بیوگرافی ریتا اورا

4 سال پیش
بیوگرافی ریتا اورا
2.5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی ریتا اورا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ریتا ساهاسیو اورا (به انگلیسی: Rita Sahatçiu Ora) (زادهٔ ۲۶ نوامبر ۱۹۹۰) که به‌طور حرفه‌ای با نام ریتا اورا (به انگلیسی: Rita Ora) شناخته می‌شود خواننده، ترانه‌سرا و بازیگر اهل انگلستان است.

زندگینامه ریتا اورا

بیوگرافی ریتا اورا

زندگی شخصی

وی در سال ۲۰۱۲ پس از همکاری با دی جی فِرش در آهنگ «Hot Right Now» به دنیای موسیقی شناخته شد. این آهنگ در چارت بریتانیا رتبه ۱ را کسب کرد و ۳ آهنگ بعدی او نیز به رتبه‌های خوبی در چارت‌ها دست یافتند. در ژانویه سال ۲۰۱۴ میلادی، او را یک طرح برای آدیداس طراحی کرد و نام تجاری اش را آدیداس اورجینالز اعلام کرد. دو سینگل از آلبوم دوم خود، “Your song” و “anywhere”، هر دو به بالای ۱۰ در سال ۲۰۱۷ انگلستان رسیدند. وی در سال ۲۰۱۸ در آهنگ «دختران» با خواننده‌هایی مثل چارلی ایکس‌سی‌ایکس، کاردی بی و بی بی رکسا همکاری کرد که این آهنگ جنجالی‌های زیادی در رابطه با دگرباشی برپا کرد. اهنگ جدید وی در سال ۲۰۲۰ how to be lonely می باشد.

اوایل زندگی

اورا در پریشتینا در کوزو امروزی به دنیا امد، پدر و مادر وی اصلیت آلبانیایی دارند. مادر وی یک روانپزشک و پدرش اقتصاد دان است. نام خانوادگی وی از کلمه ترکی، saatçi، یعنی “watchmaker” ایجاد شده بود، اما پدر و مادرش بعداً به Ora که در زبان البانیایی معنی «زمان» را دارد تغییر دادند تا راحت‌تر تلفظ شود. به دلیل آزار و اذیت‌هایی که در آلبانیا بود و پس از فروپاشی یوگسلاوی خانواده آن تصمیم به ترک یوگسلاوی (کوزو) گرفتند و هنگامی که وی یک ساله بود به انگلستان نقل مکان کردند. وی در غرب لندن بزرگ شد و از مدرسه تئاتر سیلویا یانگ فارغ التحصیل شد. برای اولین بار در ۱۶ سالگی آواز خواندن را تجربه کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سارا بهرامی

حرفه موسیقی

۲۰۰۷ – ۲۰۱۰ : شروع حرفه

اورا در لندن خوانندگی را آغاز کرد. در سال ۲۰۰۷ او را دو موسیقی از خود منتشر کرد اما اعتبار زیادی نداشتند. در سال ۲۰۰۸ سارا استنکت که با الی گلدینگ نیز کار کرده‌است، وی را تشویق به موسیقی انفرادی کرد و او برای یوروویژن مشغول به تحصیل شد. کمی بعد روک نیشن برای امضای قرار داد با وی تماس گرفت. همچنین در موزیک ویدیو جی زی و دریک حضور داشته‌است. در همین سال‌ها وی تصمیم به انتشار اولین آلبوم خود گرفت.

۲۰۱۱- ۲۰۱۳ : دستیابی به موفقیت

در سال ۲۰۱۱ او را فیلم‌هایی از خود بر روی یوتیوب آپلود کرد. این فیلم‌ها توجه دی‌جی فرش را جلب کرد، که در آن زمان به دنبال یک آواز زن برای آهنگش “Hot Right Now” بود. او را در تک آهنگش که در تاریخ ۱۲ فوریه ۲۰۱۲ منتشر شد، اولین بار در صفحه بریتانیا Singles Chart قرار گرفت. او ۳ تک آهنگ از اولین البوم خود منتشر کرد که هر سه به صورت متوالی رتبه برتر در چارت بریتانیا را بدست آوردند. وی در همین سال‌ها در Brit awards برنده نیز شد.

حرفه بازیگری

اورا برای اولین بار در یکی از قسمت‌های سریال درام بریتانیایی The Brief در ۱۳ سالگی ظاهر شد. مدتی بعد در سال ۲۰۰۴ در فیلم Spivs بازی کرد و در سال ۲۰۱۵ در مجموعه فیلم‌های پنجاه طیف خاکستری در نقش خواهر گری، میا ظاهر شد. ریتا امیدوار بود تا آهنگ اصلی این فیلم را او بخواند اما سم تیلور- وود وی را برای بازیگری میخواست.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی امبر هرد

مشخصات کلی

تاریخ تولد: ۲۶ نوامبر ۱۹۹۰ (سن ۲۹ سال)، پریشتینا
قد: ۱٫۶۶ متر
ملیت: کوزوویی، بریتانیایی، یوگسلاویایی
والدین: Vera Sahatçiu، Besnik Sahatçiu

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ریتا اورا
2.5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه