بیوگرافی جیلین اندرسون

4 سال پیش
بیوگرافی جیلین اندرسون
Rate this post

بیوگرافی جیلین اندرسون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جیلین آندرسون (به انگلیسی: Gillian Anderson) (زاده ۹ اوت ۱۹۶۸) بازیگر آمریکایی-بریتانیایی، دارای درجهٔ افتخاری «افسر رتبهٔ امپراتوری بریتانیا» و از چهره‌های مشهور هالیوود است.

زندگینامه جیلین اندرسون

بیوگرافی جیلین اندرسون

زندگی شخصی

جیلین اندرسون نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۷۱ در ۲۴ سالگی در فیلم The Turning به کارگردانی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال هانیبال، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای جیلین اندرسون محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون کارن آلن، Raymond J. Barry، Michael Dolan و Tess Harper را تجربه کرد.

جیلین اندرسون در سال ۱۳۹۲ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در ۳ فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم جیلین اندرسون در این سال، بازیگری در سریال هانیبال، فیلم I’ll Follow You Down به کارگردانی Richie Mehta و فیلم Mr. Morgan’s Last Love به کارگردانی Sandra Nettelbeck محسوب می‌شود.

جیلین اندرسون سال ۱۳۹۲ در ۴۵ سالگی در سریال هانیبال نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. جیلین اندرسون توانست با بازی در سریال هانیبال تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر Hugh Dancy، مدس میکلسن، Caroline Dhavernas و لارنس فیشبرن بر تجارب او افزود.

جیلین اندرسون علاوه‌بر سریال هانیبال، سال ۱۳۷۲ در ۲۵ سالگی در سریال پرونده های ایکس نیز بازی کرده است. جیلین اندرسون این‌بار با یعنی کارگردان سریال پرونده های ایکس و هنرمندانی چون دیوید دوکاونی و Mitch Pileggi همکاری داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ابی لی کرشا

در این سال‌ها جیلین اندرسون با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران Mitch Pileggi با ۳ مرتبه، دیوید دوکاونی با ۳ مرتبه، یوریکو ایشیدا با ۲ مرتبه و سایمن مک برنی با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با جیلین اندرسون داشته‌اند.

فیلم‌شناسی

تراشکاری (۱۹۹۲)
پرونده‌های ایکس (مجموعه تلویزیونی، اکنون-۱۹۹۳)
پرونده‌های مجهول (۱۹۹۸)
آخرین پادشاه اسکاتلند (۲۰۰۶)
چگونه دوستان را از دست بدهیم و مردم را غریبه کنیم (۲۰۰۸)
بوگی ووگی (۲۰۰۹)
جانی اینگلیش دوباره متولد می‌شود (۲۰۱۱)
خواهر (۲۰۱۲)
آخرین عشق آقای مورگان (۲۰۱۳)
خانه پیروزی (۲۰۱۳)
هانیبال (مجموعه تلویزیونی، ۲۰۱۵-۲۰۱۳)
سقوط (مجموعه تلویزیونی، ۲۰۱۶-۲۰۱۳)
جنگ و صلح (مجموعه تلویزیونی، ۲۰۱۶)

مشخصات کلی

تاریخ تولد: ۹ اوت ۱۹۶۸ (سن ۵۱ سال)، شیکاگو، ایلینوی، آمریکا
قد: ۱٫۶ متر
فیلم: پرونده‌های مجهول، The X-Files: I Want to Believe
همسر: جولیان اوزن (ازدواج ۲۰۰۴–۲۰۰۷)، کلاید کلوتس (ازدواج ۱۹۹۴–۱۹۹۷)
کودکان: پایپر مارو کلوتس

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جیلین اندرسون
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه