بیوگرافی ایمی واینهاوس

4 سال پیش
4/5 - (4 امتیاز)

بیوگرافی ایمی واینهاوس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 اِیمی جید واینهاوس (به انگلیسی: Amy Jade Winehouse) (زادهٔ ۱۴ سپتامبر ۱۹۸۳ – درگذشته ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۱) خواننده و ترانه‌سرای بریتانیایی بود که با ترکیب الکترونیک سبک‌های موسیقی جاز، سول، ریتم و بلوز شناخته می‌شد.

زندگینامه ایمی واینهاوس

بیوگرافی ایمی واینهاوس

زندگی شخصی

با پخش خبر کشف جسد ایمی واینهاوس، آهنگساز و خواننده ۲۷ ساله موسیقی «ریتم و بلوز» Rythem & Blues بریتانیایی در خانه مسکونی اش در شمال لندن به دلایلی هنوز نامعلوم، دومسئله مشخص است: اول آن که دنیای موسیقی یکی از پرشورترین و روح دار ترین صداهای خود را از دست داد و دوم آن که این تراژدی بود که هیچکس از وقوع آن شگفت زده نشد. چرا که «واینهاوس» در طول زندگی کوتاه خود همواره به دلیل مشکلات اعتیاد به مواد مخدر و الکل در منظر عموم بود و حتی خود او این مشکلات را در ترانه معروفی به نام «ری هب» Rehab مطرح کرده بود.

ایمی واینهاس درطول زندگی کوتاه اما رنگارنگ خود با بسیاری از عوامل منفی از جمله اعتیاد، بیماری بی اشتهایی یا «آنارکسیا» Anorexia و یک زندگی پرتلاطم و پرآشوب مبارزه کرد.

مبارزه با اعتیاد

چند سال پیش وقتی یک کمپانی صفحه پرکنی به «ایمی واینهاوس» گفت که او به یک کلینیک ترک اعتیاد احتیاج دارد، این هنرمند با ساختن ترانه ای به نام «نه، نه، نه» No, No, No به آن ها پاسخ داد اما مدت کوتاهی پس از این واقعه تقریبا همه هواداران «واینهاوس» متوجه شدند که وی با مشکلات جدی اعتیاد به مواد مخدر و الکل درکلنجار است. او در اغلب موارد در شرایط مستی و استفاده از مواد مخدر دست به اجرای برنامه می زد و حتی یک بار نیز با حالت تهوع صحنه را ترک کرد. «ایمی» بارها به دلیل استفاده از مواد مخدر و الکل بستری شد و نشریات خبرپراکنی هنری به طور روزانه اخبار و شایعاتی را در اطراف او منتشر و پخش می کردند.

ایمی واینهاوس به این مشکلات واقف بود و بارها کوشید تا دست به ترک اعتیاد بزند و در کلینیک های مخصوص اقدام به این عمل نمود. در سال ۲۰۰۹ «میچ» پدر «ایمی» که در فرصت های گوناگون موارد ناراحتی خود را از شرایط اعتیاد دخترش اعلام کرده بود به خبرنگاران گفت که تلاش های «ایمی» در راه رسیدن به بهبودی بی ثمر است چرا که «مصرف الکل پس از طی دوران بهبودی در درمانگاه های مخصوص مثل قدمی است که ایمی به عقب برمی دارد و هربار او را به جای اول بازمی گرداند.»

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ریس ویترسپون
بیماری ریوی خطرناک

چندی بعد «میچ» اعلام کرد که دخترش مراحل اول «امفیزم» یا بیماری ریوی خطرناکی که بعدها تبدیل به سرطان می شود را می گذراند. در سال ۲۰۰۷ «ایمی واینهاس» و شوهرش (در آن زمان) در «نوروژ» به دلیل حمل ماری جوآنا دستگیر شدند. بعدها «ایمی» ضمن شرکت در یک مصاحبه تلویزیونی یک ساعته به نوعی اقرار کرد که از مشکل اعتیاد رنج می برد و یک بار هم به نشریه موسیقی «رولینگ استون» گفته بود: «من بی ملاحظه ام و بدون آنکه فکر کنم دست به هرکاری می زنم!»

با این وجود «لیلی آلن» خواننده و یکی از دوستان نزدیک «ایمی واینهاوس» درباره او گفته بود: «من ایمی را خوب می شناسم. او خیلی با آنچه مردم درباره او فکر می کنند فرق دارد. درسته که او بعضی وقتها دیوونه بازی درمیاره، اما اون خیلی باهوشه، بی نهایت شوخ طبعه و درنهایت میتونه از عهده همه چیز بربیاد.»

مشکلات سلامتی جسمانی

حتی پیش ازآن که معروفیت جهانی در بیست سالگی باعث شود تا مشکل استفاده از مواد مخدر و الکل «ایمی واینهاوس» چند برابرشود او در نوجوانی با مشکلات سلامتی دیگری هم روبرو بود. از جمله بیماری «آنورکسیا» یا نخوردن غذا تا حد به پوست و استخوان تبدیل شدن، بیماری افسردگی شدید روحی و عادت زیانبار «کاتینگ» Cutting بیماری که ضمن آن شخص با تیغ یا چاقو روی دست و پا و سایرنقاط بدن خود جراحاتی ایجاد می کند که به خونریزی موضعی می انجامد. این بیماری ها و انعکاس دائمی عکس ها و صحنه هایی از آن ها در نشریات شایعه ساز باعث شده بود که هواداران بی شمار «ایمی واینهاوس» همواره نگران وضعیت جسمانی او و این که او چه بلای دیگری برسرخود خواهد آورد باشند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محسن بهرامی

استفاده بیش ازحد از الکل گاه موجب می شد تا «واینهاوس» دست به اعمال غیر منطقی بزند از جمله پریدن بین جمعیت تماشاگر در یکی از کنسرت هایش و مشت زدن به صورت یکی از هوادارانش.

زندگی عاشقانه ایمی واینهاوس

عشق عمیق و طولانی مدت «ایمی واینهاوس» به معشوق و شوهر سابقش «بلیک فیدلر سویل» هم از جنبه های پراضطرابی برخوردار بود. برخی از معروف ترین ترانه های این خواننده از جمله آلبوم برنده پنج جایزه گرمی «بازگشت به سیاهی» Back In Black نتیجه جدایی از «بلیک» به شمار می رود. مردی که «ایمی» در سال ۲۰۰۷ به صورت محرمانه با او ازدواج کرد.

اما این زندگی مشترک هم نتوانست به زندگی پرتلاطم «ایمی واینهاوس» آرامشی هرچند کوتاه مدت ببخشد. اخبار و عکس هایی از دعواهای این زوج در نشریات نشان دهنده روابط تند و سخت و حتی خشونت بار بین این دو بود. «بلیک» بعدها به خاطر کتک زدن یک متصدی «بار» در یک رستوران به مدت یک سال به زندان رفت. چندی پس از آزادی از زندان در سال ۲۰۰۹ «بلیک» و «ایمی» از هم جدا شدند. واینهاوس در این مورد گفته بود: «تمام زندگی مشترک ما بر روی موضوع استفاده از مواد مخدر پایه ریزی شده بود!»

خانواده

«میچ واینهاوس» پدر ایمی که خود یک موسیقی دان «جاز» حرفه ای است به تازگی یکی از برنامه های موسیقی خود در نیویورک را لغو و به لندن پرواز کرده بود تا بتواند به امور سلامتی و حالت پریشان دخترش رسیدگی کند. او بارها با خبرنگاران درباره اعتیاد «ایمی» به هروئین، کوکائین و الکل صحبت کرده بود. این درحالی بود که مدیران روابط عمومی «ایمی واینهاوس» از صحبت درباره اینگونه مشکلات او طفره می رفتند. میچ گفته بود که دخترش از بیماری های مختلف و خیلی جدی رنج می برد: «اما بزرگ ترین ترس من از این است که او جانش را نه به خاطر مواد مخدر اما به دلیل بیماری ریوی از دست بدهد. بیماری که نه به طور ناگهانی بلکه در مدتی طولانی و همراه با درد و زجر او را خواهد کشت.»

مطلب مرتبط:  بیوگرافی امبر تمبلین
مشکلات ماه های اخیر در زندگی ایمی واینهاوس

همین ماه گذشته بود که ایمی واینهاوس ناگهان اعلام کرد که حالش خوب نیست و کنسرت خود در صربستان را لغو کرد. ویدیویی که از آخرین اجرای او درکنسرتی در «بلگراد» گرفته شده به خوبی این موضوع را نشان می دهد. ایمی ضمن اجرای برنامه دراین کنسرت گیج و مست به نظر می آید. او نمی تواند سرجایش بایستد و کلام های ترانه هایش را فراموش کرده است. جمعیت از این وضعیت ناراحت شده و او را «هو» می کند. معلوم نیست که آیا او واقعا مست بوده یا مریض؟ اما آنچه که مشخص است این است که «ایمی واینهاوس» نتوانست در طول زندگی کوتاه و پرتلاطم خود ارواح پلید و اهریمنی را از خود دور کند اما دوستداران موسیقی پرطرفدارش امیدوارند که امروز روح او بتواند بالاخره به آرامشی که در دوران حیاتی غم انگیزنتوانست به آن دست یابد برسد.

اثرشناسی

آلبوم‌های استودیویی

بی پرده (۲۰۰۳)
بازگشت به سیاهی (۲۰۰۶)
اجراهای زنده

گفتم به تو که آشفته‌ام (لندن ۲۰۰۷)
اجرای زنده در بی‌بی‌سی (۲۰۱۱)
فیلم‌شناسی
ایمی (فیلم ۲۰۱۵)

مشخصات کلی

تاریخ تولد: ۱۴ سپتامبر ۱۹۸۳، Chase Farm Hospital، انفیلد تاون، بریتانیا
تاریخ مرگ: ۲۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۱، کمدن تاون، لندن، بریتانیا
قد: ۱٫۵۹ متر
همسر: بلَک فیلدر سیویل (ازدواج ۲۰۰۷–۲۰۰۹)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ایمی واینهاوس
4/5 - (4 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه