بیوگرافی الن برستین

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی الن برستین به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 الن برستین (به انگلیسی: Ellen Burstyn) (متولد ۷ نوامبر ۱۹۳۲) بازیگر اهل آمریکا است. او کارش را در تئاتر از اواخر دهه ۱۹۵۰ آغاز کرد، و در دهه بعدی در چندین فیلم و سریال تلویزیونی نقش ایفا کرد.

زندگینامه الن برستین

بیوگرافی الن برستین

زندگی شخصی

برستین که با نام ادنا ره گیلولی در دترویت، میشیگان متولد شد، فرزند «کورین ماری» و «جان آستین گیلولی»، یک پیمان‌کار ساختمان، بود. او اصل و نصب خود را «ایرلندی، فرانسوی، هلندی پنسیلوانیا، و مقداری هندی کانادایی» وصف کرده‌است. او به عنوان یک کاتولیک پرورش یافت ولی به تصوف تغییر دین داد، که روند این تغییر را در اتوبیوگرافی خود با جزئیات شرح می‌دهد.

الن برستین نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۴۳ در ۳۲ سالگی در فیلم Goodbye Charlie به کارگردانی Vincente Minnelli بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم جن گیر، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای الن برستین محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون تونی کرتیس، Debbie Reynolds، Pat Boone و Joanna Barnes را تجربه کرد.

الن برستین در سال ۱۳۵۲ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم الن برستین در این سال، بازیگری در فیلم جن گیر به کارگردانی ویلیام فریدکین محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی الن برستین بازی در فیلم جن گیر بوده است. الن برستین سال ۱۳۵۲ در ۴۱ سالگی در فیلم جن گیر نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با ویلیام فریدکین همکاری داشته است. الن برستین توانست با بازی در فیلم جن گیر تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر ماکس فون سیدو، لیندا بلر، لی جی. کاب و کیتی وین بر تجارب او افزود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نیلوفر رجایی فر
فیلم جن گیر

الن برستین علاوه‌بر فیلم جن گیر، سال ۱۳۷۹ در ۶۸ سالگی در فیلم مرثیه‌ای برای یک رویا نیز بازی کرده است. الن برستین این‌بار با دارن آرونوفسکی یعنی کارگردان فیلم مرثیه‌ای برای یک رویا و هنرمندانی چون جارد لتو، جنیفر کانلی، مارلون وینس و کریستوفر مک دونالد همکاری داشت.

در این سال‌ها الن برستین با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران آبراهام آرنوسکی با ۲ مرتبه، مارک مارگولیس با ۲ مرتبه، Dylan Baker با ۲ مرتبه، Josh Mostel با ۲ مرتبه و فرانسیس کونروی با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با الن برستین داشته‌اند.

مشخصات کلی

تاریخ تولد: ۷ دسامبر ۱۹۳۲ (سن ۸۷ سال)، دیترویت، میشیگان، آمریکا
قد: ۱٫۷ متر
همسر: نیل نفو (ازدواج ۱۹۶۴–۱۹۷۲)، پاول رابرتس (ازدواج ۱۹۵۸–۱۹۶۱)، ویلیام اَلکساندِر (ازدواج ۱۹۵۰–۱۹۵۷)
جوایز: جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن
کودکان: جفرسن رابرتس

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی الن برستین
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه