بیوگرافی اتل باریمور

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی اتل باریمور به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 اتل باریمور (انگلیسی: Ethel Barrymore؛ زاده ۱۵ اوت ۱۸۷۹ درگذشته ۱۸ ژوئن ۱۹۵۹) بازیگر اهل ایالات متحده آمریکا بود. وی بین سال‌های ۱۸۹۵ تا ۱۹۵۷ میلادی فعالیت می‌کرد و از فیلم‌هایش در مقام بازیگر می‌توان به پلکان مارپیچ اشاره کرد.

زندگینامه اتل باریمور

بیوگرافی اتل باریمور

زندگی شخصی

وی خواهر لیونل باریمور و جان باریمور بود

اتل باریمور به همراه دوستش ماری فوتلر ، حامی محکم انجمن حقوق بازیگران بود و در اعتصاب سال ۱۹۱۹ نقش برجسته ای داشت. AEA در درجه اول به وجود آمده است تا بازیگران سهم بیشتری در سود تولیدات صحنه ای داشته باشند و برای بازیگران سالخورده و ناتوان سود بیشتری کسب کنند. این باعث خشم بسیاری از تهیه‌کنندگان شد و دوستی او را با باریمور با جورج م. کوهان ، بازیگر ، ترانه‌سرا و تهیه کننده تمام کرد.

درگیری اتل باریمور در AEA ممکن است با سرنوشت هر دو پدر و مادرش ، هر دو بازیگر بلند مدت ، مادرش که به مراقبت های پزشکی مناسب و پدرش که سالها به مراقبت مؤسسه نیاز داشته است ، تحریک شده باشد و در ارتباط باشد.

اتل باریمور در ۱۸ ژوئن سال ۱۹۵۹ در اثر بیماری قلبی و عروقی، پس از سالها زندگی با بیماری قلبی در خانه خود در هالیوود درگذشت. او در گورستان کالواری تشییع شد. تئاتر اتل باریمور در شهر نیویورک برای او نامگذاری شده است. باریور به همراه برادرانش جان و لیونل عضو سالن مشاهیر تئاتر آمریکا بود.

فیلم‌شناسی
از فیلم‌های او می‌توان به حد مکانی، آمریکا اشاره نمود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شهلا سرشار

مشخصات کلی

تاریخ تولد: ۱۵ اوت ۱۸۷۹، فیلادلفیا، پنسیلوانیا، آمریکا
تاریخ مرگ: ۱۸ ژوئن ۱۹۵۹، بورلی هیلز، کالیفرنیا، آمریکا
همسر: راسل گریزولد (ازدواج ۱۹۰۹–۱۹۲۳)
والدین: موریس باریمور، جورجیانا درو
کودکان: جان درو کلت، اتل باریمور کلت، ساموئل کلت

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی اتل باریمور
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه