ پلاتینی دست یافت عقل، بدن و روح نام داشت و در بریتانیا برای یک هفته در صد جدول پرفروش‌ترین آلبوم‌ها بود. تک‌آهنگ تو مرا داشتی نیز جز ۱۰ آهنگ برتر بود. هر دو آهنگ و آلبوم در جایزهٔ گرمی سال ۲۰۰۵ نامزد شدند، در حالی که خود جاس برای بهترین خواننده نامزد شده بود. او همچنین در نظرخواهی سالیانهٔ بی‌بی‌سی، صدای سال ۲۰۰۴، ۵ام شد. او جوان‌ترین خوانندهٔ زن برتانیایی است که در جدول پرفروش‌ترین آلبوم‌ها، رتبهٔ اول را کسب کرده‌است.

آلبوم سوم او معرفی جاس استون در مارس ۲۰۰۷ منتشر شده و با ردهٔ طلایی توسط انجمن صنعت ضبط موسیقی رده‌بندی شد. آلبوم آخر او مرا رنگ کن، آزاد! در ۲۰ اکتبر ۲۰۰۹ به بازار عرضه شد، که در ۱۰ آلبوم پرفروش هفته قرار گرفت ولی فروشش از همهٔ آلبوم‌های قبلی او کمتر بود.

در کل سابقهٔ هنری خود، او فروش جهانی بالغ بر ۱۱ میلیون آلبوم داشته‌است. سه آلبوم اول او در ایالات متحده ۲۷۷۲۰۰۰ بار به فروش رفته‌اند و دو آلبوم اولش در بریتانیا ۲ میلیون با خریداری شده‌اند. استون تاکنون ۲ بار برندهٔ جایزهٔ بریت و یک بار گرمی شده‌است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کاظم بلوچی
بازیگری

او بازیگری را هم با بازی در فیلم آرگون در سال ۲۰۰۶ آغاز کرد. در سریال‌های تلویزیونی نیز با بازی نقش آن کلیو در مجموعه تودورها، کار خود را شروع کرد.

فهرست آثار

درسال ۲۰۰۹

آلبوم‌های موسیقی
جلسه‌های سول (۲۰۰۳)
عقل، بدن و روح (سول) (۲۰۰۴)
معرفی جاس استون (۲۰۰۷)
مرا رنگ کن، آزاد! (۲۰۰۹)
ال‌پی۱ (۲۰۱۱)
جلسه‌های سول شماره ۲ (۲۰۱۲)
زمستان برای سول (۲۰۱۵)

سفر به ایران
وی در سوم ژوئیه ۲۰۱۹، برای اتمام تور جهانی خود به کشور ایران وارد شد ولی توسط پلیس ایران در فرودگاه کیش بازداشت و سپس دیپورت شد.

مشخصات کلی

تاریخ تولد: ۱۱ آوریل ۱۹۸۷ (سن ۳۳ سال)، دوور، بریتانیا
قد: ۱٫۷۸ متر
آلبوم‌ها: The Soul Sessions، Mind Body & Soul، Water for Your Soul
ملیت: بریتانیایی، انگلیسی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جاس استون
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه