بیوگرافی کارن آلن

4 سال پیش
بیوگرافی کارن آلن
4.5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی کارن آلن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 کارن جین آلن (انگلیسی: Karen Jane Allen؛ زاده ۵ اکتبر ۱۹۵۱) هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۷۸ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.

زندگینامه کارن آلن

بیوگرافی کارن آلن

زندگی شخصی

کارن آلن نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۵۷ در ۲۷ سالگی در فیلم خانه حیوانات به کارگردانی جان لندیس بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم مهاجمان صندوق گمشده، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای کارن آلن محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون جان بلوشی، تام هولس، Stephen Furst و مارک متکلف را تجربه کرد.

کارن آلن در سال ۱۳۶۰ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم کارن آلن در این سال، بازیگری در فیلم مهاجمان صندوق گمشده به کارگردانی استیون اسپیلبرگ محسوب می‌شود.

فیلم مهاجمان صندوق گمشده

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی کارن آلن بازی در فیلم مهاجمان صندوق گمشده بوده است. کارن آلن سال ۱۳۶۰ در ۳۰ سالگی در فیلم مهاجمان صندوق گمشده نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با استیون اسپیلبرگ همکاری داشته است. کارن آلن توانست با بازی در فیلم مهاجمان صندوق گمشده تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر هریسون فورد، Paul Freeman، Ronald Lacey و John Rhys-Davies بر تجارب او افزود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پرهام ابراهیمی

کارن آلن علاوه‌بر فیلم مهاجمان صندوق گمشده، سال ۱۳۸۷ در ۵۷ سالگی در فیلم ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین نیز بازی کرده است. کارن آلن این‌بار با استیون اسپیلبرگ یعنی کارگردان فیلم ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین و هنرمندانی چون هریسون فورد، کیت بلانشت، Shia LaBeouf و ری وینستون همکاری داشت.

در این سال‌ها کارن آلن با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران پیتر ریجرت با ۲ مرتبه، هریسون فورد با ۲ مرتبه، Brandon Quintin Adams با ۲ مرتبه و Wil Horneff با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با کارن آلن داشته‌اند.

فیلم‌شناسی

خانه حیوانات (۱۹۷۸)
گشت زنی (۱۹۸۰)
مهاجمان صندوق گمشده (۱۹۸۱)
استارمن (۱۹۸۴)
باغ وحش شیشه‌ای (۱۹۸۷)
تراشکاری (۱۹۹۲)
مالکوم ایکس (۱۹۹۲)
پادشاه تپه (۱۹۹۳)
کاملاً طوفانی (۲۰۰۰)
در اتاق خواب (۲۰۰۱)
ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین (۲۰۰۸)

مشخصات کلی

تاریخ تولد: ۵ اکتبر ۱۹۵۱ (سن ۶۸ سال)، کارولتون، ایلینوی، آمریکا
همسر: کیل براون (ازدواج ۱۹۸۸–۱۹۹۸)
آموزش: DuVal High School (۱۹۶۹)، دانشگاه جرج واشینگتن، Fashion Institute of Technology، موسسهٔ فیلم و تئاتر لی‌ استراسبرگ
کودکان: نیکولاس براون
کتاب‌ها: Orphan Drugs: A Bibliography of Publications about Drugs of Limited Commercial Value

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کارن آلن
4.5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه