بیوگرافی تانیتا تیکارام

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی تانیتا تیکارام به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 تانیتا تیکارام (به انگلیسی: Tanita Tikaram) (زادهٔ ۱۲ آگوست ۱۹۶۹ در مونستر آلمان) خواننده و ترانه‌سرای فولک/پاپ انگلیسی است.

زندگینامه تانیتا تیکارام

بیوگرافی تانیتا تیکارام

زندگی شخصی

او بیشتر با آثاری هم‌چون «انحرافی در هشیاری من» و «عادت خوب» که هردو متعلق به اولین آلبوم او با نام Ancient Heart هستند شناخته‌شده‌است. تانیتا خواهر کوچک رامون تیکارام هنرپیشه‌است. از ویژگی‌های متمایز “تانیتا” می‌توان به صدای نیرومند و اشعار شاعرانه و تا حدی مبهم او اشاره کرد.

پدر تانیتا که افسر ارتش انگلستان بود اصالت هندی/فیجیایی داشت و مادرش مالزیایی تبار بود. خانوادهٔ تانیتا به‌خاطر شغل پدرش معمولاً در حال نقل و انتقال بودند و زمانی که او ۱۲ساله بود به انگلستان نقل‌مکان کردند. تانیتا از سنین نوجوانی ترانه‌سرایی را آغاز کرد و اولین اجرای‌اش را در ۱۷ سالگی و در کلوپی در شهر لندن برگزار کرد که کمی پیش‌تر نمونهٔ کارهای‌اش را برای آن‌ها فرستاده بود.

پس از آن‌که تانیتا در تلویزیون هم برنامه اجرا کرد موفق شد با کمپانی برادران وارنر قراردادی امضا کند و اولین آلبوم‌اش را در ۱۹ سالگی و با لیبل آن‌ها منتشر کرد. آلبوم Ancient Heart که در سال ۱۹۸۸ روانهٔ بازار شد به سرعت محبوب شد و در پی آن تانیتا به برگزاری یک تور جهانی پرداخت. آلبوم بعدی تانیتا که با نام The Sweet Keeper در سال ۱۹۹۰ منتشر شد موقعیت او را به‌عنوان یک هنرمند مستعد تثبیت کرد، آن‌چنان که دو آلبوم نه‌چندان موفق ‎(۱۹۹۱)‎ Everybody’s Angel و ‎(۱۹۹۲)‎ Eleven Kinds of Loneliness هم چندان به اعتبارش خدشه‌ای وارد نکردند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جمشید حیدری

مشخصات کلی این خواننده انگلیسی به شرح زیر است:

تاریخ تولد: ۱۲ اوت ۱۹۶۹ (سن ۵۰ سال)، مونستر، آلمان
فیلم: Solace
نامزد دریافت جایزه: جایزه بریت برای بهترین خوانندهٔ زن بریتانیایی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی تانیتا تیکارام
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه