بیوگرافی باتیستا فارینا

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی باتیستا فارینا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 باتیستا فارینا یکی از نام‌های آشنا در صنعت خودروسازی و خصوصا طراحی بدنه‌ی خودرو است. پینین‌فارینا، شرکت خودروسازی است که به‌عنوان میراث او شناخته می‌شود.

زندگینامه باتیستا فارینا

بیوگرافی باتیستا فارینا

زندگی شخصی

باتیستا (پینین) فارینا مؤسس شرکت خودروسازی کارتزریا پینین‌فارینا است که با نام Pinninfarina شناخته می‌شود. نام این صنعتگر ایتالیایی با طراحی بسیاری از خودروهای مدرن پس از جنگ جهانی گره خورده است. او شرکت Carrozeria Pinin Farina را در سال ۱۹۳۰ تأسیس کرد.

فارینا طراح بسیاری از خودروهای مدرن معاصر را بر عهده داشته و آخرین خودروی طراحی‌شده توسط او، آلفا رومئو اسپایدر ۱۶۰۰ بوده است. باتیستا فارینا در سوم آوریل سال ۱۹۶۶ از دنیا رفت. پسرش سرجیو تا سال ۲۰۱۲ مدیریت شرکت را بر عهده داشت و در سوم جولای آن سال از دنیا رفت. در حال حاضر ریاست هیئت مدیره‌ی شرکت پینین‌فارینا بر عهده‌ی پائولو پینین‌فارینا است و سیلویو آنگوری نیز به‌عنوان مدیرعامل مشغول به کار است. طبق آخرین آمار، این شرکت تا سال ۲۰۱۶ دارای ۵۷۸ نفر کارمند بوده است.

تولد و سال‌های ابتدایی فعالیت

باتیستا فارینا متولد دوم نوامبر سال ۱۸۹۳ در شهر تورین منطقه‌ی کورتانتزه ایتالیا است. البته در قوانین تقسیم‌بندی جغرافیایی ایتالیا، به این منطقه کومونه می‌گویند. کومونه زیرمجموعه‌ی استان در تقسیمات ارضی است. او دهمین فرزند از خانواد‌ه‌ای با ۱۱ فرزند بود و نام مستعار پینین (به معنای کوچک‌ترین برادر در زبان پیدمونتی) برای او انتخاب شده بود.

باتیستا از ۱۲ سالگی در فروشگاه بدنه‌ی اتومبیل برادرش، جیووانی مشغول به کار شد و علاقه‌اش به صنعت خودروسازی در همین دوران شکل گرفت. نام شرکت برادرش، Stabilimenti Industriali Farina بود. باتیستا در ۱۷ سالگی توانست طرحی برای خودروی شرکت فیات با نام فیات زیرو ثبت کند. مؤسس فیات، جیووانی آنجلی از او در مورد طرحش پرسید و باتیستا عنوان کرد که طراحی خودش را بیش از طرح پیشنهادی فیات می‌پسندد. این اعتمادبه‌نفس و علاقه‌ی زیاد به طرح شخصی، جایزه‌ی کمیسیون طراحی فیات را به باتیستا رساند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی والتر کوهن
جنگ جهانی اول

او در خلال جنگ جهانی اول به‌صورت شخصی مدیریت تولید هواپیماهای آموزشی Aviac را بر عهده داشت و به همین خاطر از نیروی هوایی کشورش، تقدیرنامه دریافت کرد. او مدتی طولانی در شرکت برادرش کار کرد و پس از کسب تجربه، به طراحی اتومبیل‌های خودش مشغول شد.

در سال ۱۹۲۰، فارینا به آمریکا سفر کرد تا علاوه بر گردشگری، صنایع پیشرفته‌ی آن‌ها را نیز مورد مطالعه قرار دهد. او در شهر دیترویت با هنری فورد دیدار کرد. فورد از او خواست که در آمریکا بماند و برای شرکت فورد موتور کار کند؛ اما فارینا ترجیح داد به کشورش بازگردد و در آنجا مشغول به فعالیت شود. به هر حال سفر او به آمریکا دستاوردهای خوبی برایش داشت. مشاهده‌ی زندگی رو به رشد آمریکایی‌ها او را بر آن داشت که مسیر زندگی‌اش را با تلاش بیشتری پیش ببرد و برای رسیدن به موفقیت، تلاشی مضاعف داشته باشد.

باتیستا پس از بازگشت از آمریکا ازدواج کرد و فرزندانش جیانا و سرجیو در سال‌هاس ۱۹۲۲ و ۱۹۲۶ متولد شدند. او در مسابقات اتومبیلرانی نیز شرکت می‌کرد. باتیستا در مسابقه‌ی آئوستا-گرن سن برناردو که در سال ۱۹۲۱ برگزار شد، مقام اول را کسب کرد. رکورد او در این مسابقه به مدت ۱۱ سال پابرجا ماند. باتیستا در خلال مسابقات اتومبیلرانی با اشخاص مشهور و صاحب نفوذی همچون وینچنزو لانسیا نیز دیدار داشت.

تغییر نام

فارینا در سال ۱۹۶۱ به‌طور رسمی نامش را به باتیستا پینین‌فارینا تغییر داد. او از نام مستعاری که در کودکی برایش انتخاب کرده بودند لذت می‌برد و آن را به‌صورت رسمی به نام خانوادگی‌اش اضافه کرد. او در همین سال و پس از ۵۰ سال فعالیت، مدیریت شرکتش را به پسرش سرجیو و دامادش رنزو کارلی واگذار کرد. البته مشاوره‌ی او پس از این انتقال قدرت نیز ادامه داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ژآن باپتیست ون هلمونت

باتیستا پینین فارینا در سال‌های آخر عمرش به سفر، فیلمسازی و فعالیت‌های فرهنگی و خیرخواهانه مشغول بود. در کنار تمام افتخارات، او کلید افتخاری شهر دیترویت را نیز دریافت کرد.

آخرین اتومبیل طراحی‌شده توسط فارینا، آلفا رومئو اسپایدر ۱۶۰۰ بود که در نمایشگاه اتومبیل ژنو در سال ۱۹۶۶ به نمایش گذاشته شد. باتیستا کمتر از یک ماه بعد و در سوم آوریل در سن ۷۲ سالگی از دنیا رفت. نام او در سال ۲۰۰۴ به تالار افتخارات صنعت خودروسازی اضافه شد.

مشخصات کلی

تاریخ تولد:

۲ نوامبر ۱۸۹۳، تورین، ایتالیا
تاریخ مرگ:

۳ آوریل ۱۹۶۶، لوزان، سوئیس
خواهر و برادر:

Giovanni
کودکان:

سرجو پینینفارینا
نوه:

آندریا پینینفارینا، پائولو پینینفارینا
تاریخ تأسیس سازمان:

پینینفارینا

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی باتیستا فارینا
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه