بیوگرافی آیلین برنان

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی آیلین برنان به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 آیلین برنان (انگلیسی: Eileen Brennan‎؛ ۳ سپتامبر ۱۹۳۲ – ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۳) هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا بود. وی بین سال‌های ۱۹۶۰ تا ۲۰۱۱ میلادی فعالیت می‌کرد.

زندگینامه آیلین برنان

بیوگرافی آیلین برنان

زندگی شخصی

آیلین برنان نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۵۰ در ۳۹ سالگی در فیلم The Last Picture Show به کارگردانی Peter Bogdanovich بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم مترسک، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای آیلین برنان محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون Timothy Bottoms، جف بریجز، سیبل شفرد و بن جانسن را تجربه کرد.

آیلین برنان در سال ۱۳۵۲ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در ۲ فیلم مهم سینما خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم آیلین برنان در این سال، بازیگری در فیلم نیش به کارگردانی جرج روی هیل و فیلم مترسک به کارگردانی Jerry Schatzberg محسوب می‌شود.

فیلم مترسک

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی آیلین برنان بازی در فیلم مترسک بوده است. آیلین برنان سال ۱۳۵۲ در ۴۱ سالگی در فیلم مترسک نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با Jerry Schatzberg همکاری داشته است. آیلین برنان توانست با بازی در فیلم مترسک تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر جین هکمن، آل پاچینو، Dorothy Tristan و Ann Wedgeworth بر تجارب او افزود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کارن همایون فر

آیلین برنان علاوه‌بر فیلم مترسک، سال ۱۳۵۲ در ۴۱ سالگی در فیلم نیش نیز بازی کرده است. آیلین برنان این‌بار با جرج روی هیل یعنی کارگردان فیلم نیش و هنرمندانی چون پل نیومن، رابرت ردفورد، رابرت شاو و چارلز دارنینگ همکاری داشت.

در این سال‌ها آیلین برنان با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران جف بریجز با ۲ مرتبه، بن جانسن با ۲ مرتبه، Madeline Kahn با ۲ مرتبه، پیتر فالک با ۲ مرتبه و Martin Mull با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با آیلین برنان داشته‌اند.

مشخصات کلی

تاریخ تولد: ۳ سپتامبر ۱۹۳۲، لس آنجلس، کالیفرنیا، آمریکا
تاریخ مرگ: ۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۳، بربنک، کالیفرنیا، آمریکا
همسر: دیوید جان لامپسن (ازدواج ۱۹۶۸–۱۹۷۴)
کودکان: پاتریک برِنان، ساموئل جان لامپسن
آلبوم‌ها: Little Mary Sunshine

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آیلین برنان
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه