بیوگرافی دایدو

4 سال پیش
بیوگرافی دایدو
3.6/5 - (8 امتیاز)

بیوگرافی دایدو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 فلورین کلاود دی بانیویل آرمسترانگ (زادهٔ ۲۵ دسامبر ۱۹۷۱)، که با نام حرفه‌ای دایدو (به انگلیسی: Dido) شناخته می‌شود، خوانندهٔ انگلیسی برندهٔ جایزهٔ بریت و نامزد جایزهٔ گرمی و آهنگ‌سازی است که تحت نامی که مادرش در کودکی به او داد فعالیت می‌کند.

زندگینامه دایدو

بیوگرافی دایدو

زندگی شخصی

مادر دایدو، کلر، یک شاعر فرانسوی و پدرش، ویلیام اُمَلی آرمسترانگ، ناشر ایرلندی و مدیر عامل سابق Sidgwick & Jackson بود.

او که به طور غیررسمی و به خاطر ملکهٔ افسانه‌ای قرطاجنه نام دایدو را گرفته بود، در مدارس ابتدایی تورن‌هیل، مدرسه شهر لندن برای دختران و مدرسه وستمینستر آموزش دید. به دلیل این‌که او در روز کریسمس متولد شده بود، ترجیحاً به پیروی از ملکهٔ بریتانیا در ۲۵ ژوئن، روز جشن تولد رسمی ملکهٔ انگلیس را جشن می‌گرفت.

بعد از این‌که او در سن پنج‌سالگی یک دستگاه ضبط صوت را از مدرسه ربود، والدین‌اش او را در مدرسه موسیقی گیلدهال در لندن انگلیس ثبت‌نام کردند. هنگامی که به سنین نوجوانی رسید، دایدو یاد گرفته بود که پیانو، رکوردر و ویولن را بنوازد. بعد از دوران نوجوانی‌اش و در زمانی که به عنوان یک وکیل ادبی کار می‌کرد، در برکبک، دانشگاه لندن به مطالعهٔ علم حقوق پرداخت؛ با این وجود او هیچ‌گاه این دوره را به پایان نبرد، و به جای آن تصمیم گرفت که به صورت تمام‌وقت، به موسیقی بپردازد. بعد از آموختن گیتار، دایدو توانایی‌هایش را در تور زندگی اجاره‌ای در سال ۲۰۰۴ به حاضران نشان داد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سارا لنکستر
آثار اولیه

در سال ۱۹۹۵، دایدو شروع به ضبط آهنگ‌های نمایشی کرد که همگی در مجموعه‌ای با نام Odds & Ends قرار گرفتند و به وسیلهٔ مدیریت نت‌ورک عرضه شدند. نت‌ورک، پس از همکاری‌های دایدو با فیتلس (دایدو به طور مشترک آهنگ‌ها را نوشت و آوازها را برای ترانه‌های آلبوم فراهم آورد، مانند «Flowerstand Man» و «Hem of His Garment») و اجرای رقص UK که به وسیلهٔ برادرش هدایت می‌شد مورد توجه آن‌ها قرار گرفت و با او قراردادی را امضا کردند.

این مجموعه در سال ۱۹۹۵به وسیلهٔ نت‌ورک روی سی‌دی عرضه شد و شامل ترکیبی از محصول‌های تمام‌شده و نسخه‌های نمایشی بود که بعداً آن‌ها را برای عرضهٔ آلبوم نخستین‌اش، فرشته نیستم (No Angel) منتشر شده در سال ۱۹۹۹ مورد توجه قرار داد. Odds & Ends موجب شد که دایدو مورد توجه آریستا رکوردز قرار گیرد و با او در ایالات متحده قراردادی را امضا کنند و با کمپانی ناشر برادرش، چیکی رکوردز موافقت‌نامه‌ای را برقرار کنند که مجدداً با او قرارداد برقرار کنند. یکی از ترانه‌هایی که در Odds & Ends وجود داشت، «Take My Hand» در همهٔ نسخه‌های فرشته نیستم به عنوان یک ترانهٔ اضافی قرار گرفت؛ «Sweet Eyed Baby» ریمیکس شد و به «Don’t Think of Me» تغییر نام داد، درصورتی که “Worthless” و “Me” به طور اختصاصی تنها در نسخهٔ ژاپنی عرضه شدند.

انتشار آلبوم فرشته نیستم

به محض انتشار آلبوم فرشته نیستم در سال ۱۹۹۹، بعد از ترویج این آلبوم، دایدو از نامزد خود که باب پیج نام داشت پس از هفت سال رابطه جدا شد. دایدو از طرفداران تیم آرسنال است و به طور منظم در هنگام بچگی با پدرش به دیدن مسابقات این تیم می‌رفت. دایدو در فوریه سال ۲۰۱۱ در وب سایت خودش اعلام کرد که او و همسرش رهان در انتظار بچه هستند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سپیده فارسی

مشخصات کلی بیوگرافی دایدو

تاریخ تولد:
۲۵ دسامبر ۱۹۷۱ (سن ۴۸ سال)، کنزینگتون
نام کامل:
Florian Cloud de Bounevialle O’Malley Armstrong
فیلم:
ئی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی دایدو
3.6/5 - (8 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه