بیوگرافی کرن بلک

4 سال پیش
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی کرن بلک به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 کرن بلک زیگلر (انگلیسی: Karen Black‎؛ زاده ۱ ژوئیهٔ ۱۹۳۹ درگذشته ۸ اوت ۲۰۱۳) هنرپیشه، خواننده و فیلم‌نامه‌نویس اهل ایالات متحده آمریکا بود.

زندگینامه کرن بلک

بیوگرافی کرن بلک

زندگی شخصی

وی بین سال‌های ۱۹۶۰ تا ۲۰۱۳ میلادی فعالیت می‌کرد. او به واسطۀ حضورش در فیلم های مستقل مختلف در دهه ۱۹۷۰ رشد کرد. او در طول دوران حرفه خود افتخارات بسیار زیادی را به دست آورد که از جملۀ آن ها می توان به سه نامزدی جایزه گلدن گلاب ، که دو با از آن ها منتهی به برگزیده شدن او گردید و همچنین نامزدی جایزه اسکار برای بهترین نقش مکمل زن، اشاره کرد.

کارن بلک نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۴۵ در ۲۷ سالگی در فیلم You’re a Big Boy Now به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم Family Plot، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای کارن بلک محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون Elizabeth Hartman، Geraldine Page، Rip Torn و Peter Kastner را تجربه کرد.

کارن بلک در سال ۱۳۵۵ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در ۲ فیلم مهم سینما خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم کارن بلک در این سال، بازیگری در فیلم Family Plot به کارگردانی آلفرد هیچکاک و فیلم Burnt Offerings به کارگردانی Dan Curtis محسوب می‌شود.

بازی در فیلم Family Plot

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی کارن بلک بازی در فیلم Family Plot بوده است. کارن بلک سال ۱۳۵۵ در ۳۷ سالگی در فیلم Family Plot نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با آلفرد هیچکاک همکاری داشته است. کارن بلک توانست با بازی در فیلم Family Plot تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر بروس درن، Barbara Harris، ویلیام دیوان و Ed Lauter بر تجارب او افزود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کیسی افلک

کارن بلک علاوه‌بر فیلم Family Plot، سال ۱۳۵۰ در ۳۲ سالگی در فیلم زاده برای پیروزی نیز بازی کرده است. کارن بلک این‌بار با Ivan Passer یعنی کارگردان فیلم زاده برای پیروزی و هنرمندانی چون George Segal، پائولا پرنتیس، Jay Fletcher و Hector Elizondo همکاری داشت.

در این سال‌ها کارن بلک با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران William Bassett با ۳ مرتبه، بروس درن با ۳ مرتبه، Geraldine Page با ۲ مرتبه، سم واترستون با ۲ مرتبه و Howard Hesseman با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با کارن بلک داشته‌اند.

فیلم‌شناسی

فرودگاه ۱۹۷۵
ایزی رایدر
کاپریکورن یک
پنج بخش آسان
نشویل
زاده برای پیروزی
مردان

مشخصات کلی

تاریخ تولد: ۱ ژوئیهٔ ۱۹۳۹، پارک‌ریج، ایلینوی، آمریکا
تاریخ مرگ: ۸ اوت ۲۰۱۳، Providence Saint John’s Health Center – Santa Monica Emergency Room، سنتا مونیکا، کالیفرنیا، آمریکا
مکان استراحت: CA ,اوشن ساید ,Eternal Hills Mortuary & Crematory at Eternal Hills Memorial Park
همسر: استیون اکلبری (ازدواج ۱۹۸۷–۲۰۱۳)
کودکان: هانتر کارسون، Celine Eckelberry، دایان کونمن بِی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کرن بلک
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه