بیوگرافی زبیگنیف پرایزنر

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی زبیگنیف پرایزنر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 زبیگنیف پرایزنر زادهٔ ۲۰ مه ۱۹۵۵ از بزرگ‌ترین آهنگسازان لهستان است.

زندگینامه زبیگنیف پرایزنر

بیوگرافی زبیگنیف پرایزنر

زندگی شخصی

او به ویژه به دلیل همکاری‌هایش با کریستوف کیشلوفسکی و ساخت آهنگ برای فیلم‌های وی شناخته می‌شود. پرایزنر بعد از ازدواج از نام خانوادگی همسرش استفاده می‌کند.

مهم‌ترین موسیقی فیلم‌های ساخته شده توسط پرایزنر عبارت‌اند از:

۱۹۸۸ تا ۱۹۸۹ – ده فرمان (سریال تلویزیونی)
۱۹۹۱ – زندگی دوگانه ورونیک
۱۹۹۳ – سه‌رنگ:آبی
۱۹۹۴ – سه‌رنگ:سفید
۱۹۹۴ – سه‌رنگ:قرمز

زندگی
پرایزنر در رشته تاریخ و فلسفه تحصیل کرد و هیچ‌گاه به طور رسمی موسیقی نیاموخت، بلکه با گوش کردن به آثار موسیقی و تلاش برای اجرای آنها، موسیقی را به شکل خودآموز یادگرفت.

سبک آهنگسازی پرایزنر نو رومانتیسیسم است.

زبیگنیف پرایزنر (زاده ۲۰ می ۱۹۹۵ با نام زبیگنیف آنتونی کوالسکی) آهنگ‌ساز لهستانی برجسته موسیقی فیلم است، او بیشتر با آثارش برای کارگردان مشهور لهستانی کریشتوف کیشلوفسکی شناخته می‌شود. زبیگنیف پرایزنر در بیلسکو بیاوا یکی از شهرهای جنوبی لهستان متولد شد و در دانشگاه کراکوف به تحصیل تاریخ و فلسفه پرداخت. هیچ وقت به صورت رسمی موسیقی را فرا نگرفت و خود با گوش دادن و بازنویسی (تنظیم مجدد) اجزا از قطعات موسیقی، آن را آموخت. او به موسیقی دوره رمانتیک از جمله پاگانینی و ژان سیبلیوس علاقه بسیاری داشت که بر موسیقی بسیار تاثیرگذار بوده‌اند.

کریشتوف کیشلوفسکی

پرایزنر بیشتر با آثاری که برای فیلم‌های کارگردانی شده توسط کریشتوف کیشلوفسکی ساخته‌ شناخته می‌شود که مشهورترین همکاری‌های آن‌ها فیلم‌های “زندگی دوگانه ورونیکا” محصول ۱۹۹۱ و “سه‌گانه سه‌ رنگ” است. پس از همکاری با کیشلوفسکی در سه‌ رنگ: آبی، پرایزنر توسط کارگردان و تهیه‌کننده برجسته، فرانسیس فورد کاپولا برای ساختن موسیقی فیلم باغ مخفی (The Secret Garden 1996) که توسط آگنیشکا هولاند لهستانی کارگردانی می‌شد استخدام شد. اگرچه پرایزنر بیشترین ارتباط و همکاری را با کیشلوفسکی داشته ولی با چند کارگردان دیگر هم کار کرده‌است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اصغر حیدری

او یک جایزه سزار را برای فیلم فرانسوی الیزا (Élisa) به کارگردانی ژان بکر برده‌است. او چند جایزه دیگر هم برده‌است از جمله یک جایزه سزار دیگر در سال ۱۹۹۴ برای فیلم سه رنگ: قرمز و یک خرس نقره‌ای در ۴۷امین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در سال ۱۹۹۷ برای فیلم The Island on Bird Street را برنده شده‌است. او دو بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب برای فیلم‌های Three Colors: Blue در ۱۹۹۳ و At Play in the Fields of the Lord در ۱۹۹۹ شده‎‌است.

آلبوم Requiem for My Friend

در سال ۱۹۹۸ آلبوم Requiem for My Friend (مرثیه‌ای برای دوستم) که اولین اثر بزرگ غیر موسیقی فیلم پرایزنر بود منتشر شد. که در اصل قرار بود یک اثر روایی به نویسندگی کشیشتف پیسیویچ و کارگردانی کیشلوفسکی باشد که پس از مرگ کیشلوفسکی به یادبودی برای این کارگردان تبدیل شد. قطعه Lacrimosa از این کار در فیلم درخت زندگی (The Tree of Life) به کارگردانی ترنس مالیکو قطعه Dies Irae در فیلم زیبایی بزرگ (The Great Beauty) به کارگردانی پائولو سورنتینو و فصل دوم سریال تاج (The Crown) به کار رفته‌است.

پرایزنر موسیقی تم مستند People’s Century را ساخته‌ که مستند ۲۶ قسمتی محصول مشترک شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی انگلستان و سبکه تلویزیونی پی‌بی‌اس ایالات متحده در ۱۹۹۴ است. او همچنین با کارگردان دانمارکی، توماس وینتربرگ در فیلم It’s All About Love محصول ۲۰۰۳ همکاری کرده‌است. پرایزنر کار ارکستراسیون آلبوم سال ۲۰۰۶ دیوید گیلمور، گیتاریست انگلیسی با عنوان On An Island و همچنین کار ارکستراسیون اجرای زنده گیلمور در کارخانه کشتی‌سازی گدانسک (Live in Gdańsk) و رهبری ارکستر فیلارمورنیک بالتیک در این برنامه را در سال ۲۰۰۸ برعهده داشته‌است. سکوت، شب و رویاها (Silence, Night and Dreams) اثری در مقیاس بزرگ برای ارکستر، گروه کر و تک‌نوازان بر اساس نوشته‌های کتاب ایوب از زبیگنیف پرایزنر است که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی میا گاث
آثار

ارکستری

Silence, Night and Dreams (2007)
Requiem for my friend (1998)
Life (1998)

سولو

۱۰ قطعه ساده برای پیانو (۲۰۰۰)

فیلم

Sportsman of the Century (2006)
The Beautiful Country (2004)
SuperTex (2003)
Kolysanka (2003)
Strange Gardens (2003)
It’s All About Love (2003)
Between Strangers (2002)
Weiser (2001)
Aberdeen (2000)
Dreaming of Joseph Lees (1999)
The Last September (1999)
The Island on Bird Street (1997)
FairyTale: A True Story (1997)
Foolish Heart (1996)
Élisa (1995)
Feast of July (1995)
Three Colors: Red (1994)
When a Man Loves a Woman (1994)
Three Colors: White (1994)
Kouarteto se 4 kiniseis (1994)
Mouvements du désir (1994)
On the Edge of the Horizon (1993)
The Secret Garden (1993)
Three Colors: Blue (1993)
Damage (1992)
Olivier, Olivier (1992)
Zwolnieni z zycia (1992)
At Play in the Fields of the Lord (1991)
The Double Life of Véronique (1991)
Eminent Domain (1991)
Europa Europa (1990)
Ostatni dzwonek (1989)
Kocham kino (1988)
Dekalog (1988-9)
A Short Film About Love (1988)
A Short Film About Killing (1988)
To Kill a Priest (1988)
Ucieczka (1987)
The Lullabye (1987)
Przez dotyk (1986)
Lubie nietoperze (1986)
Bez konca (1985)
Prognoza pogody (1981)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی زبیگنیف پرایزنر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه