بیوگرافی جوانا کسیدی

4 سال پیش
بیوگرافی جوانا کسیدی
Rate this post

بیوگرافی جوانا کسیدی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جوانا کسیدی (انگلیسی: Joanna Cassidy‎؛ زادهٔ ۲ اوت ۱۹۴۵) یک هنرپیشه، و مانکن اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۶۸ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.

زندگینامه جوانا کسیدی

بیوگرافی جوانا کسیدی

زندگی شخصی

از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به بلید رانر، چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت؟، کینه ۲ ، باشگاه بهشت ، ارواح مریخ اشاره کرد.

جوانا کسیدی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۵۲ در ۲۸ سالگی در فیلم The Laughing Policeman به کارگردانی Stuart Rosenberg بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم بلید رانر، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای جوانا کسیدی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون والتر ماتائو، بروس درن، Louis Gossett Jr. و Albert Paulsen را تجربه کرد.

جوانا کسیدی در سال ۱۳۶۱ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم جوانا کسیدی در این سال، بازیگری در فیلم بلید رانر به کارگردانی ریدلی اسکات محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی جوانا کسیدی بازی در فیلم بلید رانر بوده است. جوانا کسیدی سال ۱۳۶۱ در ۳۷ سالگی در فیلم بلید رانر نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با ریدلی اسکات همکاری داشته است. جوانا کسیدی توانست با بازی در فیلم بلید رانر تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر هریسون فورد، روتخر هاور، شان یانگ و ادوارد جیمز آلموس بر تجارب او افزود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرزان اطهری
سایر آثار

جوانا کسیدی علاوه‌بر فیلم بلید رانر، سال ۱۳۵۵ در ۳۱ سالگی در فیلم Stay Hungry نیز بازی کرده است. جوانا کسیدی این‌بار با Bob Rafelson یعنی کارگردان فیلم Stay Hungry و هنرمندانی چون جف بریجز، سالی فیلد، آرنولد شوارتزنگر و R.G. Armstrong همکاری داشت.

در این سال‌ها جوانا کسیدی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران Fred Ward با ۲ مرتبه، جین هکمن با ۲ مرتبه، بروس درن با ۲ مرتبه، وینونا رایدر با ۲ مرتبه و Nathan Davis با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با جوانا کسیدی داشته‌اند.

مشخصات کلی

تاریخ تولد: ۲ اوت ۱۹۴۵ (سن ۷۴ سال)، هدنفیلد، نیو جرسی، آمریکا
قد: ۱٫۷۵ متر
همسر: کنارد سی. کابرین (ازدواج ۱۹۶۴–۱۹۷۴)
کودکان: نیومی کابرین، دنیل کابرین
جوایز: جایزهٔ گلدن گلوب بهترین بازیگر زن سریال تلویزیونی کمدی یا موزیکال

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جوانا کسیدی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه