بیوگرافی ماییم بیالیک

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی ماییم بیالیک به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ماییم هویا بیالیک (به انگلیسی: Mayim Hoya Bialik) بازیگر آمریکایی است که بیشتر به خاطر بازی در سریال بلوسوم (۱۹۹۰–۱۹۹۵) و بازی در نقش امی فارا فاولر در سریال تئوری بیگ بنگ مشهور شده‌است. او دارای دکترای رشته عصب‌شناسی است.

زندگینامه ماییم بیالیک

بیوگرافی ماییم بیالیک

زندگی شخصی

از فیلم‌های او می‌توان به آب را نخورید (۱۹۹۴) اشاره کرد.

اگرچه بیالیک بازی در سریال‌های تلویزیونی را از اواخر دههٔ هشتاد میلادی آغاز کرده ولی با حضور در سریال تئوری بیگ بنگ (The Big Bang Theory) و بازی در نقش دختری عصب‌شناس به نام امی فارا فاولر بود که وی به شهرتی ویژه رسید. او با وجود پذیرفته شدن دردانشگاه‌های ییل و هاروارد، به خاطر نزدیک بودنش به خانه به دانشگاه کالیفرنیا رفت و در سال ۲۰۰۷ موفق به دریافت مدرک دکترای عصب‌شناسی شد. موضوع پایان‌نامه دکترای وی، «عملکرد هیپوتالاموس در بیماران مبتلا به سندرم پرادرویلی» بود.

ماییم بیالیک نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۶۷ در ۱۳ سالگی در فیلم Beaches به کارگردانی گری مارشال بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال تئوری بیگ بنگ، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای ماییم بیالیک محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون بت میدلر، باربارا هرشی، جان هرد و Spalding Gray را تجربه کرد.

سریال تئوری بیگ بنگ

ماییم بیالیک در سال ۱۳۸۶ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم ماییم بیالیک در این سال، بازیگری در سریال تئوری بیگ بنگ محسوب می‌شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مریم اوزرلی

ماییم بیالیک سال ۱۳۸۶ در ۳۲ سالگی در سریال تئوری بیگ بنگ نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. ماییم بیالیک توانست با بازی در سریال تئوری بیگ بنگ تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر جانی گالکی، جیمز پارسونز، کیلی کوئوکو و سیمون هلبرگ بر تجارب او افزود.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی ماییم بیالیک آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است.

مشخصات کلی

تاریخ تولد: ۱۲ دسامبر ۱۹۷۵ (سن ۴۴ سال)، سن دیگو، کالیفرنیا، آمریکا
قد: ۱٫۶۳ متر
همسر: مایکل استون (ازدواج ۲۰۰۳–۲۰۱۳)
آموزش: دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس (۲۰۰۷)، دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس (۱۹۹۵–۲۰۰۰)، North Hollywood High School
کودکان: فردریک هشل بیالیک استون، مایلز روزولت بیالیک استون

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ماییم بیالیک
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه