بیوگرافی آن بنکرافت

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی آن بنکرافت به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 آنا ماریا لوئیزا ایتالیانو (به انگلیسی: Anna Maria Louisa Italiano) با نام هنری آن بنکرافت (به انگلیسی: Anne Bancroft) (زاده ۱۷ سپتامبر ۱۹۳۱ – درگذشته ۶ ژوئن ۲۰۰۵) هنرپیشه آمریکایی و از هنرمندان مکتب بازیگری متد بود.

زندگینامه آن بنکرافت

بیوگرافی آن بنکرافت

زندگی شخصی

آنا ماریا لوئیزا ایتالیانو، در ۱۷ سپتامبر ۱۹۳۱ در محله برانکس نیویورک به دنیا آمد همیشه شوق بازیگری داشت و در سن پائین با نام «ان مارنو» کار بازیگری در نمایش‌های زنده تلویزیونی را شروع کرد. در جوانی تحت تعلیم لی استراسبورگ در «آموزشگاه متد اکتینگ» قرار گرفت. ابتدا در نمایش‌های زنده تلویزیونی به بازی پرداخت و سپس به هالیوود رفت.

وقتی در سال‌های ۱۹۵۰ کار بازیگری سینما را شروع کرد. تهیه‌کننده‌ها که نام هُنری “آن مارنو’ را غیر آمریکایی تشخیص داده بودند اسامی دیگری به او پیشنهاد کردند. خود او می‌گفت اسم بنکرافت را انتخاب کرد چون آوای پر تشخصی داشته‌است. بازی در فیلم را از سال ۱۹۵۲ و در فیلم لطفاً مزاحم نشوید (در مقابل مریلین مونرو) آغاز کرد. او در سال ۱۹۵۸، در نمایش برادوی به نام دو نفر برای اله‌کلنگ در مقابل هنری فوندا بازی کرد و موفق به دریافت جایزه تونی برای این بازی شد.

علیرغم تعداد اندک فیلم‌هایی که در سال‌های دهه شصت میلادی بازی کرد در همین سال‌ها سه بار نامزد جایزه اسکار شد. او پنج بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد و سرانجام در سال ۱۹۶۲ برای بازی در نقش آن سالیوان جوان در فیلم معجزه‌گر (آرتور پن) برندهٔ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد. در زمان برگزاری مراسم اسکار، او برای بازی در نمایشی به تئاتر برادوی رفته بود و جوان کرافورد از طرف او تندیس را گرفت و بعداً به او مسترد کرد. او همچنین به خاطر این نقش برندهٔ جایزهٔ بفتا نیز شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جرج انتایل
ازدواج

آن بنکرافت در ۵ اوت ۱۹۶۴ با مل بروکس، کمدین و کارگردان معروف سینما و تئاتر، ازدواج کرد؛ و تا زمان مرگش (در سال ۲۰۰۵) با او زندگی کرد. او در سه فیلم از کارهای همسرش نیز بازی کرد: فیلم صامت، بودن یا نبودن و دراکولا: مرده و عاشق آن.

او پس از چند بازی موفقش در هالیوود دوباره به نیویورک و صحنه نمایش برگشت. علت این کارش را سوء استفاده استودیوها از او برای بازی در نقش‌های بی پروا ذکر کرد.”می‌خواستم بازیگریم رشد کند نه اندازه‌های بدنم!”

آن بنکرافت دومین نامزدی جایزهٔ اسکار را به خاطر بازی در فیلم خیانتکار (۱۹۶۴) کسب کرد. شناخته شده‌ترین نقش او، کاراکتر خانم رابینسون اغواگر در فیلم فارغ‌التحصیل (۱۹۶۷ مایک نیکولز) است که به خاطر آن برای سومین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد. او در فیلم در نقش مادری که دوست پسر دخترش را فریب می‌دهد معروف‌ترین نقش سینمایی او بود. در این فیلم او با داستین هافمن همبازی شد.

شهرت

شهرت او در سال‌های هفتاد با بازی در فیلم‌هایی نظیر وینستون جوان در برابر ریچارد آتن بورو، و زندانی خیابان دوم در برابر جک لمون افزایش پیدا کرد. او در فیلم زین‌های شعله‌ور (۱۹۷۴) به کارگردانی همسرش مل بروکس نقش کوچکی را بر عهده داشت. چهارمین نامزدی اسکار او به خاطر فیلم نقطه چرخش (۱۹۷۷ در برابر شرلی مک لین) و پنجمین نامزدی او برای فیلم اگنس خدا (۱۹۸۵ در برابر جین فوندا) بدست آمد.

در سال‌های ۱۹۸۰ نقش مقابل همسرش را در فیلم بودن یا نبودن بازی کرد و با آنتونی هاپکینز در خیابان چرینگ کراس ظاهر شد. بنکرافت هالیوود را به دلیل کیفیت پایین نقش‌هایی که به او داده می‌شد ترک گفت. در سال ۱۹۸۰ در فیلم مرد فیل نما به کارگردانی دیوید لینچ ظاهر شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جین کمپیون

در دهه ۹۰ و نیمهٔ اول دهه اول سده بیست و یکم، او بیشتر در نقش‌های مکمل به بازی پرداخت. منجمله “ماه عسل در وگاس” (۱۹۹۲ با نیکلاس کیج)، ‘سوءقصد” (۱۹۹۳ در برابر نیکول کیدمن)، “نقطهٔ بدون بازگشت” (۱۹۹۳ با بریجیت فوندا) و “دل شکستگان” (۲۰۰۱ در برابر جنیفر لاو هیوئیت و سیگورنی ویور).

او همچنین در دوبلهٔ فیلم انیمیشن مورچه‌ها (۱۹۹۸) همراه با شارون استون، جنیفر لوپز و وودی آلن همکاری داشت.

خانم بنکرافت در سال ۲۰۰۳ از این که بازی او در نقش خانم رابینسون در فیلم فارغ‌التحصیل تمام نقش‌های دیگر او را تحت‌الشعاع قرار داده بود گله کرد.

آن بنکرافت در اثر ابتلا به سرطان رحم در ۶ ژوئن ۲۰۰۵ در بیمارستان مونت سینای نیویورک در سن ۷۳ سالگی درگذشت.

بخشی از فیلم‌شناسی

امشب آواز می‌خوانیم (۱۹۵۳)
گنج کوندور طلایی (۱۹۵۳)
گوریلای بزرگ (۱۹۵۴)
دیمتریوس و گلادیاتورها (۱۹۵۴)
یورش (۱۹۵۵)
پرونده محرمانه نیویورک (۱۹۵۵)
راه رفتن بر سرزمین غرور (۱۹۵۶)
شبانگاه (۱۹۵۷)
نژاد ناآرام (۱۹۵۷)
دختری با جوراب سیاه (۱۹۵۷)
معجزه‌گر (۱۹۶۲) در نقش آن سالیوان
ریسمان باریک (۱۹۶۵)
فارغ‌التحصیل (۱۹۶۷)
هفت زن (۱۹۶۶)
وینستون جوان (۱۹۷۲)
پالان‌های درخشان (۱۹۷۴)
زندانی خیابان دوم (۱۹۷۵)
هیندنبورگ (۱۹۷۵)
رژِ لب (۱۹۷۶)
فیلم صامت (۱۹۷۶)
عیسی ناصری (۱۹۷۷)
فاستو (۱۹۸۰)
مرد فیل‌نما (۱۹۸۰)
بودن یا نبودن (۱۹۸۳)
شب بخیر مادر (۱۹۸۶)
جادهٔ ۸۴۵ چرینگ کراس (۱۹۸۷)
ماه عسل در وگاس (۱۹۹۲)
آقای جونز (۱۹۹۳)
نقطه بی‌بازگشت (۱۹۹۳)
عناد(۱۹۹۳)
سیمپسون‌ها (۱۹۹۴)
خانه‌ای برای تعطیلات (۱۹۹۵)
جی.آی. جین (۱۹۹۷)
مورچه‌ای به نام زی (۱۹۹۸)
زیاد ذوق‌زده نشو (۲۰۰۴)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آن بنکرافت
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه